Re: ( Renault Scenic ) Budowa skrzyni DPO 009 / Wymiana uszczelniacza półośki
Jak nie maż pojęcia o budowie to się nie bierz za to.A olej powinno się sprawdzać na rozgrzanej skrzyni .Przy odpowiedniej tęperatuże podłanczając pod CLIPA.
Re: ( Renault Scenic ) Budowa skrzyni DPO 009 / Wymiana uszczelniacza półośki
Automatyczna skrzynia biegów DP0 została posmarowana
na cały okres eksploatacji, nie wymaga konserwacji:
w razie nieznacznego ubytku oleju, należy
jedynie uzupełnić jego poziom.
I - OKREŚLENIE OLEJU:
ELF RENAULT MATIC D3 SYN (należy zamawiać w
firmie ELF) norma DEXRON III
II - POJEMNOŚĆ W LITRACH
Pojemność całkowita: 6 litrów.
UWAGA
W przypadku obu sposobów montażu, w czasie
opróżniania układu lub uzupełniania poziomu,
koniecznie ustawić dźwignię sterującą w położeniu
parking.
Korki spustowe i korki wlewu zostały zmodyfikowane.
Procedura kontroli poziomu i wymiany jest identyczna
w przypadku obu sposobów montażu.
Zalecamy dokonywanie wymiany oleju w skrzyni
automatycznej, gdy olej jest ciepły (60°C maksymalnie),
aby wyeliminować jak najwięk s zą ilość
zanieczyszczeń.
Ustawić pojazd na podnośniku.
Wymontować osłonę pod silnikiem.
Korek pełni dwie funkcje:
- korka wlewu (1),
- zaworu przelewowego (2).
Wymontować zespół (1) i (2), w celu kompletnego
spuszczenia oleju ze skrzyni biegów.
Wymontować tylko korek (1), aby uzupełnić poziom.
Wymontować:
- korek wlewu (3).
- zawór przelewowy (4 ) za pomocą klucza
sześciokątnego (5) o średnicy 8 mm.
Pozwolić, by olej wypłynął.
Zamontować nowy zawór przelewowy.
Dokręcić momentem:
- korek wlewu - stary sposób montażu (25 Nm)
- zawór przelewowy - nowy sposób montażu (35
Nm)
- korek wlewu - nowy sposób montażu (35 Nm)
- zawór przelewowy - nowy sposób montażu (9
Nm)
Dokonać napełnienia i uzupełnić poziom w skrzyni
biegów
Uwaga:
Należy zawsze wymieniać zawór przelewowy (4)
przy każdym demontażu.
Wlewanie oleju:
Odpiąć linkę dźwigni przy skrzyni biegów:
- ścisnąć element sterujący skrzyni w miejscu (A),
- pociągnąć zawleczkę w miejscu (B),
- unieść element sterujący skrzynią biegów w miejscu
(C).
Wlać do automatycznej skrzyni biegów 3,5 litra
nowego oleju.
Wykonać czynności demontażu w odwrotnej
kolejności.
Podłączyć akumulator, zaczynając od zacisku dodatniego
Uruchomić silnik na biegu jałowym.
Podłączyć przyrząd diagnostyczny (CLIP).
Nawiązać dialog z modułem elektronicznym automatycznej
skrzyni biegów.
Obserwować parametr temperatury oleju w skrzyni.
Kiedy temperatura osiągnie 60°C ± 1, otworzyć korek wlewu.
Wlewanie oleju - Poziom oleju
Jeżeli olej nie spływa, albo zebrana ilość oleju jest
mniejsza niż 0,1 litra.
-wyłączyć silnik,
- dolać 0,5 litra oleju,
- zaczekać aż automatyczna skrzynia biegów ostygnie
do temperatury 50°C,
- uruchomić silnik na biegu jałowym,
- podłączyć przyrząd diagnostyczny (CLIP),
- nawiązać dialog z modułem elektronicznym automatycznej
skrzyni biegów,
- kontrolować parametr temperatury oleju w skrzyni
automatycznej,
- gdy temperatura 60°C ± 1 zostanie osiągnięta,
otworzyć korek wlewu.
- podstawić naczynie.
Powtarzać te czynności aż do uzyskania 0,1 litra
oleju w naczyniu.
Założyć korek wlewu.
Dokręcić momentem korek wlewu (35 Nm).
PROCEDURA KONTROLI POZIOMU OLEJU
POZA CZYNNOŚCIAMI ZWIĄZANYMI Z
NAPEŁNIANIEM
Ustawić pojazd na równym podłożu.
Wlać do automatycznej skrzyni biegów 0,5 litra
nowego oleju.
Uruchomić silnik na biegu jałowym.
Podłączyć przyrząd diagnostyczny (CLIP).
Nawiązać dialog z modułem elektronicznym automatycznej
skrzyni biegów.
Obserwować parametr temperatury oleju w skrzyni.
Kiedy temperatura osiągnie 60°C ± 1, otworzyć korek
wlewu.
Jeżeli olej nie spływa, albo zebrana ilość oleju jest
mniejsza niż 0,1 litra.
- wyłączyć silnik,
- dolać 0,5 litra oleju,
- zaczekać aż automatyczna skrzynia biegów ostygnie
do temperatury 50°C,
- uruchomić silnik na biegu jałowym,
- podłączyć przyrząd diagnostyczny (CLIP),
- nawiązać dialog z modułem elektronicznym automatycznej
skrzyni biegów,
- kontrolować parametr temperatury oleju w skrzyni
automatycznej,
- gdy temperatura 60°C ± 1 zostanie osiągnięta,
otworzyć korek wlewu,
- podstawić naczynie.
Powtarzać te czynności aż do uzyskania 0,1 litra
oleju w naczyniu.
Wprowadzić datę wymiany oleju przy pomocy polecenia
Uwaga:
W razie wymiany oleju, konieczne jest wyzerowanie
elektronicznego licznika pomiaru zużycia
oleju (wbudowanego w moduł elektroniczny).
Uwaga:
Kontrola poziomu musi odbywać się koniecznie
według opisanej metody _________________ Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.