Witam
Od trzech dni szukam podobnego przypadku na forum ale zadnej konkretnej odpowiedzi na mój problem nie mogłem znaleść!
Posiadam renault trafic 2.5 Dci 150 Quickshift i problem pojawia się przy startowaniu silnika - wszystkie kontrolka gasna po przeliczeniu kluczyka zaczynam kręcić i tutaj po pierwszym obrocie silnik wybija się z rytmu i zaczyna świecić kontrolka świec zdrowych oraz egr. Kiedy jednak wrócę do procedury opalania jeszcze raz i tym razem przetrzymuje kluczyk ma dłuższe kręcenie to po kolejnym odbiciu pojawiają się znowu kontrolki i staram się trzymać dalej aż w końcu odpadła - obroty stabilne 900 mpr nic nie stu,a nic nie puka tylko świeca kontrolki serv grzalki i egr!
Podlaczylem do KTS i pojawił się błąd na Cold Glow Plug Relay który wymieniolem na nowy! Problem jednak nie zniknął i pojawił się kolejny zdiagnozowany KTSem P0100 - przeplywomierz zwarcie do plusa - na Clipie wyskakuje ten sam błąd - wymienilem przepływke ale problem pozostał.
Wg zaleceń Clipa sprawdziłem napiecie na przeplywke i jest w normie +12V oraz +5V, a takze wszystkie kostki oraz kable przy komputerze, poszedłem jeszcze dalej i zacząłem dłubac cała noc kabel po kabelku i znalazłem jeden przerwany kabel (fioletowo-czarny) który idzie od komputera do świec nurkowych. Taki sam tez kabel jest na przeplywce. Naprawilem przerwany kabel ale nic wiecej nie znalazłem - problem pozostał!!!
Wymienilem już świece, wtryski, przepływke, Plug Relay, egr zostal sprawdzony oraz wyczyszczony i nie wiem gdzie jeszcze szukać
Proszę o pomoc lub porady!
Jest nowa! Szczelne jak dziewica! Napięcie przy rozruchu jak i podczas pracy taka sama!
Zaczynam się zastanawiać nad ciśnieniem paliwa ale błąd jakoś jest nie logiczny dla mnie, znalazłem tez taki opis tylko nie wiem gdzie szukać problemu:
http://www.autoinformator.pl/news,1067.html
Nie wiem co dalej bo tak czy siak w Anglii jest cholery problem z dobrym elektrykiem samochodowym.
mi tego mowic nie musisz,jesli zrobisz logi wszystko bedzie jasne.nowa przeplywka nie znaczy dobra...
musi byc siemensa oryginal
w jakim sklepie ja kupiles?euro car parts?jesli tak to masz przyczyne
proponuje ebay
Przekopalem cała elektryke drugi raz i nic nie znalazłem cały czas wyskakuje błąd P0100 i nic nie da się z tym zrobić - błąd wywala zarówno jak auto odpala a po skasowaniu bledu pojawia się po kilku sekundach od wyłączenia stacyjki auta i wyjęciu kluczykow - zauważyłem tez ze dzieje się to gdy ciśnienie na listwie spada poniżej 100 barów!
Wymienionej zawor regulujących ciśnienie na listwie ten z lewej strony i dalej nic!!!!!!!!!!!!!!!!
Co jest nie tak gdzie problem bo chyba spale ten szrot!!!!!
Pomóżcie co jeszcze indziej jeszcze szukać !!!!!!!!!!
Tak się zachowuje jak jest zimny - kręci trzy obroty a potem to już tylko chodzi sam rozrusznik - zreszta słychać na filmie.
( samochód odpalil jak już akumulator cieżko zipial)
Drugi film pokazuje jak odpala na ciepłym czyli po 15 minutach kręcenia
Kurde podobne objawy miałem z innym autem gdy mechanik wstawił odwrotnie zawór zwrotny przy filtrze paliwa. Auto raz chodziło dobrze, raz odpalało tak jak na filmie. Ale skoro objaw znika po rozgrzaniu silnika to raczej nie jest to nic podobnego do mojej sytuacji. Na czujnik wałka też to raczej nie wygląda... _________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawdę .... aż czasem ciężko ich wyprzedzić ....
Objaw jest cały czas taki sam - prosze zrozumieć właśnie ten fakt ze na zimnym odpala cieżko ale jak już odpali to tak samo właśnie zaskakuje robi zryw i zapalaja sie kontrolki!
Błąd wyskakuje za każdym przekreceniu stacyjki w pozycji start jak i po jej wyłączeniu :-0 ?????? Więc serio już powoli nie mam pomysłu na to wszystko!
Więc kilka dni przed świętami stwierdziłem, ze wszystko zaczniemy jeszcze raz - wg błędu jaki się pokazywał tzn P0100 zaczęliśmy od wymiany przeplywki jeszcze raz na nowa!
Dostałem informacje od jakiegoś (szpeca renault) abym nie kupował przeplywki SIEMENS (taka jak jest oryginalnie) ponieważ są z nią problemy nawet od nowości. Polecono kupić mi nowa, jeszcze raz z salonu ale firmy CONTINENTAL o tych samych numerach oraz parametrach, wręcz niczym nie różniące się detale oprócz nazwy na pokrywce sterownika.
Procedura zaadaptowania przeplywki odbywa się następująco:
Podłączony CLIP'a i zczytujemy błąd, potem NIE wylogowujemy sie z komputera, jesteśmy przy pulpicie potwierdzającym skasowany błąd, nie wyciągamy kluczykow, zostawiamy je na włączonym zaplonie, odpinamy baterie (plus) i potem poprostu odlaczamy przeplywke i podłączony nowa.
Po zamontowaniu przeplywki, podpinamy kleme akumulatora (plus), potwierdzamy na komputerze ponowne połączenie ze sterownikiem silnika (pojawi się okienko z informacja, ze modem stracił komunikację z pojazdem)
Zczytujemy ponownie błąd, kasujemy wylogowujemy się z systemu wyciągamy kluczyk wkładamy ponownie i DZIAŁA!!!!!
Jeśli ktoś mieszka na terenie Anglii i potrzebuje pomocy to znam już pare dobrych miejsc i ludzi gdzie mogą pomoc z samochodami Renault, ale nie ma jak to sobie pogrzebac w d.... samemu bo mózgów do aut tu w tym kraju nie zaznasz!!!!
Z mojej strony uważam temat za zamknięty!
Oryginał Continental w serwisie Opla bo akurat do Vivaro był 200zł tańszy niż w Renault:)
Z ciekawości tylko podpowiem że wszystkie plastiki,nadkola,spinki,listwy,mocowania zderzaka itd itp są sporo tańsze w ASO Opel do bliźniaczego Vivaro a przeważnie odwrotnie jest z częściami mechanicznymi.Dla przykładu podam,że za nadkole przednie w Oplu placiłem 50zł (szrott 100zł ) a ASO Renault 150zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Trafic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.