Renault

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyfelgiksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Renault Scenic ) Budowa skrzyni DPO 009 / Wymiana uszczelniacza półośki



 
postów na stronie: 10 20 50
       Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CyborG

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): z komputer
Posiadane auto: Renalut Scenic
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 13 Lut 2010, 22:01
Temat postu:

Budowa skrzyni DPO 009 / Wymiana uszczelniacza półośki


Witam mam 3 pytania dotyczące samochodu Renault Scenic rok 2000 silnik F9Q731 skrzynia DPO 009 automat.

1 Budowa skrzyni DPO 009 ?
2 Wymiana uszczelniacza półośki ?
3 Jak sprawdzić stan oleju i jak go wymienić ?

z góry dziekuje i pozdrawiam.
Powrót do góry
leiden

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 2149
Skąd jesteś (miejscowość/region): /Holandia
Posiadane auto: Subaru. Renault . Yamacha
Piwa: 183/10
Wysłany: Nie 14 Lut 2010, 00:11
Temat postu:

Re: ( Renault Scenic ) Budowa skrzyni DPO 009 / Wymiana uszczelniacza półośki


Jak nie maż pojęcia o budowie to się nie bierz za to.A olej powinno się sprawdzać na rozgrzanej skrzyni .Przy odpowiedniej tęperatuże podłanczając pod CLIPA.
Powrót do góry
archive_18

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 17339


Piwa: 1619/642
Wysłany: Nie 14 Lut 2010, 00:14
Temat postu:

Re: ( Renault Scenic ) Budowa skrzyni DPO 009 / Wymiana uszczelniacza półośki


Automatyczna skrzynia biegów DP0 została posmarowana
na cały okres eksploatacji, nie wymaga konserwacji:
w razie nieznacznego ubytku oleju, należy
jedynie uzupełnić jego poziom.
I - OKREŚLENIE OLEJU:
ELF RENAULT MATIC D3 SYN (należy zamawiać w
firmie ELF) norma DEXRON III
II - POJEMNOŚĆ W LITRACH
Pojemność całkowita: 6 litrów.

UWAGA
W przypadku obu sposobów montażu, w czasie
opróżniania układu lub uzupełniania poziomu,
koniecznie ustawić dźwignię sterującą w położeniu
parking.
Korki spustowe i korki wlewu zostały zmodyfikowane.
Procedura kontroli poziomu i wymiany jest identyczna
w przypadku obu sposobów montażu.
Zalecamy dokonywanie wymiany oleju w skrzyni
automatycznej, gdy olej jest ciepły (60°C maksymalnie),
aby wyeliminować jak najwięk s zą ilość
zanieczyszczeń.
Ustawić pojazd na podnośniku.
Wymontować osłonę pod silnikiem.



Korek pełni dwie funkcje:
- korka wlewu (1),
- zaworu przelewowego (2).
Wymontować zespół (1) i (2), w celu kompletnego
spuszczenia oleju ze skrzyni biegów.
Wymontować tylko korek (1), aby uzupełnić poziom.



Wymontować:
- korek wlewu (3).
- zawór przelewowy (4 ) za pomocą klucza
sześciokątnego (5) o średnicy 8 mm.
Pozwolić, by olej wypłynął.
Zamontować nowy zawór przelewowy.
Dokręcić momentem:
- korek wlewu - stary sposób montażu (25 Nm)
- zawór przelewowy - nowy sposób montażu (35
Nm)
- korek wlewu - nowy sposób montażu (35 Nm)
- zawór przelewowy - nowy sposób montażu (9
Nm)
Dokonać napełnienia i uzupełnić poziom w skrzyni
biegów
Uwaga:
Należy zawsze wymieniać zawór przelewowy (4)
przy każdym demontażu.
Wlewanie oleju:



Odpiąć linkę dźwigni przy skrzyni biegów:
- ścisnąć element sterujący skrzyni w miejscu (A),
- pociągnąć zawleczkę w miejscu (B),
- unieść element sterujący skrzynią biegów w miejscu
(C).
Wlać do automatycznej skrzyni biegów 3,5 litra
nowego oleju.
Wykonać czynności demontażu w odwrotnej
kolejności.
Podłączyć akumulator, zaczynając od zacisku dodatniego
Uruchomić silnik na biegu jałowym.
Podłączyć przyrząd diagnostyczny (CLIP).
Nawiązać dialog z modułem elektronicznym automatycznej
skrzyni biegów.
Obserwować parametr temperatury oleju w skrzyni.
Kiedy temperatura osiągnie 60°C ± 1, otworzyć korek wlewu.
Wlewanie oleju - Poziom oleju



Jeżeli olej nie spływa, albo zebrana ilość oleju jest
mniejsza niż 0,1 litra.
-wyłączyć silnik,
- dolać 0,5 litra oleju,
- zaczekać aż automatyczna skrzynia biegów ostygnie
do temperatury 50°C,
- uruchomić silnik na biegu jałowym,
- podłączyć przyrząd diagnostyczny (CLIP),
- nawiązać dialog z modułem elektronicznym automatycznej
skrzyni biegów,
- kontrolować parametr temperatury oleju w skrzyni
automatycznej,
- gdy temperatura 60°C ± 1 zostanie osiągnięta,
otworzyć korek wlewu.
- podstawić naczynie.
Powtarzać te czynności aż do uzyskania 0,1 litra
oleju w naczyniu.
Założyć korek wlewu.
Dokręcić momentem korek wlewu (35 Nm).

PROCEDURA KONTROLI POZIOMU OLEJU
POZA CZYNNOŚCIAMI ZWIĄZANYMI Z
NAPEŁNIANIEM
Ustawić pojazd na równym podłożu.
Wlać do automatycznej skrzyni biegów 0,5 litra
nowego oleju.
Uruchomić silnik na biegu jałowym.
Podłączyć przyrząd diagnostyczny (CLIP).
Nawiązać dialog z modułem elektronicznym automatycznej
skrzyni biegów.
Obserwować parametr temperatury oleju w skrzyni.
Kiedy temperatura osiągnie 60°C ± 1, otworzyć korek
wlewu.
Jeżeli olej nie spływa, albo zebrana ilość oleju jest
mniejsza niż 0,1 litra.
- wyłączyć silnik,
- dolać 0,5 litra oleju,
- zaczekać aż automatyczna skrzynia biegów ostygnie
do temperatury 50°C,
- uruchomić silnik na biegu jałowym,
- podłączyć przyrząd diagnostyczny (CLIP),
- nawiązać dialog z modułem elektronicznym automatycznej
skrzyni biegów,
- kontrolować parametr temperatury oleju w skrzyni
automatycznej,
- gdy temperatura 60°C ± 1 zostanie osiągnięta,
otworzyć korek wlewu,
- podstawić naczynie.
Powtarzać te czynności aż do uzyskania 0,1 litra
oleju w naczyniu.
Wprowadzić datę wymiany oleju przy pomocy polecenia
Uwaga:
W razie wymiany oleju, konieczne jest wyzerowanie
elektronicznego licznika pomiaru zużycia
oleju (wbudowanego w moduł elektroniczny).
Uwaga:
Kontrola poziomu musi odbywać się koniecznie
według opisanej metody
_________________
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Wyświetl posty z ostatnich:   
       Forum RENAULT Forum Strona Główna -> ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Renault Scenic »

Opinie o samochodach Renault Scenic - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne


Renault

Laguna

13 900

2005r.

128 000 km

kujawsko-pomorskie

Renault

Megane

12 900

2004r.

110 000 km

kujawsko-pomorskie

Renault

Clio

44 800

2013r.

13 000 km

śląskie

Renault

Megane

28 400

2010r.

129 300 km

śląskie

Renault

Thalia

19 800

2008r.

51 000 km

śląskie




Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group

bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne


Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2014 Created by idealneT and OM System