Dołączył: 17 Lis 2013 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Radom Posiadane auto: Opel Vivaro 1.9DTI/DCI 2003
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 07 Mar 2014, 20:29
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Drgania silnika
więcej gazu panowie przy zmianie biegu i nie bedzie go tak trzęsło, mam to samo w sumie całkiem od nie dawna, jedyne co mi na to pomogło to odłączenie sterowania turbiną czyli wyłączenie w clipie zaworka n75 wtedy auto od 1000rpm do 2000 ciągnie pieknie i nie trzeba nawet wiecej ciągnac nie mówiąc tu tym że zadne drgania nie występowały, w mieście dobra sprawa ale na trase niestety sie nie nadaje, brak sterownia = turbo gwiżdze i kreci sie bez opamiętania. jeździłem tak z 2 miesiace ale wróciłem do stanu normalnego
zawor upustowy w sprezarce jest zamknienty na niskich obrotach wiec to ze silnik lepiej sie zbieral do 2000 to wymysl Twojej wyobrazni kolego,niewiem wogule czy da sie odlaczyc elektronicznie n75
Dołączył: 17 Lis 2013 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Radom Posiadane auto: Opel Vivaro 1.9DTI/DCI 2003
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 08 Mar 2014, 09:30
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Drgania silnika
kolego wszystko się da wystarczy podjechać do speców od wirusowania (n75 = miałem na myśli boczne sterowanie turbina, to jest do wyłączenia bez żadnego problemu z clipa), nie mniej nie mogę stwierdzić że mój przypadek jest akurat dowodem na to że to zadziała u każdego u mnie w jakiś jednak sposób taki myk się sprawdził jednak nie polecam tak jak mówię jak ktoś jeździ dużo załadowany to turbo nie wytrzyma, u mnie kręciło się i słychać było gwizd od 1600 obrotów już. Dodam też oczywiście że przy wyłączeniu n75 czujnik cisnienia doładowania musi zostać zmodyfikowany i mieć inne parametry niż standardowo. Podsumowując z Trafica czy Vivaro co by nie robił to nie zrobimy z nich wyścigówek jak ktoś jeździł np starą t4 z silnikiem 2.4 bez turbo to wie żę trafić przy nich to niebo a ziemia
zawor upustowy w sprezarce jest zamknienty na niskich obrotach wiec to ze silnik lepiej sie zbieral do 2000 to wymysl Twojej wyobrazni kolego,niewiem wogule czy da sie odlaczyc elektronicznie n75
Zawór N 75 jest tylko po to by obronić silnik przed przeładowaniem i jego odłączanie jest totalną głupotą. _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
w traficu odlaczenie elektroniczne owego zaworka spowoduje ze zawor upustowy bedzie wciaz otwarty a co za tym idzie wymagane cisnienie na kol ssacym bedzie przy okolo 3200 obr/min silnika,co innego jesli by polaczyl wezyki podcisnien,wtedy zawor upustowy jest zamknienty na max nawet na wysokich obr
powiedzmy ze nawet zlaczyl podcisnienia, co to zmienia w obrotach ponizej 2000 skoro sprezarka dopiro sie wkreca???
Sprężarka zaczyna pracę od niższych obrotów niż 2000 a doładowanie zmienia się w zależności od obciążenia silnika a nie tylko obrotów.
W moim aucie mam zegar i widzę ciśnienie doładowania na bieżąco. _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Dołączył: 17 Lis 2013 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Radom Posiadane auto: Opel Vivaro 1.9DTI/DCI 2003
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 09 Mar 2014, 10:02
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Drgania silnika
Panowie a mnie sie wydawało że sprężarka to pracuje cały czas od momentu włączenia silnika tylko z różnymi prędkościami, przy około 2000 obrotach jest granica momentu obrotowego wiec 1800-2400 ma największego kopa, nie wykluczając że pracuje ona już od najniższych obrotach tyle ze z mniejszym doładowaniem niż w obrotach o których napisałem.
To że się sprężarka kręci to fakt ale to nie oznaczą że doładowuje (idoładowanie realne nazywam pracą).Napędzana jest spalinami a ciśnienie gazów spalinowych wzrasta wraz z obciążeniem silnika dlatego też przegazowując silnik w stojącym samochodzie nie uzyska się takich wartości doładowania jak podczas jazdy.
Podepnij kompa i pooglądaj sobie wartości doładowania. _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
co z tego ze sie kreci ponizej 2000 jak cisnienie spalin niejest w stanie rozkrecic wirnika do wymaganych obrotow,przy okolo 2000 czesc spalin zaczyna omijac wirnik zaworem upustowym w sprezrce ale do tego momentu cale spaliny obracaja wirnik wiec nie rozumiem jak po odlaczeniu n75 sprezarka startuje szybciej skoro technicznie niema takiej mozliwosci,zrozumialbym gdyby kolega napisal ze odlaczyl egr i sprezarka pompuje w nizszych obr silnika le nie n75
mowa byla o zachowaniu podczas jazdy,zdaje se sprawe ze na postoju niema odpowiedniej ilosci spalin
Zawór upustowy w sprężarce jest cały czas zamknięty i otwiera się tylko gdy ciśnienie doładowania przekracza wartość maksymalną dla danego stanu pracy więc odłączanie zaworka N 75 jest bezsensowne bo następuje przeładowanie. _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
mylisz sie,zawor upustowy jest w pozycji otwartej,przynajmniej powinien byc jesli sprezyna w gruszce dziala,tak wiec bez n75 przeladowanie nigdy nie nastapi
oczywiscie ze nie,w starych silnikch zawor upustowy jest regulowany cisnieniem z z kol ssacego,
ale w traficu a chyba w takim dziale piszemy jest jak wyzej,czy teraz mozesz mi wytlumaczyc jak dziecku dlaczego bez n75 ciagnie od 1000 obr/min
Rozróżniamy dwie wersje klapka jest otwarta i po uruchomieniu podciśnienie ją zamyka i klapka jest zamknięta a podciśnienie ją uchyla tylko wtedy gdy doładowanie za bardzo wzrasta.
Trzecia opcja uchylanie nadciśnieniem występuje o ile dobrze pamiętam w najsłabszych silnikach 1.5 dci (65 KM).
I jeszcze jedno co znaczy bez N 75 czy wywalony całkiem czy odpięta wtyczka ? _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
w traficu i wszystkich silnikach z cr jest tak samo ze wzgledow bezpieczenstwa,1.5 nigdy nie byl i niebedzie stosowany w traficu
bez n75 i wywalony to to samo,odciecie (nadal niewiem jak to zrobiles clipem) go poprostu wylacza,jest on wpisany w mape wtrysku wiec trzeba miec troche pojecia by to ogarnac a z tego co wypisujesz wnioskuje ze tunerem nie jestes
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Trafic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.