Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
Wysłany: Wto 27 Wrz 2011, 23:12
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Elektryczne podłączenie świateł do jazdy dziennej Scenic II
a jak to się bierze ten prąd "przed" żarówką lub "za" nią
jeśli do żarówki dochodzą dwa przewody ("+" i "-") to który jest przed, a który za
ciekawa teoria
Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wadowice Posiadane auto: Peugeot 5008 2011 r 2,0 150 KM, Renault Scenic II ph II 1,9 dci 2007r, 130 KM
Piwa: 13/9
Wysłany: Nie 02 Paź 2011, 11:37
Temat postu:
Scenic II 2007 z "odwróconą" skrzynką.
Witam. I mi przyszło zmierzyć się z tematem. Pisze posta, aby użytkownicy w/w wersji mieli wszystko w jednej "kupie". Mam nadzieję, że uda wskazówki pomogą nawet laikom.
Odnośnie rozbiórki zderzaka odsyłam do posta kolegi Marka:
http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=91976&highlight=zderzak, z tą różnicą, że w modelu po lifcie, w pasie górnym jest 6 szt. plastikowych kołków, 4 z nich (nacięcie pod śrubokręt) wyciągamy w ten sposób, że środkową część odkręcamy o około 20 stopni, wtedy trzpień środkowy lekko uniesie się, wtedy wyciągamy go do góry (do momentu lekkiego oporu). Pozostałe skrajne 2 kołki śrubokrętem podważamy środkowy trzpień.
Ja zamontowałem lamy jak w poniższej fotce. Kable poprowadziłem wzdłuż wiązki od halogenów. Użyłem wtyczki (2zł) do ewentualnego demontażu zderzaka, by nie sprawiać kłopotu, w miejscu gdzie znajduje się wtyczka od halogenów. Za pomocą taśmy dokleiłem ją do wtyczki od halogenów. Dwa przewody od zasilania świateł dziennych wyprowadziłem w okolice akumulatora.
Teraz góra: akumulator trzeba wyjąć, pomocne było również usunięcie kawałka rury dolotowej (łapie powietrze z nad chłodnicy -doprowadza do filtra powietrza) - element rozbieralny:)
foto1 - wygląd skrzynki po ściągnięciu pokrywy.
fot1.
Zdemontowany akumulator:
fot2.
Teraz pozostaje wyjąć komputer. W tym celu odpinamy 3 wtyczki z jego lewej strony - po zwolnieniu zatrzasku ostrożnie odciągamy łukiem ramię dźwigni wtyczki do momentu jej wysunięcia się z gniazda.
Wypięty komputer:
fot.3
Wyciągamy teraz podstawkę akumulatora - idzie opornie - ale da się. Następnie wyciągamy szufladę ze skrzynki bezpieczników:
fot 4.
Z jej wnętrza wyciągamy interesującą nas płytę (biała z bezpiecznikami i wtyczkami), dwa zatrzaski po bokach szuflady - należy lekko podważyć śrubokrętem celem wydostania. Od jej spodu znajduje się interesująca nas wtyczka z "plusem po stacyjce" (pojawia w momencie uruchamiania silnika, zanika po jego wyłączeniu):
fot. 5
Wlutowałem się w żółty kabel czarnej wtyczki:
fot 6.
Po zaizolowaniu można poskładać skrzynkę bezpiecznikową, zamontować podstawkę aku, komputer pospinać. Teraz podpięcie "plusa" potrzebnego, aby wyłączał światła dzienne w momencie załączania świateł postojowych (także mijania i drogowych). Jako, że nie mogłem znaleźć informacji na szanownym forum, który to może być kabel w skrzynce BSI, podłączyłem się do wtyczki lewej lampy(do niebieskiego kabla):
fot 7.
Montujemy przekaźnik - ja wybrałem miejsce, gdzie przykręcany jest komputer od góry - jedna śruba fi 8 bodajże. Do przekaźnika dołożyłem ramkę na jeden bezpiecznik wstawioną pomiędzy "plusem po stacyjce" a wejściem do przekaźnika. Pozostałe kable do przekaźnika starałem się też poprowadzić tak, aby zbytnio nie szpeciły i nie sprawiały kłopotu przy ewentualnych demontażach elementów prawej strony przedziału silnika:
fot 8.
Teraz możemy wpiąć wtyczkę do lampy, założyć akumulator, rurę dolotu filtra powietrza.
Światła dzienne działają u mnie w opcji z czujnikiem zmierzchu - czyli pozycja świateł (lewe pokrętło przełącznika świateł) ustawiona na zero i aktywowany czujnik zmierzchu(wciśnięty przycisk w dźwigni świateł "auto" do momentu komunikatu "czujnik włączony")
Postanowiłem opisać w/w montaż w scenicu II po lifcie, aby nie było konieczności przeszukiwania innych forów oraz czytania kilkudziesięciu postów - tak jak miało to miejsce w moim wypadku. Myślę, że jest to kwint esencja dla scenica II po lifcie.
Efekt mej pracy :
fot. 9
Światła z osprzętem 60 zł, trochę kabla taśmy kostka i bezpiecznik - około 10 zł. Światła z tej aukcji:http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-automat-rl00-i1838361183.html[url]
Ps. proponuje też o niekomentowanie w manualach postów - później jak czegoś szukasz musisz przeczytać wątek zawierający 40-ści kilka stron z czego 95 % to, że komuś się podoba a innemu mniej - niech piwo będzie wykładnią na tak, a jeśli nie to obsmarować na wątku o d... Maryny:)
Świeżak, a się mądrzy......
Re: ( Renault Scenic ) Elektryczne podłączenie świateł do jazdy dziennej Scenic II
Pierwsze światła led Vertex podłączałem wg powyższego schematu, było trochę roboty (opisywałem ten przypadek we wcześniejszych moich postach), światła świeciły 1 godzinę (w sumie) i padły dwie diody, normalna sprawa w tych modelach. Kupiłem za 215zł w promocji a obecnie na alledrogo ok. 220-250zł PHILIPS LED Daytime Lights 4 LED, montaż dla każdego, nie potrzeba lutownicy, posiadają one moduł który włącza je po zapaleniu silnika(reakcja na skok napięcia) a gaszą się po wyłączeniu silnika. W zestawie są uchwyty do mocowania, szybkozłączki do kabli, przewody itp. Przewody podłączamy tylko do plusa akumulatora, masy, przewodu ze światła postojowego i koniec (oczywiście światła montujemy w zderzak). Instrukcja z rysunkami dla każdego, nawet nierozgarnięty to zrobi. Polecam.
Ostatnio zmieniony przez scenic1970 dnia Sro 14 Gru 2011, 20:42, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wadowice Posiadane auto: Peugeot 5008 2011 r 2,0 150 KM, Renault Scenic II ph II 1,9 dci 2007r, 130 KM
Piwa: 13/9
Wysłany: Wto 13 Gru 2011, 20:58
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Elektryczne podłączenie świateł do jazdy dziennej Scenic II
scenic1970 - a jak się ma sprawa wyłączania ich po załączeniu świateł pozycyjnych, skoro nic nie lutowałeś?
Re: ( Renault Scenic ) Elektryczne podłączenie świateł do jazdy dziennej Scenic II
Jeżeli chodzi o te philipsy to rodzaj, typ, rocznik auta nie ma znaczenia podłącza się je do wszystkich aut tak samo, jak nie sam to każdy elektryk w 10 minut za max 50 zł powinien to zrobić.
Dołączył: 24 Lut 2016 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Scenic II lift
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 24 Lut 2016, 20:47
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Elektryczne podłączenie świateł do jazdy dziennej Scenic II
Mógłby ktoś odświeżyć fotorelację ? Chcę zamontować dziennie z trzema kabelkami i planuje MINUS do akumulatora PLUS to alternatora ( tego cienkiego kabelka ) i ten biały do postojówek ? No właśnie gdzie podpiąć ten biały kabelek ( sygnałowy ? ) w komorze silnika ? w poradniku jest coś o rozbieraniu szarej kostki i lutowaniu ale wole mieć pewność zanim przystąpię do prac.
Re: ( Renault Scenic ) Elektryczne podłączenie świateł do jazdy dziennej Scenic II
Witaj Griki, curik i 2700 - światła dzienne Philipsa wszystkie modele montuje się tak samo, wg. Instrukcji, miałem scenka 2 od roku mam 3 grand i te same światła, kabel zasilający do plusa akumulatora, masowy do masy samochodu a trzeci do dowolnego przewodu biegnącego do jednego ze świateł postojowych, oczywiście bez lutowania za pomocą szybkozłączek załączonych w zestawie philipsa. Jak coś to piszcie.Pozdrawiam.
Dołączył: 24 Lut 2016 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Scenic II lift
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 26 Lut 2016, 12:43
Temat postu:
Re: ( Renault Scenic ) Elektryczne podłączenie świateł do jazdy dziennej Scenic II
Raczej miałem na myśli takie w granicach 50-70 zł z oznaczeniami RL00 i E4 które posiadają automat, z tym że + trzeba podpiąć pod stacyjkę a nie chcę kabli przeciągać do komory silnika, a sygnał pod postojówkę i tu znów nie chcę rozbierać lampy i w niej grzebać tylko gdzieś w skrzynce z bezpiecznikami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Instrukcje, manuale, fotoreportaże
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.