Renault

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Renault Master ) świeca ogniowa



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ko_mar

Czytelnik



Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Renault Master 2.8 DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Gru 2009, 18:55
Temat postu:

świeca ogniowa


Mam pytanie dotyczącą w/w swiecy. Dotychczas jeździłem diezlami ze świecami żarowymi i tam wiedziałem jak to działa, natomiast obecnie jestem w posiadaniu Mastera rocznik 2000 i tu jest zastosowana tzw świeca ogniowa, płomieniowa. Jak to działa i jaka jest skuteczna metoda odpalania po nocy na mrozie? edt.

Ostatnio zmieniony przez ko_mar dnia Nie 13 Gru 2009, 21:52, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
UjekStach

Debiutant



Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość / region): GOP
Posiadane auto: Renault Master 2,5 DCI 120 2010; FSO Matiz 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Gru 2009, 21:02
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) świeca ogniowa


Chyba ktoś Ci jakaś bajkę pocisnął. Świeca ogniowa? Shocked
Powrót do góry
ko_mar

Czytelnik



Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Renault Master 2.8 DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Gru 2009, 21:43
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) świeca ogniowa


Nikt mi bajki nie pocisnął, już doczytałem, dzięki.

Świece żarowe i płomieniowe
Opis
Świece żarowe to po prostu grzałki, umieszczone w głowicy silnika wysokoprężnego, które służą do rozgrzania komory spalania przed rozruchem „na zimno”. W zależności od szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych świeca żarowa może znajdować się w komorze wstępnej lub w bezpośrednio w komorze spalania.
Świece płomieniowe to niewielkie „palniczki” umieszczane np. w kolektorze ssącym, które załączając się w chwili rozruchu zimnego silnika dość mocno podgrzewają powietrze wpadające do kolektora ssącego. Świece płomieniowe w niektórych konstrukcjach podgrzewają także inne elementy zimnego silnika.

Przeznaczenie i działanie
W starszych samochodach świece żarowe były wykorzystywane wyłącznie podczas rozruchu a wraz z nadejściem technologii bezpośredniego wtrysku ograniczono ich działanie do sezonu zimowego. Obecnie coraz częściej świece działają przez okrągły rok. Co więcej - także podczas pierwszych chwil pracy silnika, gdyż mają pozytywny wpływ na przebieg spalania a także redukują ilość szkodliwych związków w spalinach.
Na rynku dominują obecnie świece z krytym elementem grzejnym. Wewnątrz osłony żaroodpornej chroniącej przed roboczymi temperaturami komory spalania znajduje się zwykle dwuelementowa spirala grzejna. W świecach najwyższej klasy element ten jest wykonany ze stopu chromu i niklu.
Przed rozruchem silnika świece żarowe nagrzewają się do czerwoności czerpiąc prąd z akumulatora. Dzięki temu gwarantują wstępne podgrzanie środowiska, w którym za chwilę zostanie sprężona mieszanka. Odpowiednia temperatura potrzeba jest do zainicjowania procesu spalania. Po dwóch – trzech minutach komora spalania dzięki wybuchom mieszanki osiąga temperaturę wyższą od temperatury grzania świec, które zostają automatycznie wyłączone.
Świece płomieniowe są zasilane zwykle z niezależnego zbiorniczka z paliwem – np. z naftą lub z zasadniczego zbiornika paliwa z pomocą niezależnej pompki elektrycznej. Po rozgrzaniu rdzenia świecy (grzałka pobierająca prąd z akumulatora) otwiera się automatyczny zawór paliwa i następuje zapłon. Płomień świecy może palić się tylko przez określony czas – w przeciwnym wypadku może dość do przegrzania lub spalenia świecy.
Wielu kierowców na własną rękę montuje świece płomieniowe w starszych samochodach. Jeśli jest to przeprowadzone w wykwalifikowanym serwisie – z reguły sprawdza się zimą, pod warunkiem, że pojazd dysponuje sprawnym akumulatorem o odpowiedniej pojemności.
W przypadku świec płomieniowych zasilanych paliwem ze zbiornika zasadniczego – jeśli użytkownik przesadza z ilością bio- komponentów w niskich temperaturach, świeca może odmówić posłuszeństwa.

Prawidłowe użytkowanie
Obsługa świec żarowych sprowadza się do okresowej kontroli ich działania w serwisie, gdzie z pomocą prostego testera indukcyjnego czy nawet miernika uniwersalnego testuje się ich działanie. Uszkodzone świece można wymieniać pojedynczo, ale jeśli komuś zależy na ograniczeniu wizyt w serwisie do minimum powinien wymienić od razu cały komplet. Z jednej strony minimalizuje się ryzyko niespodziewanej awarii kolejnych świec. Z drugiej – wydłuża się żywotność świec nowych (przy wybranych typach połączeń zasilających).
W przypadku świec płomieniowych najważniejszą czynnością jest okresowe czyszczenie zbiornika paliwa świecy oraz instalacji zasilającej.

Czy warto ryzykować?
Podczas rozruchu silnika należy zwracać uwagę na komunikaty z deski rozdzielczej. Wszelkie sygnalizowane awarie powinny być maksymalnie szybko diagnozowane i usuwane – eksploatacja nowoczesnych silników z uszkodzonymi świecami żarowymi może prowadzić do poważniejszych awarii lub od unieruchomienia silnika bądź wejścia w tryb awaryjny do na dalekiej trasie z ładunkiem do najprzyjemniejszych nie należy.
Podobną ostrożność należy stosować wobec oznak niedomagania świec płomieniowych. Szczególnie niebezpieczne są nieszczelności w instalacji zasilającej świece.
Powrót do góry
Mcar

Dyskutant



Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 64
Skąd jesteś (miejscowość / region): MAZURY
Posiadane auto: audi tdi
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 14 Gru 2009, 11:47
Temat postu:

Re: ( Renault Master ) świeca ogniowa


Tok poprostym to jak byś do kolektora ssącego dał OGIEŃ dlatego jest bardzo ważna sprawna instalacja paliwowa szczególnie zawór jak nietrzyma to potrafi stopić kolektor alu .Pozatym osobowych to mało dotyczy,widać post, jak chcesz więcej inf pisz na, pw.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Renault Master »

Opinie o samochodach Renault Master - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne


RenaultLaguna

23 600

2008r.

219 000 km

śląskie

RenaultScenic

44 990

2017r.

206 000 km

wielkopolskie

RenaultCaptur

44 900

2014r.

91 000 km

wielkopolskie

RenaultLaguna

19 999

2008r.

191 297 km

świętokrzyskie

RenaultCaptur

44 900

2014r.

105 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System