Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Renault Master 2.8 DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Gru 2009, 18:55
Temat postu:
świeca ogniowa
Mam pytanie dotyczącą w/w swiecy. Dotychczas jeździłem diezlami ze świecami żarowymi i tam wiedziałem jak to działa, natomiast obecnie jestem w posiadaniu Mastera rocznik 2000 i tu jest zastosowana tzw świeca ogniowa, płomieniowa. Jak to działa i jaka jest skuteczna metoda odpalania po nocy na mrozie? edt.
Ostatnio zmieniony przez ko_mar dnia Nie 13 Gru 2009, 21:52, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Renault Master 2.8 DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Gru 2009, 21:43
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) świeca ogniowa
Nikt mi bajki nie pocisnął, już doczytałem, dzięki.
Świece żarowe i płomieniowe
Opis
Świece żarowe to po prostu grzałki, umieszczone w głowicy silnika wysokoprężnego, które służą do rozgrzania komory spalania przed rozruchem „na zimno”. W zależności od szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych świeca żarowa może znajdować się w komorze wstępnej lub w bezpośrednio w komorze spalania.
Świece płomieniowe to niewielkie „palniczki” umieszczane np. w kolektorze ssącym, które załączając się w chwili rozruchu zimnego silnika dość mocno podgrzewają powietrze wpadające do kolektora ssącego. Świece płomieniowe w niektórych konstrukcjach podgrzewają także inne elementy zimnego silnika.
Przeznaczenie i działanie
W starszych samochodach świece żarowe były wykorzystywane wyłącznie podczas rozruchu a wraz z nadejściem technologii bezpośredniego wtrysku ograniczono ich działanie do sezonu zimowego. Obecnie coraz częściej świece działają przez okrągły rok. Co więcej - także podczas pierwszych chwil pracy silnika, gdyż mają pozytywny wpływ na przebieg spalania a także redukują ilość szkodliwych związków w spalinach.
Na rynku dominują obecnie świece z krytym elementem grzejnym. Wewnątrz osłony żaroodpornej chroniącej przed roboczymi temperaturami komory spalania znajduje się zwykle dwuelementowa spirala grzejna. W świecach najwyższej klasy element ten jest wykonany ze stopu chromu i niklu.
Przed rozruchem silnika świece żarowe nagrzewają się do czerwoności czerpiąc prąd z akumulatora. Dzięki temu gwarantują wstępne podgrzanie środowiska, w którym za chwilę zostanie sprężona mieszanka. Odpowiednia temperatura potrzeba jest do zainicjowania procesu spalania. Po dwóch – trzech minutach komora spalania dzięki wybuchom mieszanki osiąga temperaturę wyższą od temperatury grzania świec, które zostają automatycznie wyłączone.
Świece płomieniowe są zasilane zwykle z niezależnego zbiorniczka z paliwem – np. z naftą lub z zasadniczego zbiornika paliwa z pomocą niezależnej pompki elektrycznej. Po rozgrzaniu rdzenia świecy (grzałka pobierająca prąd z akumulatora) otwiera się automatyczny zawór paliwa i następuje zapłon. Płomień świecy może palić się tylko przez określony czas – w przeciwnym wypadku może dość do przegrzania lub spalenia świecy.
Wielu kierowców na własną rękę montuje świece płomieniowe w starszych samochodach. Jeśli jest to przeprowadzone w wykwalifikowanym serwisie – z reguły sprawdza się zimą, pod warunkiem, że pojazd dysponuje sprawnym akumulatorem o odpowiedniej pojemności.
W przypadku świec płomieniowych zasilanych paliwem ze zbiornika zasadniczego – jeśli użytkownik przesadza z ilością bio- komponentów w niskich temperaturach, świeca może odmówić posłuszeństwa.
Prawidłowe użytkowanie
Obsługa świec żarowych sprowadza się do okresowej kontroli ich działania w serwisie, gdzie z pomocą prostego testera indukcyjnego czy nawet miernika uniwersalnego testuje się ich działanie. Uszkodzone świece można wymieniać pojedynczo, ale jeśli komuś zależy na ograniczeniu wizyt w serwisie do minimum powinien wymienić od razu cały komplet. Z jednej strony minimalizuje się ryzyko niespodziewanej awarii kolejnych świec. Z drugiej – wydłuża się żywotność świec nowych (przy wybranych typach połączeń zasilających).
W przypadku świec płomieniowych najważniejszą czynnością jest okresowe czyszczenie zbiornika paliwa świecy oraz instalacji zasilającej.
Czy warto ryzykować?
Podczas rozruchu silnika należy zwracać uwagę na komunikaty z deski rozdzielczej. Wszelkie sygnalizowane awarie powinny być maksymalnie szybko diagnozowane i usuwane – eksploatacja nowoczesnych silników z uszkodzonymi świecami żarowymi może prowadzić do poważniejszych awarii lub od unieruchomienia silnika bądź wejścia w tryb awaryjny do na dalekiej trasie z ładunkiem do najprzyjemniejszych nie należy.
Podobną ostrożność należy stosować wobec oznak niedomagania świec płomieniowych. Szczególnie niebezpieczne są nieszczelności w instalacji zasilającej świece.
Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 64 Skąd jesteś (miejscowość / region): MAZURY Posiadane auto: audi tdi
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 14 Gru 2009, 11:47
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) świeca ogniowa
Tok poprostym to jak byś do kolektora ssącego dał OGIEŃ dlatego jest bardzo ważna sprawna instalacja paliwowa szczególnie zawór jak nietrzyma to potrafi stopić kolektor alu .Pozatym osobowych to mało dotyczy,widać post, jak chcesz więcej inf pisz na, pw.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.