Renault

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyfelgiksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Renault Scenic ) Budowa skrzyni DPO 009 / Wymiana uszczelniacza półośki



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CyborG

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): z komputer
Posiadane auto: Renalut Scenic
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 13 Lut 2010, 22:01
Temat postu:

Budowa skrzyni DPO 009 / Wymiana uszczelniacza półośki


Witam mam 3 pytania dotyczące samochodu Renault Scenic rok 2000 silnik F9Q731 skrzynia DPO 009 automat.

1 Budowa skrzyni DPO 009 ?
2 Wymiana uszczelniacza półośki ?
3 Jak sprawdzić stan oleju i jak go wymienić ?

z góry dziekuje i pozdrawiam.
Powrót do góry
leiden

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 2167
Skąd jesteś (miejscowość / region): /Holandia
Posiadane auto: RenaultTwingo 2.Twingo3 . Yamacha
Piwa: 184/11
Wysłany: Nie 14 Lut 2010, 00:11
Temat postu:

Re: ( Renault Scenic ) Budowa skrzyni DPO 009 / Wymiana uszczelniacza półośki


Jak nie maż pojęcia o budowie to się nie bierz za to.A olej powinno się sprawdzać na rozgrzanej skrzyni .Przy odpowiedniej tęperatuże podłanczając pod CLIPA.
Powrót do góry
archive_18

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 17339


Piwa: 1619/642
Wysłany: Nie 14 Lut 2010, 00:14
Temat postu:

Re: ( Renault Scenic ) Budowa skrzyni DPO 009 / Wymiana uszczelniacza półośki


Automatyczna skrzynia biegów DP0 została posmarowana
na cały okres eksploatacji, nie wymaga konserwacji:
w razie nieznacznego ubytku oleju, należy
jedynie uzupełnić jego poziom.
I - OKREŚLENIE OLEJU:
ELF RENAULT MATIC D3 SYN (należy zamawiać w
firmie ELF) norma DEXRON III
II - POJEMNOŚĆ W LITRACH
Pojemność całkowita: 6 litrów.

UWAGA
W przypadku obu sposobów montażu, w czasie
opróżniania układu lub uzupełniania poziomu,
koniecznie ustawić dźwignię sterującą w położeniu
parking.
Korki spustowe i korki wlewu zostały zmodyfikowane.
Procedura kontroli poziomu i wymiany jest identyczna
w przypadku obu sposobów montażu.
Zalecamy dokonywanie wymiany oleju w skrzyni
automatycznej, gdy olej jest ciepły (60°C maksymalnie),
aby wyeliminować jak najwięk s zą ilość
zanieczyszczeń.
Ustawić pojazd na podnośniku.
Wymontować osłonę pod silnikiem.



Korek pełni dwie funkcje:
- korka wlewu (1),
- zaworu przelewowego (2).
Wymontować zespół (1) i (2), w celu kompletnego
spuszczenia oleju ze skrzyni biegów.
Wymontować tylko korek (1), aby uzupełnić poziom.



Wymontować:
- korek wlewu (3).
- zawór przelewowy (4 ) za pomocą klucza
sześciokątnego (5) o średnicy 8 mm.
Pozwolić, by olej wypłynął.
Zamontować nowy zawór przelewowy.
Dokręcić momentem:
- korek wlewu - stary sposób montażu (25 Nm)
- zawór przelewowy - nowy sposób montażu (35
Nm)
- korek wlewu - nowy sposób montażu (35 Nm)
- zawór przelewowy - nowy sposób montażu (9
Nm)
Dokonać napełnienia i uzupełnić poziom w skrzyni
biegów
Uwaga:
Należy zawsze wymieniać zawór przelewowy (4)
przy każdym demontażu.
Wlewanie oleju:



Odpiąć linkę dźwigni przy skrzyni biegów:
- ścisnąć element sterujący skrzyni w miejscu (A),
- pociągnąć zawleczkę w miejscu (B),
- unieść element sterujący skrzynią biegów w miejscu
(C).
Wlać do automatycznej skrzyni biegów 3,5 litra
nowego oleju.
Wykonać czynności demontażu w odwrotnej
kolejności.
Podłączyć akumulator, zaczynając od zacisku dodatniego
Uruchomić silnik na biegu jałowym.
Podłączyć przyrząd diagnostyczny (CLIP).
Nawiązać dialog z modułem elektronicznym automatycznej
skrzyni biegów.
Obserwować parametr temperatury oleju w skrzyni.
Kiedy temperatura osiągnie 60°C ± 1, otworzyć korek wlewu.
Wlewanie oleju - Poziom oleju



Jeżeli olej nie spływa, albo zebrana ilość oleju jest
mniejsza niż 0,1 litra.
-wyłączyć silnik,
- dolać 0,5 litra oleju,
- zaczekać aż automatyczna skrzynia biegów ostygnie
do temperatury 50°C,
- uruchomić silnik na biegu jałowym,
- podłączyć przyrząd diagnostyczny (CLIP),
- nawiązać dialog z modułem elektronicznym automatycznej
skrzyni biegów,
- kontrolować parametr temperatury oleju w skrzyni
automatycznej,
- gdy temperatura 60°C ± 1 zostanie osiągnięta,
otworzyć korek wlewu.
- podstawić naczynie.
Powtarzać te czynności aż do uzyskania 0,1 litra
oleju w naczyniu.
Założyć korek wlewu.
Dokręcić momentem korek wlewu (35 Nm).

PROCEDURA KONTROLI POZIOMU OLEJU
POZA CZYNNOŚCIAMI ZWIĄZANYMI Z
NAPEŁNIANIEM
Ustawić pojazd na równym podłożu.
Wlać do automatycznej skrzyni biegów 0,5 litra
nowego oleju.
Uruchomić silnik na biegu jałowym.
Podłączyć przyrząd diagnostyczny (CLIP).
Nawiązać dialog z modułem elektronicznym automatycznej
skrzyni biegów.
Obserwować parametr temperatury oleju w skrzyni.
Kiedy temperatura osiągnie 60°C ± 1, otworzyć korek
wlewu.
Jeżeli olej nie spływa, albo zebrana ilość oleju jest
mniejsza niż 0,1 litra.
- wyłączyć silnik,
- dolać 0,5 litra oleju,
- zaczekać aż automatyczna skrzynia biegów ostygnie
do temperatury 50°C,
- uruchomić silnik na biegu jałowym,
- podłączyć przyrząd diagnostyczny (CLIP),
- nawiązać dialog z modułem elektronicznym automatycznej
skrzyni biegów,
- kontrolować parametr temperatury oleju w skrzyni
automatycznej,
- gdy temperatura 60°C ± 1 zostanie osiągnięta,
otworzyć korek wlewu,
- podstawić naczynie.
Powtarzać te czynności aż do uzyskania 0,1 litra
oleju w naczyniu.
Wprowadzić datę wymiany oleju przy pomocy polecenia
Uwaga:
W razie wymiany oleju, konieczne jest wyzerowanie
elektronicznego licznika pomiaru zużycia
oleju (wbudowanego w moduł elektroniczny).
Uwaga:
Kontrola poziomu musi odbywać się koniecznie
według opisanej metody
_________________
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Renault Scenic »

Opinie o samochodach Renault Scenic - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne


Renault

Laguna

15 400

2006r.

101 000 km

kujawsko-pomorskie

Renault

Laguna

13 800

2006r.

182 000 km

kujawsko-pomorskie

Renault

Clio

16 800

2006r.

152 000 km

śląskie

Renault

Scenic

14 900

2005r.

139 000 km

kujawsko-pomorskie

Renault

Clio

14 400

2006r.

127 000 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group

bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne


Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2014 Created by idealneT and OM System