Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Renault Megane III, 1.2 TCE
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 01 Paź 2019, 20:52
Temat postu:
Megane III, 1.2 tce "Ryzyko awarii silnika" ASO -brak wiedzy
Jako, że to mój pierwsze post na forum to się najpierw przywitam
Moja przygoda z Megane III nie należy do przyjemnych. Mam samochód od nowości, rocznik 2013. Przebieg 93 tys. km.
Silnik 1.2 tce, 97kw, wersja DYQ12 132 5R, Hatchback.
Od czerwca 2019r. walczę z usterką. Zaczęło się od kontrolki "ryzyko awarii silnika" i "skontroluj układ wydechowy".
Po 4 miesiącach nierównej walki wiem, że nic nie wiem...
W pierwszej kolejności, z problemem pojawiającej się kontrolki pojechałem do zaufanego serwisu aut francuskich. Wspomnę, że kontrolka pojawia się i znika. Zazwyczaj daje o sobie znać po przejechaniu od 4 do 5 kilometrów - a później różnie, raz pojawia się co chwile, drugi raz po kolejnych 4 km...
W serwisie, Pan Krzyś (30 lat doświadczenia z Renault) stwierdził, że trzeba przeprogramować komputer - co uczynił, i faktycznie usterka zniknęła... ale na jakieś 40 km.
Poza kontrolkami samochód zaczął szarpać i zauważyłem zwiększone obroty silnika.
Niestety Pan Krzyś nie wiedział co dalej i odesłał mnie do ASO.
Trafiłem do ASO, w którym po 3 TYGODNIACH diagnostyki, panowie stwierdzili, że być może przyczyną pojawiających się kontrolek i WYŻSZEGO CIŚNIENIA w silniku jest rozrząd, który sugerują wymienić. Nie dają jednak gwarancji, że wymiana rozrządu rozwiąże problem... Niemniej, dowiedziałem się, że w silniku jest wyższe ciśnienie. Wspomnę, że w silniku jest łańcuch.
Z racji tego, że nie lubię wydawać pieniędzy nie mając pewności, że to rozwiążę problem (bagatela wycena wymiany rozrządu 6tys. zł ! ), udałem się do poleconego przez ASO Elektronika.
Elektronik, po 2 TYGODNIACH diagnostyki stwierdził, że z elektroniką jest wszystko ok ale uszkodzona jest SONDA LAMBDA.
Byłem pod dużym wrażeniem, że w ASO tego nie wykryli ???? Sonda najprawdopodobniej uszkodzona była dłuższy czas (przyznam, że nie zauważyłem zwiększonego zużycia paliwa ani żadnych innych objawów).
Wymiana sondy, usunięcie błędów i ponowne przeprogramowanie niestety nie rozwiązało usterki.
Trafiłem do kolejnego ASO, w którym w diagnostyce miał pomóc konsultant techniczny z samego Renault Polska (RP). Sprawa trafiła do RP dzięki Elektronikowi, który konsultował się z technikami. Diagnostyka trwała kolejne tygodnie.... ich diagnoza była dla mnie wielkim zaskoczeniem - jedynym rozwiązaniem problemów jest wymiana silnika !
Warto zaznaczyć, że wszystkie przeglądy, wymiany filtrów i olejów robiłem tak jak w karcie pojazdu, olej wymieniałem co rok po ok 20 tys. km. Lałem olej zgodny z zaleceniami, tankuje tylko na stacjach BP, Orlen.
ASO napisało prośbę o pomoc w częściowym sfinansowaniu wymiany silnika. Jak myślicie jaka była odpowiedź ? oczywiście, że negatywna. Dzisiaj dostałem info :
"w nawiązaniu do Pana prośby dotyczącej udziału finansowego w wymianie silnika uprzejmie informuje, iż Renault Polska wspiera swoich Klienta do 5 lat od daty wydania samochodu w systemie. Samochód o numerze VIN .... został wydany 18.09.2013 także okres ochronny Klienta minął w zeszłym roku."
Dziękuję, do widzenia, spadaj Pan.
no i co mi doradzacie ? Mi Renault zbrzydł całkowicie, straciłem zaufanie i wiem, że już nigdy nie kupię samochodu tej marki.
Dodatkowo jak czytam takie artykuły to ciśnienie skacze, że jestem jednym z 400tys. frajerów, którzy kupili samochód z takim silnikiem :
Re: ( Renault Megane ) Megane III, 1.2 tce "Ryzyko awarii silnika" ASO -brak wiedzy
Ale czego ciśnienie skacze ? Podaj kody błędów ! Jakiś konkret. Bo jak na razie to ściema. Do tego dajesz tylko artykuł o spalaniu oleju. Pisz czytelnie i konkretnie. _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Re: ( Renault Megane ) Megane III, 1.2 tce "Ryzyko awarii silnika" ASO -brak wiedzy
Ważne pytanie Czy masz tempomat i ogranicznik prędkości ? To wiele może zmienić _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Nie 13 Paź 2019, 09:48
Temat postu:
Re: ( Renault Megane ) Megane III, 1.2 tce "Ryzyko awarii silnika" ASO -brak wiedzy
Podejżewam że z autem robili już wszystko, pytanie co widać w parametrach i czego dotyczy komunikat, jaki jest jego kod usterki.
Tego autor nie podaje ale sprawa jest ciekawa.... _________________ Prosze pytać na pw.
Re: ( Renault Megane ) Megane III, 1.2 tce "Ryzyko awarii silnika" ASO -brak wiedzy
Jeśli auto ma tempomat to sprawa jest prosta Już taki przypadek miałem też od ASO. _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Nie 27 Paź 2019, 15:03
Temat postu:
Re: ( Renault Megane ) Megane III, 1.2 tce "Ryzyko awarii silnika" ASO -brak wiedzy
Podejżewam że z autem robili już wszystko, pytanie co widać w parametrach i czego dotyczy komunikat, jaki jest jego kod usterki.
Tego autor nie podaje ale sprawa jest ciekawa.... _________________ Prosze pytać na pw.
Dołączył: 15 Cze 2021 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: Renault Megane III, 1.2tce 2013
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 15 Cze 2021, 23:02
Temat postu:
Ryzyko awarii silnika po wymianie rozrzadu Megane 1.2tce
Witam po raz pierwszy na forum. Posiadam Megane 1.2tce 130km 2013r. Po wymianie rozrzadu pokazuje sie komunikat "ryzyko awarii silnika", i jeden raz pokazal sie komunikat "skontroluj uklad wydechowy". Ryzyko awarii raz sie swieci, raz gasnie. Po podłączeniu do komputera pokazuje sie blad DF197 (fuel pressure information, mechanical fault).
Przed wymiana rozrzadu takiego problemu nie bylo.
Czy przyczyna moze tkwic w wymienionym rozrzadzie? Ktos pisal o tym komunikacie i zwiazku bledu z tempomatem w aucie? ale nie doszukalam sie odpowiedzi.
Prosze o jakies podpowiedzi.
Re: ( Renault Megane ) Megane III, 1.2 tce "Ryzyko awarii silnika" ASO -brak wiedzy
Dzień dobry
Scenic 1.2 TCe 130Km silnik H5F, przebieg 149tys km, nie znam dokładnie historii tego auta czy był rozrząd wymieniany, ale nic nie stuka czy tez nie trze i nie dzwoni przy niskich czy wysokich obrotach.
Jedyne co to ten błąd dotyczący czujnika ciśnienia paliwa po krótkiej jeździe i błąd ogranicznika i tempomatu.
Po wyskoczeniu tego błędu ciśnienie 5.5BAR a zalecane około 28BAR na wolnych, tak pokazuje Clip
Proszę o informacje co jest tego powodem
błędy to: DTC019064 I DTC1525F3
Czy poradził sobie ktoś z tym? Była też informacja odnośnie tempomatu, proszę osoby które mają wiedzę i mogą pomóc o odpowiedź.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Megane ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.