Witam,
Staralem sie poszukac watku w tresci i/lub temetu, ktory objawami bylby podobny do mojego problemu ale niestety nie udalo mi sie.
Problem dotyczy mojego Kangoo-ra, ktory od jakiegos miesiaca rano ma problemy z zapalaniem. Mianowicie:
1. przekrecam kluczyk
2. gasna wszystkie lampki (poza "akumulator" i "reczny")
3. krece kluczykiem, autko zapala od pierwszego razu
4. silnik pracuje 5-8 sekund i gasnie
5. krece jeszcze kilka razy z rzedu i za 3-4 razem zapala.
Nie wyswietla zadnych bledow SERV. Z cieplego po krotkim czasie pali bez problemow. Nie ma spadku mocy bez wzgledu na zakres obrotow (wiadomo ze na niskich jest gorzej) w porownaniu do jazdy przed problemami. Filtr paliwa wymieniany 3-4kkm temu, podlewam co jakis czas STP do diesel (w ilosciach zgodnych z zaleceniami). Piana pojawia sie "na powrocie" w przewodach paliwowych ale to chyba normalka. Nie wydaje mi sie zeby autko pracowalo nierowno (plywajace obroty) - no moze delikatnie. Zauwazylem natomiast jedna rzecz jeszcze, mianowicie co jakis czas z filtra paliwa leci babel powietrza na wtryskiwacze.
Moze macie jakies pomysly?
Gdyby byla to pompa paliwa to by przerywala tez w trakcie pracy (tych problemow nie ma). Moze filtr paliwa do zmiany, lub wtryski juz sie zmeczyly?. Czytalem tez o czujniku polozenia walu (zeby oczyscic z opilkow metali?) ale nie wiem gdzie to jest .
prosze o pomoc
pozdraawiam
Piotr
Re: ( Renault Kangoo ) problemy z zapalaniem Kangoo I 1.5DCI 2004r
Jaki masz przebieg w swoim "kangurku", skoro piszesz ze co jakis czas pojawiaja sie bąbelki paliwa idące do wtrysków to wyglada na to ze masz zapowietrzony układ paliwowy. Należałoby go odpowietrzyć. Takie jest moje skromne zdanie. _________________ tylny napęd jest dla dziewczynek
Re: ( Renault Kangoo ) problemy z zapalaniem Kangoo I 1.5DCI 2004r
przemus1982 napisał:
Jaki masz przebieg w swoim "kangurku", skoro piszesz ze co jakis czas pojawiaja sie bąbelki paliwa idące do wtrysków to wyglada na to ze masz zapowietrzony układ paliwowy. Należałoby go odpowietrzyć. Takie jest moje skromne zdanie.
Przebieg 164kkm. Jutro kupie filtr paliwa ale juz sie boje zeby to nie byly te cholerne opilki z pompy paliwa w DCI. Naczytalem sie za duzo chyba.
Przed chwila bylem w garazu i popracowalem/popompowalem sporo ta gruszka. Potem z zimnego odpalil za pierwszym razem i co najwazniejsze nie zgasl. Zobaczymy co bedzie jutro rano. Jesli bylby to tylko zapowietrzony uklad paliwa to byloby super. Czy te operacje gruszka mogly odpowietrzyc uklad? _________________ silnik K9K B7, 160 kkm na szafie i wciaz rosnie
Re: ( Renault Kangoo ) problemy z zapalaniem Kangoo I 1.5DCI 2004r
Napewno pomoglo:), a nie zaszkodziło, tylko kup filtr dobrej jakości:), ja u siebie zmieniam filtr co roku i jest dobrze:) a na szafie 232tkm i rosnie:) odpukac w silniku zmieniane olej filtry rozrzad i swiece zarowe a ostatnio czyscilem regulator cisnienia na pompie wtryskowej bo obroty falowaly i dalej smiga:). Daj znac o efektach jak poszlo, wydaje mi sie ze masz zapowietrzony uklad paliwowy. _________________ tylny napęd jest dla dziewczynek
Re: ( Renault Kangoo ) problemy z zapalaniem Kangoo I 1.5DCI 2004r
Dzis rano sytuacja sie powtorzyla, tzn zapalil i po 5 sekundach zgasl. Po kilkukrotnym dlugim kreceniu zapalil.
Kupilem nowy filtr paliwa. Wlasnie zmienilem (byl SCT GERMANY ST498 a teraz jest PURFLUX FCS748) fitr. Autko odpalilo i nie zgaslo. Pracuje rowno na zimnych obrotach (wczesniej na zimnym troche falowalo).
W starym filtrze bylo troche czarnych drobinek (okreca sie dol od filtra i zlewa olej/benzyne) ale bardzo malo i nie podejrzewam ze pompa sie rozsypala. Zobaczymy za kilka dni. Dopisze posta jutro jak rano bede odpalal. Dzis smigam jeszcze dolac do pelna (jest 1/3 zbiornika) i zalac STP. Tankuje mojego Kangurka i zony sluzbowa Toyote na lokalnej stacji i nigdy nie bylo problemow z ON. Widac jedno tankowanie "taniego" paliwa do Kangurka musialo zabic filtr. To jak pojechac do Egiptu i dostac choroby Faraona .
P.S. Uklad paliwowy chyba dalej jest zapowietrzony (pomimo "walenia w gruche"), poniewaz dalej leca pecherzyki powietrza ale jest ich o wiele mniej, nie tak czesto i nie takie duze jak wczesniej. _________________ silnik K9K B7, 160 kkm na szafie i wciaz rosnie
Re: ( Renault Kangoo ) problemy z zapalaniem Kangoo I 1.5DCI 2004r
Witaj pechezykami powietrza sie nie przejmuj zabardzo zawsze wystepuja w przewodach to nic groznego tak poprostu jest a jesli po zmainie filtra bedzie ok to wszystko wyjasnia byl zabrudzony!!mam 1.5 dci tez mam pechezyki w przewodach i nie mam klopotow z odpalaniem i jazda poprostu trzeba tankowac dobre paliwo bo te silniki sa wrazkliwe na zle ON Pozdrawiam 1
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Kangoo ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.