to prosty zaworek dzialajacy na zasadzie impulsowego wytwazania pola magnetycznego w cewce,sterownik nie zna temperatury tego cusia
teraz czas na wyjasnienie czy ma brzeczec czy nie
odp: tak
w 80% niezalezne od samego czujnika(regulatora)
zaworek jest wyposazony w 3 wyjscia, 2 dolne z ktorych wychodza wezyki,jeden do pompy podcisnienia, drugi do gruchy turbiny, 3 otwor jest na goze i zasysa powietrze atmosferyczne w odpowiednim momencie
urzadzonko jest plastikowym cylindrem z stalowa rorka u gory i metalowa podkladka burczaca w cylindrze
po odpaleniu silnika(sprawnego w 100%) sterownik wysyla mnustwo impulsow do zaworka,elektromagnes przyciagajac podkladke zamyka otwor gorny,
po kilku sekundach membrana w gruszce turbawki jest pociagnienta na max
wytwozone podcisnienie w zaworku oddzialywuje z wieksza sila na podkladke niz elektromagnes i zasysana jest porcja powietrza z atmosfery cyklicznie kilkadziesiat razy na sekunde
przy wyzszych obrotach silnika aby turbawka nie pompowala zbyt mocno sterownik wysyla impulsy w mniejszych czestotliwosciach regulujac naciag sztangi poprzez zmiany wartosci podcisnienia
warunkiem prawidlowej pracy uzadzenia jest przedewszystkim zamocowanie w pionie i dbanie by gabka pod kapslem byla czysta gdyz sluzy jako filtr
znajac zasade dzialania nietrudno sie domyslic ze skoro nie brzeczy to znaczy ze:
pompa vac slabo ssie
nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia
czujnik cisnienia w ukladzie dolotowym zawyza
uszkodzony przeplywomierz
metalowa blaszka zgnila od wody i blokuje sie w cylindrze
Kolego Wojtek, poprawnie opisałeś zasadę działania tegoż układu, niemniej jednak, zaworek ma nie brzęczeć.
Przy sprawnym układzie tego brzęczenia nie usłyszysz.
Jeśli coś jest nie tak z czujnikiem, to komputer wysyła sygnał "położenia awaryjnego" do zaworka, a tak się akurat składa, że tylko wtedy słychać to charakterystyczne brzęczenie.
W innych przypadkach słychać cichutkie cykanie lub delikatny pisk.
Jesli jest cos nie tak to sterownik boi sie przeladowania i nie wysyla wogole impulsow by sztanga nie ruszyla,sporo vivaro i traficow robilem,bywaly nie burczace ale nawet niechcialo mi sie podpinac vacumetra by sprawdzicco boli
To wytłumacz dlaczego brzęczy jedynie przy uszkodzonym czujniku?
Po wymianie na inny - sprawny - brzęczenie ustaje a CLIP nie widzi już błędu.
Identycznie jeśli odepnie się czujnik - zaworek milknie.
Ale wtedy Auto traci chęci do jazdy.
Prawdopodobnie program traktuje taką sytuację jak nieszczelność układu lub uszkodzenie turbiny.
Przy uszkodzonym czujniku komputer przełącza się w tryb awaryjny - tzn ustawia pewne bezpieczne parametry pracy silnika.
Jeśli silnik jest sprawny, to odczuć można to jedynie poprzez zwiększenie turbo dziury i większe spalanie.
Jeździć da się normalnie, pod warunkiem łagodnej jazdy.
Wiem bo przerabiałem to już 3 razy, w tym 2 u siebie
Za pierwszym razem zrobiłem z uszkodzonym czujnikiem ponad 2kkm, za drugim niecałe 1kkm.
Przy uszkodzonym MAP Sensor silnik potrafi zachowywać się bardzo dziwnie i różnie w zależności od wersji oprogramowania silnika.
Przy odpiętym MAP nawet nie zapali, podczas odpinania gaśnie.
Przy uszkodzonym przekaźniku turbiny - turbina kręci się ze złożonymi łopatkami, przy zawieszonym przekaźniku łopatki są cały czas "otwarte".
Bez przekaźnika - jak przy uszkodzonym.
W obu przypadkach da się jechać, w drugim jedynie można turbinę wykończyć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Trafic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.