Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 195 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zabrze Posiadane auto: Ford Focus 1.8 TDCI Renault Scenic 1.5 dci 2007
Piwa: 10/1
Wysłany: Sob 26 Cze 2010, 20:28
Temat postu:
Scenic 2007 rok 1.5 dci problemy z turbodoładowaniem
Wrzucam opis usterki jaką przerabiałem parę tygodni temu.
Silnik 1.5 dci 2007 rok przebieg 140 kkm. Po kupnie w styczniu wymieniane wszystkie materiały eksploatacyjne plus kompletny rozrząd bez filtra paliwa.Od paru dni mam problemy z turbosprężarką - raz działa a raz nie. Charakterystyczny objaw że jej "nie ma" brak mocy no i jej nie słychać. EGR wymontowany był i jest czysty. I od czasu do czasu zapala się SERVICE i komunikat "sprawdź wtrysk". Za samochodem nie ciągnęła się nigdy smuga dymu że palony jest olej z układu smarowania, nie kopci na czarno. Czy takie efekty może dawać filtr paliwa ? Po kupnie samochodu tylko jego jeszcze nie wymieniałem.
........ to co teraz napiszę będzie brzmiało jakbym jeszcze nie wytrzeźwiał po niedzieli - otóż przed paroma minutami po podjechaniu pod dom nacisnąłem parę razy pedał hamulca do dechy w podłogę i QRNA słyszę że turbina działa ! ! ! ! , działa bo zaraz to się czuje na mocy silnika jak nawet się rusza - można zgłupieć nie ? Analizując na szybko to wiem że obok siebie są przewody podciśnieniowe do serwa hamulca i do sterowania siłownikiem wydajności turbiny. Ale kurcze jaki to ma ze sobą związek ????? Sprawdzałem zawór elektryczny który blokuje pracę turbiny po np. rozruchu silnika - jest drożny, inaczej mówiąc otwarty w momencie kiedy ma pracować turbina. Czyżby więc serwo wprowadzało taki zamęt ? Jakieś sugestie ?
Po 2 tygodniach kombinowania jak koń pod górę - czyli wyczyszczeniu EGR, sprawdzeniu czujnika przepływu, wymiany filtra paliwa plus wizyty w ASO.
No i już po krzyku ! Samochód sprawny ,silnik ciągnie jak rakieta. Ale po kolei. Po wizycie w ASO niestety samochód dalej z czkawką turbiny. Jak wspomniałem wcześniej po naciśnięciu pedału hamulca czasem turbina zaczynała pracować normalnie ( węże podciśnienia do serwa hamulca i do sterowania siłownika turbosprężarki są obok siebie). Idąc w tym kierunku pojeździłem trochę z takim szalonym układem pomiarowym - a mianowicie z miernikiem ciśnienia w obwodzie wysterowania siłownika turbosprężarki. I się okazało że podciśnienia więcej nie było jak miało być. Okazało się że wadliwie pracuje elektrozawór pracy turbosprężarki - po prostu wiesza się i nie otwiera się w momencie gdy turbosprężarka powinna pracować z max wydajnością. Po wymianie na nowy ( koszt ASO 220 zł ) silnik powrócił do formy i wszystko działa bez zarzutu od prawie tygodnia. Dla zainteresowanych dodatkowa informacja - absolutnie nigdy nie bocznikujcie pracy tego zaworu przez jakąś złączkę !!!!! Mierząc ciśnienie w obwodzie siłownika turbosprężarki podczas jazdy przy prędkości 140km/h spada wartość podciśnienia czyli steruje on wydajnością turbiny, brak możliwości sterowania turbiną przez komputer silnika może doprowadzić do uszkodzenia układu doładowania. Poza tym zawór ten zabezpiecza turbosprężarkę po rozruchu silnika żeby nie wchodziła na wysokie obroty zanim ciśnienie oleju nie osiągnie wartości właściwej a olej dojdzie do elementów turbosprężarki. I to by było na tyle. NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI !!!
Re: ( Renault Scenic ) Scenic 2007 rok 1.5 dci problemy z turbodoładowaniem
Fajnie że usterke udało ci się naprawić.
Pełna satsfakcja.
Co do łaczena przewodów podciśnienia to można to zrobić celem wykluczenia awari zaworu.
Podstawowa sprawa żeby wiedzieć co się robi i że turbina nie ma w tym momencie wychamowania. _________________ Pozdrawiam.
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 195 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zabrze Posiadane auto: Ford Focus 1.8 TDCI Renault Scenic 1.5 dci 2007
Piwa: 10/1
Wysłany: Pon 28 Cze 2010, 17:22
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Scenic 2007 rok 1.5 dci problemy z turbodoładowaniem
Podają że to silnik 106 koni - 240 Nm moment. Jak dla mnie idzie fajnie i nie jest mułowaty a co najważniejsze nie jest chciwy na paliwo - średnio 6,4 miasto-poza miastem ( bo tak jeżdżę do pracy ).
A tak przy okazji to wielkie dzięki za browarka !
Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 305 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olkusz Posiadane auto: Renault Grand Scenic II 1,9dci 2004
Piwa: 39/25
Wysłany: Wto 29 Cze 2010, 06:21
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Scenic 2007 rok 1.5 dci problemy z turbodoładowaniem
Mój też pali 6,6 l/100km jest to średnia z ok. 9 000 km więc wydaje mi się nieźle.
Agir piwo poszło, ja miałem podobnie u mnie spadł przewód który idzie z elektrozaworu do turbo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.