Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 645 Skąd jesteś (miejscowość / region): Koszalin Posiadane auto: Renault Scenic RX4 DCI+, VW Golf3 variant GL
Piwa: 68/53
Wysłany: Wto 04 Maj 2010, 21:35
Temat postu:
Wymiana turbiny Scenic I DCI - mały tutorial
Na wstępie chciałbym podziękować Koledze Michałowi ( Michał72) za wiele wskazówek, w szczególności za tą o zdejmowanym podszybiu Pomogło mi to niesamowicie, po zdjęciu podszybia dojście jest duuużo lepsze
Zaczynamy
Aby zdjąć podszybie odkręcamy po obu stronach torxy ( z dwóch stron identycznie ),
oraz jedną śrubę torx po środku
Wybaczcie, ze na fotkach brak śrubek , ale fotki pstryknąłem po fakcie
Następnie zdejmujemy ( o ile jest taka możliwość ) wycieraczki ... u mnie były maksymalnie zapieczone, a ściągacza nie miałem Więc zostawiłem je na miejscu
Bierzemy się za kolejną część podszybia Po obu stronach są dwie identyczne śruby, po odręceniu ich podszybie ładnie nam odchodzi
Jak wspomniałem wcześniej był problem z wycieraczkami, więc zostało tak
Jak widać zrobiła się duża przestrzeń za silnikiem
I już widzimy turbinkę
Śrubki które zaznaczyłem trzeba odkręcić, identyczne są z lewej strony ( symetrycznie ), niestety nie udało mi się ich w całości uchwycić, gdyż dojście najlepsze nie jest Zaznaczę może na mniej wyraźnej fotce o co mi chodzi Ale pewnie się domyślacie
Czyli na łączeniu turbiny z wydechem mamy 4 śrubki
Odkręcamy również przewód olejowy zaznaczony na powyższym zdjęciu zieloną strzałką.
I drugi jego koniec w bloku na dole
Od dołu, gdzie jest chyba najgorsze dojście w tym całym przedsięwzięciu mamy rurkę powrotu oleju ( na fotce akurat z nową turbiną )
Kolejnym krokiem było odkręcenie śrub na łączeniu turbiny z kolektorem wydechowym , od góry mamy 2 śrubki
od dołu jedną, ale znów nie mam fotki, po prostu aparatem nie doszedłem
Zdjęcia rur od IC i filtra nie fotografowałem myślę , że to zbyt oczywiste, ściśnięte opaskami
Świeżo zamontowaną turbinę zalewamy olejem ( kilka ml, obracając przy tym wirnik, aby olej się rozprowadził w środku )
Ja użyłem do tego strzykawki
Nowa turbinka zamontowana
Teraz zdjęcia starej dmuchawy
A tutaj mały bonus
czyli filmik pokazujący jakie luzy miała zepsuta turbina
[youtube:860e1bd39b]http://www.youtube.com/watch?v=FqmqA6UCDso[/youtube:860e1bd39b]
Pociągnę temat dalej Wyczyściłem kanały dolotowe turbo i IC ( fotki jak zawsze po czasie )
IC mocowany jest na dwie śruby torx od dołu, u góry jest po prostu zaczepiony na dwa wciski
Dziura po IC
No i sam IC, z którego wykapało sporo oleju ( widać plamę oleju i zachlapane stalowe rury na których stoi )
To by było na tyle Temat myślę, ze da trochę poglądu jak to wygląda
Ostatnio zmieniony przez damcio151 dnia Sro 08 Lut 2012, 12:23, w całości zmieniany 6 razy
Re: ( Renault Scenic ) Wymiana turbiny Scenic I DCI - mały tutorial
Damcio piwko za super manaual.Pewnie komuś pomoże w wymianie.
Taką samą dzisiaj wyjąłem z trafica.
Jutro postaram się zamieścić zdjęcia tyrbiny od sc II. _________________ Pozdrawiam.
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 645 Skąd jesteś (miejscowość / region): Koszalin Posiadane auto: Renault Scenic RX4 DCI+, VW Golf3 variant GL
Piwa: 68/53
Wysłany: Wto 04 Maj 2010, 22:28
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Wymiana turbiny Scenic I DCI - mały tutorial
michal72 napisał:
Damcio jaki czas operacji?
Trochę się bawiłem przy tym jako, że robiłem to w Scenicu po raz pierwszy. Łączny czas około 4-5h razem z robieniem fotek. Nie spieszyłem się przy tym, zbyt delikatna robota AHA !! I jeszcze ważna sprawa, robiłem bez kanału, musiałem się pod auto kłaść, więc Ogólnie pracy bardzo dużo nie ma, ale trzeba zdjąć filtr powietrza, rury, podszybie, dolną osłonę silnika ( a w RX4 jest ona spora )
, lewe nadkole ( czyszczenie IC ) , dodatkowo wyczyściłem odmę.
Dodam, że występuje metalowa uszczelka na łączeniu turbiny z wydechem, za to ( jakby mogło się wydawać ) nie ma uszczelki na łączeniu turbiny z kolektorem wydechowym Zjeździłem pół Koszalina, w końcu w serwisie się dowiedziałem, że takowa nie występuje. Użyłem - tak na wszelki - pasty/smaru miedzianego .
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 645 Skąd jesteś (miejscowość / region): Koszalin Posiadane auto: Renault Scenic RX4 DCI+, VW Golf3 variant GL
Piwa: 68/53
Wysłany: Wto 04 Maj 2010, 22:38
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Wymiana turbiny Scenic I DCI - mały tutorial
michal72 napisał:
Damcio występuje.W traficu była.
W traficu może i tak A w scenicu nie Dialogys nie pokazuje, w serwisie i innych sklepach powiedzieli, że nie ma ... jest na "gładź" , powierzchnie łączenia są bardzo gładziutkie , ale i tak dałem tam smar miedziany - widać na którejś fotce
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 645 Skąd jesteś (miejscowość / region): Koszalin Posiadane auto: Renault Scenic RX4 DCI+, VW Golf3 variant GL
Piwa: 68/53
Wysłany: Wto 04 Maj 2010, 23:05
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Wymiana turbiny Scenic I DCI - mały tutorial
Sprawdzę, ale regulacji i tak tam nie ma ... tzn jest na sztandze, ale to nie daje takiego rezultatu jak w przypadku VNT. Klapa zamyka się po podaniu podciśnienia na gruszkę, skracając jej nie ma sensu, bo i tak będzie zamknięta Za to wydłużając klapka bardziej się odchyli, choć nie widzę, aby miało to większe znaczenie, gdyż jest ona i tak sporo otworzona bez podciśnienia.
Wiesz może jakie ciśnienie wymagane jest tam w serii ?
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 645 Skąd jesteś (miejscowość / region): Koszalin Posiadane auto: Renault Scenic RX4 DCI+, VW Golf3 variant GL
Piwa: 68/53
Wysłany: Sro 05 Maj 2010, 16:52
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Wymiana turbiny Scenic I DCI - mały tutorial
Dziś dokończyłem, autko odżyło, w końcu zbiera się od niskich obrotów. Tylko ta turbina gwiżdże tak, ze nic nie słychać tylko ją !!! Gorzej jak czajnik !! Jutro jeszcze raz posprawdzam łączenia rur, mimo, że dobrze skręciłem.
Powiedźcie mi jeszcze jedną rzecz. Jaki tam powinien siedzieć elektrozawór sterowania turbiną ? Normalnie w VAGach siedzi n75 z 3 wężykami, jeden pod podciśnienie ( vacum pompę ), drugi do gruszki od turbo, a trzeci idzie do puszki filtra powietrza ... no i to jest logiczne sterowanie, podaje podciśnienie, a jak trzeba to "upuszcza"/zmniejsza je otwierając przepływ na wężyk idący do puszki od filtra pow.
W reni siedzi zaworek z dwoma króćcami Jeden idzie do gruchy, drugi do pompy vacum ... i jak to steruje ? Układ jest szczelny, podając podciśnienie, nawet jak już zamknie jego dopływ to gdzie ma ono się podziać przy jego zbijaniu ? Chyba rozumiecie o co mi chodzi ?
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 645 Skąd jesteś (miejscowość / region): Koszalin Posiadane auto: Renault Scenic RX4 DCI+, VW Golf3 variant GL
Piwa: 68/53
Wysłany: Czw 06 Maj 2010, 10:27
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Wymiana turbiny Scenic I DCI - mały tutorial
Turbina wyjęta, za drugim razem poszło 3 razy szybciej Robiliśmy na kanale w 2 osoby, 40min roboty Jadę dzisiaj do firmy która ją regenerowała oddać ją na gwarancję. Wyje jak w BeWuPie
Ciśnienie oleju sprawdzone, na wolnych obrotach 1.5 atmosfery, po dodaniu delikatnie gazu do 1200obr ciśnienie wzrosło do 2atmosfer
Re: ( Renault Scenic ) Wymiana turbiny Scenic I DCI - mały tutorial
Nie przejmuj się ja też nie mam szczęścia do regeneracji turbin.Przecież turbine musieli sprawdzać.Nie słyszeli że gwizda? _________________ Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Instrukcje, manuale, fotoreportaże
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.