Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: vivaro 1.9 cdti
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Mar 2010, 00:23
Temat postu:
HDI ciężko odpala-prosze o konsultacje.
witam jestem tu gościnnie
chciałbym zapytać czy ktoś miał taką usterkę w swoim aucie
problem mam z silnikiem HDI w picasso ale DCI ma dość podobną konstrukcję i zasady działania te same więc dlatego jestem tu gościnnie
problem polega na tym ze jakiś czas temu podczas ruszania ze świateł zgasł mi silnik zapaliła się kontrolka po kilku próbach kręcenia odpalił na chwilkę i wróciłem na sznurku
ale po próbie dość długiego kręcenia (30-40sek) silnik odpala i chodzi bardzo dobrze
kombinowałem na różne sposoby i przypadkiem wtrysnąłem samostartu do filtra i odpala od razu
można by było powiedzieć że świece żarowe ale świece sprawdzone i ok ale tez silnik rozgrzany dość dobrze tez nie odpala od razu albo dłuższe kręcenie albo samostart
sprawdziłem czujnik wału, wałka rozrządu, temp silnika, temp paliwa miernikiem i ok przeczyściłem regulator ciśnienia na pompie wys ciśnienia sprawdziłem przelewy na wtryskiwaczach i w normie
dodam że jak odpali to pracuje normalnie bez żadnego dymienia ładnie wchodzi na obroty pracuje w całym zakresie obrotów nawet pod obciążeniem bez żadnego falowania czy dziwnych odgłosów tak jak powinno być ale wystarczy go zgasić o klops
dodam że wcześniej od 3 mc jak go kupiłem nie było takich problemów w między czasie wymieniłem pompę paliwa i filtr paliwa bo pompa się zacinała ale po tym było ok ten problem powstał nagle i nie jest wina np złego stanu silnika (140 tyś) przebieg cały we Francji
i tu pytam czy ktoś spotkał się z takim problemem ew. domyśla się co to może być
Ostatnio zmieniony przez arkoarek dnia Nie 14 Mar 2010, 11:56, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Renault Scenic ) HDI ciężko odpala-prosze o konsultacje.
Może jakieś problemy z cofaniem paliwa, albo wodą/parafiną w układzie paliwowym.
Ewentualnie jakieś czujniki typu przepływomierz, czujniki temperatur, otwarcia przepustnicy...skończywszy kłopotach komputerowych przy włączeniu map wtrysku rozruchowego.
Komp też nic nie podpowiada (diagnostyczny - nie pokładowy)?
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: vivaro 1.9 cdti
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Mar 2010, 01:15
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) HDI ciężko odpala-prosze o konsultacje.
Misio napisał:
Może jakieś problemy z cofaniem paliwa, albo wodą/parafiną w układzie paliwowym.
Ewentualnie jakieś czujniki typu przepływomierz, czujniki temperatur, otwarcia przepustnicy...skończywszy kłopotach komputerowych przy włączeniu map wtrysku rozruchowego.
Komp też nic nie podpowiada (diagnostyczny - nie pokładowy)?
paliwo się nie cofa bo pompa paliwa pompuje przed rozruchem na przelew
przepływomierz z nim czy bez to samo (no może jak odłączę w trakcie pracy lekko spadają obroty)czujniki temp wskazują dobre wartości na omomierzu wg tabeli
paliwo ok bo nawet wypompowywałem przy zmianie pompki i dolewałem z bańki dobrego
teoretycznie jak by był jakiś czujnik walnięty to by nie pracował jak należy po odpaleniu ka kompie też brak wskazówek
ha
pojechałem do francji po scenika a kupiłem picasso
i teraz mam...
Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 565 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: mercedes
Piwa: 42/13
Wysłany: Nie 14 Mar 2010, 01:40
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) HDI ciężko odpala-prosze o konsultacje.
arkoarek napisał:
Misio napisał:
Może jakieś problemy z cofaniem paliwa, albo wodą/parafiną w układzie paliwowym.
Ewentualnie jakieś czujniki typu przepływomierz, czujniki temperatur, otwarcia przepustnicy...skończywszy kłopotach komputerowych przy włączeniu map wtrysku rozruchowego.
Komp też nic nie podpowiada (diagnostyczny - nie pokładowy)?
paliwo się nie cofa bo pompa paliwa pompuje przed rozruchem na przelew
przepływomierz z nim czy bez to samo (no może jak odłączę w trakcie pracy lekko spadają obroty)czujniki temp wskazują dobre wartości na omomierzu wg tabeli
paliwo ok bo nawet wypompowywałem przy zmianie pompki i dolewałem z bańki dobrego
teoretycznie jak by był jakiś czujnik walnięty to by nie pracował jak należy po odpaleniu ka kompie też brak wskazówek
ha
pojechałem do francji po scenika a kupiłem picasso
i teraz mam...
Re: ( Renault Scenic ) HDI ciężko odpala-prosze o konsultacje.
Podstawową do diagnozy to zrobienie testu przelewowego.
Bardzo prawdopodoną przyczyną jest zawor regulacji ciśnienia na pompie (częsta usterka w HDI). _________________ Pozdrawiam.
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: vivaro 1.9 cdti
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Mar 2010, 12:12
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) HDI ciężko odpala-prosze o konsultacje.
[/quote]
uważasz ze DTI jest wolne od wszelkich problemów - po za tym silnik to nie wszystko [/quote]
silnik całkiem całkiem wg mnie dość dobry nie tak czuły na jakość paliwa co u nas jeszcze ciężko łatwiej do naprawić w garażu mechanicznej tez całkiem całkiem a elektronika....
no cóż francuska myśl techniczna
no i podobał mi się choć brałem tez pod uwagę 2 wersję jak by się coś trafiło
ale myślę że jeszcze sobie kupię scenika DTI choć nie ukrywam że przyzwyczaiłem się do picasso i ciężko będzie zmienić na ciaśniejszy w środku
a jak już jestesmy przy temacie to na co uważać przy zakupie scenica po lifcie DTI tak w skrócie aby nie dublować wątków
Re: ( Renault Scenic ) HDI ciężko odpala-prosze o konsultacje.
Sprawdzenie przelewów nie jest równoznaczne z wykonaniem testu przelewowego.Samo czyszczenie regulatora ciśnienia go nie naprawi a nie masz możliwości sprawdzenia go w warunkach garażowych. _________________ Pozdrawiam.
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: vivaro 1.9 cdti
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Mar 2010, 19:04
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) HDI ciężko odpala-prosze o konsultacje.
michal72 napisał:
Sprawdzenie przelewów nie jest równoznaczne z wykonaniem testu przelewowego.Samo czyszczenie regulatora ciśnienia go nie naprawi a nie masz możliwości sprawdzenia go w warunkach garażowych.
co za różnica czy sprawdziłem przelewy czy wykonałem test
i tak to przecież polega na tym samym czyli porównuje ilość wypływającego paliwa z wtrysków
wynik był w normie żaden z wtrysków nie wykazywał różnic w ilości przelewanego paliwa
wg obserwacji regulator pracuje prawidłowo no chyba że są jakieś problemy podczas rozruchu
gdyby pracował żle ciśnienie zasobnika było by np. za duże albo za małe ale na razie jest to w normie
szukam kogoś kto może miał podobny problem i wiązało się to np z wymianą tej czy tamtej części
wg mnie tez obstawiam reg. na pompie nowy to wydatek380-490zł ale jak po założeniu okaże się że jest tak samo to szkoda kasy wywalać na takie próby jak się nie jest pewnym
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.