kontrolka "sprężynka" i gasnący silnik clio 1.2 16V
Jestem tutaj nowy dlatego WITAM WSZYSTKICH !Mam problem z renault clio 1.2 16V 2001r. W czasie jazdy zapala mi się kontrolka sprężynka, momentalnie silnik słbnie, spada z obrotów i gaśnie!zapalam, kontrolka dalej swieci, musze gazować aby nie zgasł ale po jakimś czasie gaśnie kontrolka i autko śmiga!takie coś powtarza mi się i już mam tego dość!nie wim co to moze być! Bardzo Dziękuje za ewentualne porady!doda ze: cewka wymieniona z kablami,swiece, wtyczka od potencjometru gazu wyczyszczona.dodam ze jak autko mi zgaśnie a świeci mi się ta kontrolka to słyczać cykanie w pochłanaczu oparów paliwa w prawym nadkolu!dzisiaj to rozebrałem i docisłem tą górną część z wtyczką ale nic to nie dało bo autko dalej mi gaśnie jak się zapali ta kontrolka!pomóżcie!Z gory dziękuje!!!
Re: ( Renault Clio ) kontrolka "sprężynka" i gasnący silnik clio 1.2 16V
Witam. o co chodzi z tym polutowaniem wtyczki?? wybaczcie ale nie znam się- co to jest clip!właśnie zawiozłem renie do mechanika!zobacze czy coś mi z tym zrobi!!podobno może to być przepustnica!!!a dzisiaj na kazdym skrzyżowaniu gasła jak schodziła na wolne obroty i zaświcała sie sprężynka ale zgasła jak przejechałem troche na wyższych obrotach!ż góry dziękuje za zainteresowanie tym moim problemem!!
Re: ( Renault Clio ) kontrolka "sprężynka" i gasnący silnik clio 1.2 16V
NO witam!ja już rozwiązałem moj problem!gasnący silnik na wolnych obrotach związany był z przepustnicą!"czyszczenie przepustnicy"!a szarpanie i nie równa praca silnika z cewką wraz z kablami a jednocześnie nowe swiece(kolejny raz!!)!teraz smiga bez zarzutów a silniczek chodzi równo i nabrała renia jakiegoś wigoru!! cewke kupiłem za 120 (używka), czyszczenie przepustnicy 120zł(podobno w tym modelu dużo rozbierania aby dostać się do niej!Bardzo dziękuje za wcześniejsze info!pozdawiam
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 107 Skąd jesteś (miejscowość / region): podkarpackie Posiadane auto: opel astra 1.7 dti 16v 2001 r.
Piwa: 3/5
Wysłany: Nie 24 Sty 2010, 00:06
Temat postu:
czujnik map
tez tak mialem i okazało się że to czujnik ciśnienia powietrza - map po wymianie autko normalnie śmiga tylko odłącz akumulator po wymianie aby błędy z kompa skasować _________________ o bosie ale się dzieje
Dołączył: 10 Mar 2012 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódź Posiadane auto: renault clio II 1.2 16v
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 10 Mar 2012, 09:34
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) kontrolka "sprężynka" i gasnący silnik clio 1.2 16V
Witam,
od roku mam te same objawy co opisane przez Pana. Ja też wymieniałem czujnik i nic to nie dało. Teraz podejrzewam nieszczelność kolektora dolotowego, łapie lewe powietrze i czujnik wariuje i zapala lampke usterki elektrycznej. Jak to się u Pana skończyło?
Jak dojeżdzam do skrzyżowania to też gaśnie, nie da się jeździć
wymieniłem wtrysk, czujnik przepustnicy , akumulator.
też zaświeca mi się ta cewka i wtedy gaśnie
Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): WIELKOPOLSKIE Posiadane auto: RENAULT CLIO III
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 25 Gru 2013, 21:05
Temat postu:
Re: ( Renault Clio ) kontrolka "sprężynka" i gasnący silnik clio 1.2 16V
witam!
pozwolę sobie na wtrącenie do tematu ponieważ biku wymienił kilka części i pewnie ma mechanika takiego jak ja - wymienić większość części odpowiadających za możliwość występowania takich dolegliwości
proponuje sprawdzić sondę lambda która jak się nie mylę może odpowiadać za dawkowanie paliwa i zerknąć na przewody masy od akumulatora i alternatora (słyszałem ze częste przypadłości clio )
jestem amatorem w tych sprawach ale chwytam się wszystkiego i tez potrzebuje pomocy ale w innym temacie
Re: ( Renault Clio ) kontrolka "sprężynka" i gasnący silnik clio 1.2 16V
W silnikach 1.2 nie wolno zapominać o regulacji zaworów !
Najlepiej przy ich regulacji wyczyścić przepustnicę.
Błędów nie da się skasować po przez odpięcie klemy.
Jeśli zapala się kontrolka to jest zapisany błąd tylko nie wszystkie kompy potrafią ją odczytać.
Re: ( Renault Clio ) kontrolka "sprężynka" i gasnący silnik clio 1.2 16V
Co jakiś czas taki problem pojawia się w moim twingo 1,2 16V.
Podpięcie do komputera i wykasowanie dwóch błędów na jakiś czas załatwia sprawę. Ostatnio po wykasowaniu błędów i uruchomieniu silnika zaczęliśmy
ruszać przewodami w instalacji i okazało się, że kostka/złącze do czujnika ciśnienia powietrza nie zawsze działała jak należy. Przy większych szarpnięciach połączenie nie funkcjonowało jak nalezy generując błąd co wprowadzało silnik w złą pracę łącznie ze strzelaniem w kolektor. Kostka zostanie wymieniona i mam nadzieję, że to załatwi sprawę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Clio ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.