Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Police Posiadane auto: Renault Master 2.8 dti
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 23 Lis 2012, 23:05
Temat postu:
Podłączenia kompa pod 2,8dti 2000r.
Witam serdecznie
Mam pytanie, czy pod mastera 2000r. 2,8 Dti jest możliwość podłączenia komputera w celu diagnozy złej pracy silnika? Zła praca to dymienie , nie równa praca silnika oraz brak mocy.
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Pią 23 Lis 2012, 23:49
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Podłączenia kompa pod 2,8dti 2000r.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Sro 28 Lis 2012, 18:19
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Podłączenia kompa pod 2,8dti 2000r.
milejow , a jakim cudem chcesz to zrobić ?
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Sro 28 Lis 2012, 20:04
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Podłączenia kompa pod 2,8dti 2000r.
Takim cudem jest np.KTS, mówi ci to coś? Kojarzysz chociaż ten silnik, że piszesz takie lamerskie pytania?? Zauważ, że mowa o DTI, nie DT
Ostatnio zmieniony przez milejow dnia Sro 28 Lis 2012, 20:16, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Sro 28 Lis 2012, 20:08
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Podłączenia kompa pod 2,8dti 2000r.
I jakie dane odczytasz za pomocą tego programu diagnostycznego ? _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Sro 28 Lis 2012, 20:19
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Podłączenia kompa pod 2,8dti 2000r.
M,inn.dawka/czas wtrysku, temp.paliwa,powietrza,płynu, położenie EGR, położenie pedału gazu. KTS to nie program tylko kompletny system diagnostyczny.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Sro 28 Lis 2012, 20:46
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Podłączenia kompa pod 2,8dti 2000r.
Więc Ci coś wyjaśnię jeżeli chodzi o podłączenie Mastera 2.8 DTI pod tester diagnostyczny. Wyliczę to w punktach :
1. Dawka /czas wtrysku.
Nie ma takiej możliwości , ponieważ wtryski są sterowane mechanicznie - nie elektronicznie. Tu jest zwykła pompa wtryskowa. Brak jakiegokolwiek czujnika do zmierzenia dawki/czasu wtrysku.
2. Temperatura paliwa.
Tylko i wyłącznie w filtrze paliwa jest podgrzewacz - brak jakiegokolwiek czujnika temperatury paliwa.
3. Dawka powietrza.
Nie ma żadnego czujnika , który jest odpowiedzialny za zbieranie danych odnośnie temperatury powietrza.
4. Położenie zaworu EGR.
Zawór EGR to recyrkulator spalin sterowany mechanicznie ( identycznie jak w silniku 2.5D bez turbiny 98-00 ). Brak tam jakiegokolwiek czujnika sterującego zaworem EGR. EGR jest to " kolanko " ze sprężyną i blaszką w środku.
5. Czujnik położenia pedału gazu.
Gdzie jest ten czujnik skoro pedał gazu jest na linkę ?
Linka gazu nie przesyła danych do komputera...
Mam nadzieję , że rozwiałem Twoje wątpliwości.
Moje wyjaśnienie odnosi się do silnika 2.8 DTI ( tak jak w temacie )
Może masz na myśli silnik DCI ?
Ps. Mastery nie występowały z silnikiem 2.8 DT. Zawsze miały intercooler.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Sro 28 Lis 2012, 21:51
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Podłączenia kompa pod 2,8dti 2000r.
Teraz ja ci coś wyjaśnię, są dwa silniki S9W, z pompą mechaniczną(702) i pompą elektroniczną (710) identyczną jak np.w lagunie 1,9 DTI.Nie wiemy jednak jaki silnik siedzi w omawianym aucie. We wszystkich DTI wtryski są otwierane wyłącznie ciśnieniowo czyli mechanicznie. Za długo grzebię już w tych żelazach żeby pomylić DTI z DCI
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Sro 28 Lis 2012, 22:01
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Podłączenia kompa pod 2,8dti 2000r.
Obojętnie jaki jest rok produkcji tego omawiane Mastera.
W żadnym DTI nie ma możliwości odczytania błędów za pomocą jakiegokolwiek testera diagnostycznego.
W DTI , brak jest czujników , które mogłyby przenosić błędy na komputer.
Tym bardziej , że w DTI jest świeca płomieniowa.
Pompa , a raczej jej sterowanie nie nic do rzeczy.
Nigdy nie słyszałem , aby w Masterach DTI była pompa sterowana elektronicznie. Chyba , że chodzi Ci o elektrozawór , który jest sterowany elektrycznie i odcina dopływ paliwa. Ale to jest w każdej pompie. Nawet w 2.5D .
Jak możesz to daj jakieś zdjęcie tej pompy lub schemat.
Silnik DTI i jego elementy sterujące nie były modyfikowane przez cały okres produkcji.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 220 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: Renault Master 3.0 DCi 140 , Peugeot 307SW 2.0 HDI 110 FAP
Piwa: 15/0
Wysłany: Sro 28 Lis 2012, 22:15
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Podłączenia kompa pod 2,8dti 2000r.
Do piotrekpl12
Oczywiście, że jest możliwość podłączenia tego samochodu pod kompa tylko to nie ma większego sensu. Chyba, że szukasz czegoś związanego z immo itp. Podłączali mi 2 takie autka w Niemczech i po 5 godzinach doszli do tego, że elektrozawór na pompie padł.
Takie banalne silniki się robi u tzw "pompiarzy", a już takie objawy jak u Ciebie - dymienie, nierówna praca czy brak mocy - szczególnie. Będziesz miał jakieś uszkodzenie albo pompy, lejące wtryski, kończącą się turbinkę, nieszczelność na przewodach powietrznych albo coś w tych klimatach.. Ale to się sprawdza ręcznie. To jest banalnie prosty silnik i każdy Mechanik - a nie mechaniczek, czyli rozgrzany młodzian z laptopkiem w ręku - sprawdzi od ręki w ciągu jednego dnia.
Podłączyć sobie można tylko po co ? Żeby sprawdzić gdzie jakie prądy są podawane ? To Ci sprawdzi każdy elektryk miernikiem
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Sro 28 Lis 2012, 22:16
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Podłączenia kompa pod 2,8dti 2000r.
DTI z pompą elektroniczną były montowane we wszystkich modelach jako ambulans. Co do świecy płomieniowej zamiast żarowych, chcesz taką zobaczyć w dci, słyszałeś o silniku SOFIM- 2,8 DCI w Mascot,cie???
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Sro 28 Lis 2012, 22:52
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Podłączenia kompa pod 2,8dti 2000r.
milejow napisał:
słyszałeś o silniku SOFIM- 2,8 DCI w Mascot,cie???
Tak słyszałem. Ale to jest silnik DCI common rail , więc jest kompletnie inny osprzęt niż w DTI. Więc nie wiem po co te porównanie.
Jeżeli chodzi o pytanie autora tematu , to trudno coś więcej do tego dodać co napisał hopkin.
Może jeszcze to , żeby autor tematu dodał czy to się dzieje na ciepłym czy zimnym silniku.
Czy jak się rozgrzeje to dymienie ustaje ? Jakiego koloru jest dym ? Niebieski , czarny , biały ?
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Police Posiadane auto: Renault Master 2.8 dti
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 03 Gru 2012, 06:47
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) Podłączenia kompa pod 2,8dti 2000r.
Dziekuje za odpowiedzi.
Zadałem to pytanie bo byłem u "mechanika" i na dzień dobry chciał 100zł za podłączenie do komputera. Podziękowałem mu i w ciągu 15min doszedłem sam że padła turbina (skorzystałem z rad na forum). Autko już smiga.
Re: ( Renault Master ) Podłączenia kompa pod 2,8dti 2000r.
Witam
wprawdzie autor rozwiązał swój problem ale ja wtrącę swoje 2,8 dti z 98r którym byłem na kompie szukając przyczyny ogromnego spalania, kopcenia na czarno i pokazywało trochę danych miedzy innymi to co może być przyczyną mojego spalania temp.płynu chłodniczego 51C nie dogrzany silnik, za smolony zawór egr który stanął na 8% ciśnienie na szynie chyba 1400 nie pamiętam jednostek więc muszę potwierdzić słowa kolegi milejow
pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.