Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Pon 26 Paź 2020, 23:57
Temat postu:
[Modus 1.6] "Klekot" w Silniku Po Uruchomieniu Po Nocy
Witam,
Od pewnego czasu zauważyłem że podczas startowania / uruchamiania samochodu Renault Modus 1.6 16V 88 KM 2004, kod silnika to K4M794 (po postoju nocnym) ma to miejsce słyszę podczas uruchamiania "klekot" jak w diesl'u. Dosłownie takowy "klekot" słychać w kabinie z przodu od silnika.... trwa on dosłownie 2 - 3 sekundy i ustaje tenże "klekot", samochód normalnie bez problemu odpala, nie kręci (tylko ten "klekot" słychać), staruje i jadę.
Zrobię 5 - 10 km zrobię postój na 20 min, czy nawet na godzinę, przychodzę kręcę od "strzała". I ile kroć bym nie zrobił postoju nie słychać więcej owego "klekotu", a po nocy i to też nie zawsze jest słyszalny jest ten "klekot".
Podam przykłada realistyczny... na tydzień (od poniedziałku do soboty) odpaleń / uruchomień samochodu po nocy to słyszalny "klekot" był dwukrotnie w środę i piątek.
W tym linku https://www.szybkiplik.pl/3HATp9HPwk jest możliwość posłuchania "klekotu" w silniku po uruchomieniu po nocy z dnia dzisiejszego z rana co samochód stał całą sobotę i niedziele. "Klekot" słychać od 7 sekundy nagrania.
Dodam że do wymiany oleju mam jeszcze na chwile obecną 4100 km. Świece są wymienione w listopadzie ubiegłego roku.
Co zatem może być tego powodem i co może tak "klekotać"?. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Sob 31 Paź 2020, 14:00
Temat postu:
Re: ( Renault Modus ) [Modus 1.6] "Klekot" w Silniku Po Uruchomieniu Po Nocy
Wymień olej 2 razy, najpierw wlej Total 9000 5w-40 a po 1000km spuść i wlej Castrol 5W-30. U mnie pomogło a objaw miałem taki sam, wymieniłem rozrząd z kołek oryginał bo miałem olej w płynie i głowicę musiałem zdejmować. Po wymianie klekotanie było dalej. _________________ Prosze pytać na pw.
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Sob 31 Paź 2020, 14:32
Temat postu:
Re: ( Renault Modus ) [Modus 1.6] "Klekot" w Silniku Po Uruchomieniu Po Nocy
Powiem szczerze że już się nie co waham właśnie czy ruszać rozrząd czy właśnie iść w stronę wymiany oleju i filtra.
Po wymianie oleju dwa razy jak zrobiłeś to objawy klekotu ustały?.
Dodam jeszcze że wczoraj rano jak startowałem to nie mogłem odpalić auta - co wszedł na obroty to zgasł, dopiero za trzecim razem odpaliłem i później w ciągu dnia było już wszystko dobrze. Pierwszy raz miałem taką sytuację. Dzień wcześniej tankowałem Pb może dlatego że zatankowałem 98 i stąd taki objaw?.
To też by było związane z olejem może?. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Re: ( Renault Modus ) [Modus 1.6] "Klekot" w Silniku Po Uruchomieniu Po Nocy
HERMES napisał:
Wymień olej 2 razy, najpierw wlej Total 9000 5w-40 a po 1000km spuść i wlej Castrol 5W-30. U mnie pomogło a objaw miałem taki sam, wymieniłem rozrząd z kołek oryginał bo miałem olej w płynie i głowicę musiałem zdejmować. Po wymianie klekotanie było dalej.
Nie pisz głupot dla tych silników jest olej 5W40 który ma dopasowaną gęstość do hydropopychaczy. W KZFR są uszczelniacze które się wycierają i to powoduje klekotanie bo przeciekają drugim problemem jest filtr na zaworze ZFR gdy za rzadko zmienia się olej. Złe działanie KZFR w dłuższej perspektywie zniszczy katalizator a potem więcej rzeczy. _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Pon 25 Sty 2021, 20:15
Temat postu:
Re: ( Renault Modus ) [Modus 1.6] "Klekot" w Silniku Po Uruchomieniu Po Nocy
BlackRaven chwilkę mnie nie było na Forum...
Mówisz że zawsze trzeba lać olej 5W40 który ma dopasowaną gęstość do hydropopychaczy?. Nie można zmienić np. oleju na 10W40 który także jest zalecany do Renault Modus 1.6 16V 88 KM 2004, kod silnika to K4M794?.
Przyznam że od tego czasu co pisałem wątek o "klekocie" przy odpalaniu po nocnym postoju "klekot" zanikł bodajże w końcem listopada 2020 roku. Do teraz "klekotu" nie ma - 27 listopada 2020 roku miałem naprawę - mianowicie:
i została też użyta substancja uszczelniająca (Elring) tylko przyznam się że nie mam pojęcia po co... czyżby było to związane także z wymianą termostatu bądź uszczelki rury kolektora dolotowego?. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Re: ( Renault Modus ) [Modus 1.6] "Klekot" w Silniku Po Uruchomieniu Po Nocy
Obecnie ocena oleju po parametrze 5W40 czy 10W40 to za mało. Ludzie o tym nie wiedzieli i doskonałym przykładem jest 1.9 Dci gdzie ludzie lali olej na starych zasadach i jeździli po 30 tys. km a potem obracało panewki. Wydłużone przebiegi wymagają olejów klasy Long Life a ludzie lali zwykłe. Obecnie w Renault stosuje się normy RN 700 RN 710 i RN 720 (diesel z DPF) I takie specyfikacje muszą być w oleju. Jest też nowa norma Renault RN17 która zastępuje oleje RN 710 i RN 700 ale RN 17 nie lałbym do starszych silników. Należy pamiętać że to co pójdzie w zwykłym silniku temu nowszemu już niekoniecznie służy Gdy pojawiają się KZFR czy hydrauliczne napinacze łańcucha rozrządu. Oczywiście nie będzie spektakularnej awarii ( zazwyczaj) jednak skraca się żywotność. Kupując olej należy sprawdzać czy spełnia on normę RN dla danego silnika. Motoryzacja się rozwija i należy czerpać z wiedzy dostępnej bo inaczej opierając się na nieaktualnej wiedzy można narazić się na koszty.
Co do stukotu nie wiem czy masz KZFR (nie chce mi się szukać) jednak stukać może albo KZFR lub hydropopychacze. Koło KZFR wymienia się co drugą wymanę rozrządu bo się naturalnie zużywa, popychacze przy dobrych olejach powinny wystarczyć na całe życie silnika przy odpowiednich olejach. Dodatek pewnie miał za zadanie doszczelnić nadmiernie wypracowane połączenia które zostały nadmiernie zużyte i mam nadzieję że na długi czas ten dodatek spełni swoją rolę. _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Sro 27 Sty 2021, 17:46
Temat postu:
Re: ( Renault Modus ) [Modus 1.6] "Klekot" w Silniku Po Uruchomieniu Po Nocy
Dzięki wielki BlackRaven za obszerną odpowiedź.
Pytałem właśnie o olej czy ma znaczenie zalanie 5W, a 10W. Przyznam się że zawsze jak miałem poprzednie samochody to jak miało 10W 40 to lało się takowy olej i do przodu. Renault mam po raz pierwszy stąd mam takie zawahania co jak co zrobić i jak zrobić.
Zapewne wiele osób niepatrzy właśnie na to czy są oznaczenia jak wspomniałem w Renault
Cytat:
RN17 która zastępuje oleje RN 710 i RN 700 ale RN 17 nie lałbym do starszych silników
i dlatego trzeba zwrócić uwagę na oznaczenie normy RN.
Zapewne mam KZFR w swoim Renault Modus 1.6 16V 88 KM 2004, kod silnika to K4M794 z racji że jak wrzucę do wyszukiwarki "Koło Zmiennych Faz Rozrządu Renault Modus 1.6 2004 K4M794" to pojawiają się wyniki ale jest / występuje KZFR.
Zapytam...
Cytat:
Dodatek pewnie miał za zadanie doszczelnić nadmiernie wypracowane połączenia które zostały nadmiernie zużyte i mam nadzieję że na długi czas ten dodatek spełni swoją rolę.
co masz na myśli że mogły być wypracowane i zużyte połączenia?. Od termostatu czy od rury kolektora dolotowego?. Przyznam że do dziś nie wiem właśnie co miał na celu uszczelniacz (Elring). _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Re: ( Renault Modus ) [Modus 1.6] "Klekot" w Silniku Po Uruchomieniu Po Nocy
Uszczelniacz miał na celu wyciszyć dźwięki KZFR popatrz jak jest zbudowane i jak uszczelnione i wygląda na to że sprawę załatwił choć nie wiadomo na jak długo. KZFR wymienia się co drugi rozrząd bez względy czy hałasuje czy nie bo takie są zalecenia. Bawi mnie że piszesz "kiedyś lałem olej 10W40" nie wiem czy wiesz ale technologie się zmieniają a świat idzie do przodu. To co pokazujesz swoim wpisem potwierdza że ludzie sami niszczyli swoje auta złymi olejami a potem pluli na Renault że panewki się obracały. Opiekowałem się kiedyś 1.9 Dci (serwisowanie) autko miało 670 000 km na oryginalnych panewkach ale był lany właściwy olej i zmiana co 15 000 km lub raz w roku. Auto w pełni sprawne zostało sprzedane. Najbardziej samochodom szkodzą ich właściciele oszczędzając na wszystkim a szczególnie na eksploatacji. W twoim przypadku kupując auto 1. podpinasz kompa z osobą potrafiącą diagnozować auta a nie tylko czytać błędy 2. Jedziesz na szarpaki i sprawdzasz podwozie 3. zmieniasz świece Rozrząd z KFZR i olej bo to co mówi sprzedający w 85% jest kłamstwem. 4. Warsztat naprawia wszystko co wykrył przy okazji pkt 3 i masz na 4 lata spokój. _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Sob 30 Sty 2021, 13:41
Temat postu:
Re: ( Renault Modus ) [Modus 1.6] "Klekot" w Silniku Po Uruchomieniu Po Nocy
Pisząc że kiedyś lałem olej 10W40 miałem namyśli poprzednie auta jakie miałem nie było to Renault, stąd też miałem taki podgląd że jak przedtem było tak to jest nadal, a nie wziąłem poprawki że technologia idzie do przodu i się zmienia.
Czyżby w takim układzie nie można zalewać Renault olejem 10W40?.
Wrzuciłem do przeglądarki jak wygląda KZFR i jak jest zbudowane, na innym Forum jest zdjęcie z Renault Laguna 1.8 | 16V jak wygląda KZFR. Ale nie ma nigdzie zobrazowanego gdzie się uszczelnia ewentualnie KZFR wspomnianym przeze mnie uszczelniaczem... .
Osobiście Renault Modus'a nabyłem w kwietniu 2020 roku, po zakupie zostały wymienione świece, był podłączony komputer do diagnostyki (nie było błędów), był przegląd gdzie samochód przeszedł przegląd bez zastrzeżeń.
Sam później w styczniu 2021 podpiąłem interfejs OBD2 żeby sprawdzić błędy i je skasować co pisałem w innym temacie na Forum (co zostały usunięte dane jak średnie spalanie, ilość wykorzystanego) i wcześniej była naprawa co wspomniałem.
Jeszcze tak zapytam uszczelniacz był do KZFR, a wymiana termostatu (termostat środka chłodzącego) i wymiana uszczelki rury kolektora dolotowego z czym miała związek - patrząc na to są to dwa różne tematy. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Re: ( Renault Modus ) [Modus 1.6] "Klekot" w Silniku Po Uruchomieniu Po Nocy
Termostat był pewnie stary i gdybym był na twoim miejscu też bym go wymienił bo lubi podciekać o co chodziło dolotem nie wiem pewnie nieszczelność. To są odrębne sprawy. Inną prawą jest KZFR i tu po zakupie wymieniłbym rozrząd z KFZR bo guma się starzeje (pasek) a wymiana rozrządu co 4 lata lub 80 tys. km. Skoro KFZR już hałasowało to też wymiana. Jak przeskoczy ci rozrząd naprawa idzie w tysiące złoty. Dolewka uszczelniacza miała wyciszyć KZFR i się udało na jak długo nie wiemy. Olej do twojego auta to 1st Choice EVOLUTION SXR 5W-40
2nd Choice EVOLUTION 900 NF 5W-40. Musi być w klasie A3 bo ktoś może ci wciskać klasę A5 ale nie bierz bo te oleje mają łatwo zrywalny film olejowy ( tzw. oleje oszczędzające paliwo) i niby oszczędzają paliwo ale dostają panewki. To tak w skrócie.
Wymień też pasek alternatora bo jak się zerwie to wkręca się pod pasek rozrządu i kicha. Przy wymianie rozrządu należy wymienić śrubę wału na nową bo się rozciąga a koło rozrządu nie ma klina i jest tylko na docisk. _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Sob 30 Sty 2021, 15:06
Temat postu:
Re: ( Renault Modus ) [Modus 1.6] "Klekot" w Silniku Po Uruchomieniu Po Nocy
Dzięki wielkie za podanie oleju będę wiedział na przyszłość jaki olej trzeba zalać.
Bliżej wiosny widzę że będzie trzeba jeszcze zmienić rozrząd + KZFR wraz z tym wszystkim co jest piszesz pasek alternatora i śrubę wału.
Wiem właśnie że są to dwie różne sprawy termostat i uszczelką rury kolektora dolotowego.
KZFR było słychać... może inaczej był słyszalny odgłos jak klekotu w diesel'u po nocnym uruchamianiu jak pisałem na początku tego wątku. Sugerując się wypowiedziami z Forum wspomniałem o tym mechanikowi, nie zaproponował wymiany rozrządu ani też KZFR, a właśnie na specyfikacji mam ujęte ten uszczelniacz. Oraz także wymiana termostatu co o tym nie było mowy wówczas - płynu chłodzącego nie ubywało, grzanie wewnątrz było nawet nie myślałem o termostacie. Ale jak termostat ma skłonność do podciekania i przy okazji został wymieniony i jest to na plus to nie mam nic przeciwko.
Przeglądając tematy trafiłem też na uszczelniać KZFR ale jako uszczelniacz
Cytat:
z śrubą i dekielkiem wałka rozrządu przy kole zmiennych faz rozrządu
dla silników 1.6 16V Renault i między innymi do Renault Modusa pasuje taki uszczelniacz. Ale to jest zestaw śruba, dekiel i uszczelniacz - numer katalogowy 77 01 474 363.
Ja takowego uszczelniacza nie mam podczas naprawy, a właśnie na specyfikacji widnieje mi
Cytat:
Substancja Uszczelniająca (Elring) - 310 Ml
.i jest o numerze katalogowym EL610023 i jest zamiennikiem Renault: 11 37 112 920, 77 11 219 705. To było właśnie to wygłuszenie / wyciszenie KZFR?. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Re: ( Renault Modus ) [Modus 1.6] "Klekot" w Silniku Po Uruchomieniu Po Nocy
Być może rozbierał koło KZFR i coś robił ale ja tylko zgaduję. A może ten uszczelniacz użył podczas montowania termostatu czy kolektora. Nie było mnie przy tym. _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Modus ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.