Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Czw 28 Wrz 2017, 20:44
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) xcvb
Sie ma.
W Masterach z silnikami 2.8DTI po podłączeniu przez OBD można tylko zdiagnozować ABS , AIRBAG i chyba sterownik świecy płomieniowej. Nic więcej nie zdiagnozujesz.
Powinieneś najpierw spuścić całe paliwo z baku i przeczyścić układ paliwowy wraz ze smokiem w baku , wymienić filtr paliwa , a dopiero później zabierać się za jazdę...
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Po tylu latach postoju ty chcesz normalnie użytkować?
Kupując używane auto zaczynasz od :
Wymiana wszystkich płynów , filtrów ,
przegląd zawieszenia , układu hamulcowego , kierowniczego , napedowego itd.
Przegląd instalacji elektrycznej (zaśniedziałe-skorodowane styki )
Ogólnie przegląd ale nie optyczny tylko szczegółowy z rozkręcaniem niektórych podzespołów .
po kupnie karetki musiałem zdjąć wszystkie koguty i naklejki by przejść przegląd w którym szczegółowo sprawdzone zostały wszystkie układy jezdne , zrobili zbieżność i wystawili oświadczenie ze pojazd zmienił przeznaczenie i zostało wykreślone pojazd uprzywilejowany , stacja kontroli pojazdów określiła stan pojazdu na bardzo dobry , auto stało w ciepłym garażu 5 lat , jutro jadę na zmianę rozrządu i paska alternatora
wracając do problemu z zapalonymi kontrolkami to ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną ?
by przejść przegląd w którym szczegółowo sprawdzone zostały wszystkie układy jezdne , zrobili zbieżność i wystawili oświadczenie ze pojazd zmienił przeznaczenie
A gdzie
amples napisał:
Kupując używane auto zaczynasz od :
Wymiana wszystkich płynów , filtrów ,
przegląd zawieszenia , układu hamulcowego , kierowniczego , napedowego itd.
Przegląd instalacji elektrycznej (zaśniedziałe-skorodowane styki )
Ogólnie przegląd ale nie optyczny , tylko szczegółowy z rozkręcaniem niektórych podzespołów .
To że przeszedł ścieżkę diagnostyczną (ona nie pokazuje wszystkiego),wydruki ok. , papier podbity ,kasa wzieta,
Zbyt dobrze znam podejście diagnostów .
pio_monter napisał:
auto stało w ciepłym garażu 5 lat
To dlaczego:
pio_monter napisał:
autko stało ok 5 lat i strasznie przez ten okres skorodowały elementy podwozia
Kwiatki dopiero zaczną wychodzić , oby nie w trasie daleko od domu.
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Nie 01 Paź 2017, 13:39
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) xcvb
Sie ma.
Jeżeli Ty na podstawie oświadczenia stacji kontroli pojazdów wierzysz , że auto jest w 100% sprawne i bezpieczne to moje gratulacje...
amples bardzo ładnie to opisał.
Ja do tego dodam , że auto które stoi nieużywane 5 lat wymaga dużo więcej pracy niż zbiezność i zdjęcie kogutów.
Np. : wymiana płynu hamucowego który ma również wpływ na działanie sprzęgła , czyszczenie całego układu paliwowego. Części układu zawieszenia. Po takim czasie wszelkie gumy są bardzo sztywne i na przeglądzie wychodzi super. A po krótkim czasie się rozwarstwiają i powstaną potworne luzy.
pio_monter piszesz , że masz super assistance i auto zastępcze. Ja rozumiem , że w tym ubezpieczeniu jest również ostatnia posługa...
Zrób porządny przegląd auta wraz z wymianą wszystkich newralgicznych podzespołów w zawieszeniu , układu hamulcowego i elektryki. Inaczej zrobisz sobie lub komuś krzywdę myśląc , że mając opinię stacji diagnostycznej , że auto które nie jeździło 5 lat jest w bardzo dobrym stanie.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Nie 01 Paź 2017, 19:43
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) xcvb
Sie ma.
Nie bardzo rozumiem po co się tak unosisz...
Zaczynasz od dupy strony to nie dziw się , że tak piszemy.
Kupując auto które ma 17 lat i ostatnie 5 lat stało nie ruszane , to takie kwiatki będą wychodziły. A to dopiero początek.
Skoro elektryk sprawdził całą instalację , a na stacji diagnostycznej stwierdzili , że auto jest w super stanie , to jednak ktoś gdzieś czegoś nie dopatrzył skoro świecą się kontrolki hamulca.
Może zmień elektryka , albo stację diagnostyczną , bo gdzieś Cię robią w konia... A szczególnie ten elektryk...
A wracając do tematu tych kontrolek.
Zdejmij koła i sprawdź na początek klocki. Sprawdź również styki przy czujnikach klocków. Jeżeli tam będzie w porządku to musisz szukać miejsca w instalacji elektrycznej gdzie pojawia się przerwa.
Sprawdź również czujnik przy hamulcu ręcznym.
Może to być również w skrzynce bezpieczników jakiś zaśniedziały styk. Może bedziesz musiał przejrzeć całą instalację...
Oczywiście możesz pojechać do ASO , ale naprawa może być droższa niż wartość auta.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Nie 01 Paź 2017, 20:32
Temat postu:
Re: ( Renault Master ) xcvb
Sie ma.
Zajrzyj najpierw do hamulców. Klocki , czujniki itp.
Ale nie oczekuj od nas , że będziemy pisać tylko to co Tobie pasuje. Chcemy abyś czerpał radość z jazdy , a nie oczekiwania w serwisie lub na lawetę.
Są rzeczy które po dłuższym postoju trzeba zrobić , aby spokojnie jeździć.
Szczególnie kładłbym nacisk na wyczyszczenie całego układu paliwowego. Ponieważ w zbiorniku na 100% oddzieliła się woda od oleju napędowego. Teraz to wszystko idzie w układ wtryskowy. W 2.8 DTI jest bardzo czuła pompa wtryskowa. A jej naprawa bardzo droga.
Do tego wymiana płynu hamulcowego też jest niezbędna.
Sprawdź hamulce i daj znać czy pomogło.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.