Układ wspomagający składa się z czterech elementów, świec żarowych (po jednej na cylinder), modułu mocy który je zasila i nadzoruje ich prace, sterownika silnika który steruje modułem mocy oraz przewodów połączeniowych
Schemat połączeń układu podgrzewania wstępnego.
Świeca żarowa posiada spiralę składającą się z dwóch uzwojeń (grzejne oraz regulacyjne) połączonych szeregowo. Uzwojenie regulacyjne charakteryzuje się dodatnim współczynnikiem temperaturowym PTC, jego rezystancja rośnie wraz ze wzrostem temperatury, natomiast uzwojenie grzejne jest od niej niezależne. Oba znajdują się w rurce żarowej w której dodatkowo jest sprasowany proszek tlenku magnezu. Całość obsadzona jest szczelnie w korpusie. Świece nowej generacji posiadają niższą temperaturę inercji dzięki czemu mogą pracować po rozruchu, z temperaturą znacznie mniejszą od krytycznej co w dużym stopniu ogranicza hałas oraz emisję spalin.
Zadaniem modułu mocy jest zasilanie świec żarowych oraz wykrywanie ich uszkodzeń. Sterowany on jest za pomocą komputera wtrysku który nadzoruje czas grzania. Podgrzewanie odbywa się w dwóch etapach, przed oraz po rozruchu. W obydwu przypadkach czas grzania uzależniony jest on temperatury cieczy chłodzącej, natomiast przed rozruchem dodatkowo od napięcia akumulatora. Nowe moduły mocy nie tylko są połączone z komputerem silnika jedna linią sterującą ale także linia diagnostyczną która sygnalizuje usterki układu jak np. uszkodzenie jednej ze świec.
Moduł podgrzewania wstępnego
DIAGNOSTYKA:
ogólny algorytm postępowania
1. pomiar rezystancji świec żarowych oraz pomiar poboru prądu
2. kontrola połączenia moduł mocy –sterownik wtrysku oraz moduł mocy – świece żarowe, czyli mierzymy multimetrem czy nie ma przerwy obwodu lub zwarć
3. kontrola obecności zasilania świec, oraz modułu mocy, czyli na grubym czerwonym kablu ma być +12V, na kapturkach świec po wysterowaniu Clipem bądź zaraz po przekręceniu na zapłon
_________________ Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez t0mek dnia Czw 15 Kwi 2010, 20:34, w całości zmieniany 1 raz
wiadomo że ja ie wymyśliłem ale opracowanie jest w 100% moje, sam rysowałem diagramy i foty robiłem jak i schematy. Będą kolejne takie opracowania bo ciągle pytają o to samo _________________ Pozdrawiam!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.