Problem polega na tym że komputer nie pokazuje mi wszystkich opcji które posiada.Po "RESECIE" pokazuje tylko
-dzienne km
-średnia prędkość
-km od stacji benzynowej
Reszta opcji to same zera
wskazanie ile km zostało do tankowania --------
średnie spalanie ---- po wyżej 40 km/h to wyświetla 000
Jak do tego podejść by wszystko grało ?
Wiec problem rozwiazany Podaje ponizej instrukcje.
Witam,
problem związany z brakiem wskazań komputera pokładowego (brak chwilowego, średniego spalania oraz ilości kilometrów do przejechania) został rozwiązany. Przyczyną jest przerwa gdzieś na linii komputer - licznik.
Rozwiązanie dotyczy silnika 1,9 dCi 102 KM montowanego w Scenicach i Megankach I phII.
1. Wchodzimy w tryb testowy, sprawdzamy błędy, jeżeli pokazuje błąd "d' tzn że możemy przejść dalej
2. Odpinamy od komputera pod maską trzy kostki (jeżeli wcześniej tego nie robiłeś/aś być może będzie trzeba przeciąć opaski zaciskowe). W najmniejszej (pierwszej od góry) kostce szukamy pinu E3 (u mnie różowy kabelek).
3. Zdejmujemy "parapet" nad licznikami (opis jak to zrobić pomijam), odkręcamy licznik, odpinamy czerwoną, 15 pinową kostkę , szukamy pin numer 7 ( u mnie różowy kabelek) i sprawdzamy czy jest przejście na kablu licznik - komputer. Jeżeli nie ma to musimy szukać przerwy.
//Ja chwilowo nie mam możliwości żeby jej szukać (pogoda, brak narzędzi i ciekawscy przechodnie zaglądający pod maskę), więc połączyłem komputer bezpośrednio z licznikiem, reset kompa i wszystko działa. //
4. Kabel od komputera do licznika idzie przez skrzynkę bezpieczników pod maską. Zdejmujemy obudowę (wyjęcie akumulatora bardzo ułatwi sprawę) podnosimy panel z bezpiecznikami i szukamy kostki .sa tam 4 mniejsze
kostki, z których daje się wyciągnąć przewód którego szukamy powinien być w
brązowej kostce 12 pinowej na pozycji 7. Trzeba się dobrze przyjrzeć są tam
numerki. Kolory kostek nie zawsze się zgadzają więc szukaj w kostkach 12
pinowych na pozycji 7.
Sprawdzamy tam ciągłość w stronę do komputera i do licznika. Jeżeli brakuje przejścia w którymś kablu to szukamy dalej. Warto przy okazji psiuknąć te kostki Kontakt sprayem, bo u mnie widać było zaśniedziałe styki i ogólnie dużo brudu tam było (a nie powinno).
A jeśli to nie zda egzaminu należy zdjąć przednie lewe nadkole tam jest cała wiazka która idzie do kabiny i tam wlasnie tkwil problem. Tak było w moim przypadku Przewody były poprzecierane i przegrzane od intercoolera.Wystarczy dobrze umyc bezyna ekstrakcyjna i polutowac przewody (wstawic jeśli potrzeba) zaizolowac i cieczyć się działającym licznikiem i innymi opcjami które wczesniej swirowały
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Scenic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.