Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6212 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Do diagostyki Renault tylko Clip,KTS,Lunch i pare innych markowych diagnoskopów.Niestety do domowego użytku nikt nie zaiwestuje 5-25 tyś PLN. _________________ Pozdrawiam.
To dziwne, bo na allegro sprzedają kable od niecałych 30 zł z oprogramowaniem darmowym które ponoć obsługuje Renaulty. Nawet są zrzuty ekranu z wyborem modelu. Na przykład tu:
Czekam właśnie na przesyłkę podobnego i mam nadzieję, że nie będzie problemu z moim renaultem. _________________ Uniden 520 - najlepszy przyjaciel kierowcy.
Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 1620 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: SCENIC II 1.9dCi '05
Piwa: 222/81
Wysłany: Nie 19 Cze 2011, 11:38
Temat postu:
Re: ( Renault ) program "polski vag"
Pytanie co to znaczy "że współpracuje". To że coś tam sczyta i coś pokaże to jedno, a wiarygodność tych informacji to drugie. Co pewien czas się pojawia tutaj dyskusja o tych interfejsach i zawsze konkluzja jest jedna: nic sensownego z tym się nie da zrobić.
Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): wrocław Posiadane auto: renault grand scenic '06 1,9dci FAP
Piwa: 1/2
Wysłany: Nie 19 Cze 2011, 18:26
Temat postu:
Re: ( Renault ) program "polski vag"
Witam!
Ostatnio przerabiałem temat takiego "polskiego Vag-a". Zatarła się sprężarka klimatyzacji i po wymianie chciałem skasować błąd klimatyzacji, bo się nie załączała. Myśle sobie prosta sprawa, wiec żeby nie jeździć daleko pojechałem do pierwszego lepszego warsztatu z wywieszką "diagnostyka komputerowa". Wyszedł gość właśnie z laptopem i kabelkiem, owszem połączył się, można było sobie pooglądać parametry w czasie rzeczywistym, na moje pytanie czy są zarejestrowane jakieś błędy - odpowiedź " nie nie ma żadnych błędów". Klimatyzacja dalej nie chodzi. Mówię do gościa "co pokazuje moduł klimatyzacji" - pokazuje " brak żądania załączenia klimatyzacji". A więc coś jest nie tak. Mówię do gościa, że ta jego diagnostyka coś nie teges - on do mnie, że 5 dych się należy, diagnostyka zrobiona, nie ma żadnych błędów. 5 dych wtopione, klimatyzacja dalej nie działa. Serwis renault wziął za diagnostykę i skasowanie błędu klimatyzacji bodajże 9 dych. Wnioski same się nasuwają.
To, że jakieś błędy zostały odczytane lub nie - moim subiektywnym zdaniem zależy tylko i wyłącznie od oprogramowania, jedno lepsze drugie gorsze.
A opinia, że kablem do 100 zł można sobie sterownik uszkodzić jest jak dla mnie całkowicie niedorzeczna i nigdy nie udowoniona.
Z elektronicznego punktu widzenia a taki z wykształcenia posiadam i wiedzy jaką mam na temat takich interfejsów, kabel służy do "znormalizowania" cyfrowego sygnału w transmisji szeregowej i tyle grubsza. Odczyt nie może być przekłamany "bo kabel jest tani". BZDURA
O komputerze do gazu pewnie napisali by co niektórzy podobnie. Kupiłem kabel na allegro za 30 zł robię dokładnie takie same rzeczy za które w warsztacie płaciłem jednorazowo 80.
Cóż, jak ktoś woli płacić za wizytę stówkę, czy choćby pół - proszę bardzo. Ktoś musi utrzymać zakład _________________ Uniden 520 - najlepszy przyjaciel kierowcy.
Podepnij kabelek za 100pln znajdź program który obsłuży renault i udowodnij że działa ,a forum cię ozłoci.
Weź ELM i scantool (który się oczywiście komunikuje z nowszymi renault) i wykasuj błędy modułu AirBag.
Zrobisz to tylko raz (pierwszy i odtatni).
Markowy diagnoskop KTS 550 (20-25 tyś PLN) przy kasowaniu inspekcji w Volvo bardzo ładnie uszkadza soft sterujący deski.
Wiedza szkolna kolego to nie wszystko.Życie ją brutalnie koryguje. _________________ Pozdrawiam.
Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 1249 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tychy Posiadane auto: Renault Scenic II 2004
Piwa: 96/16
Wysłany: Nie 19 Cze 2011, 21:50
Temat postu:
Re: ( Renault ) program "polski vag"
santaclaus21 napisał:
O komputerze do gazu pewnie napisali by co niektórzy podobnie. Kupiłem kabel na allegro za 30 zł robię dokładnie takie same rzeczy za które w warsztacie płaciłem jednorazowo 80.
To dziwne, bo na allegro sprzedają kable od niecałych 30 zł z oprogramowaniem darmowym które ponoć obsługuje Renaulty. Nawet są zrzuty ekranu z wyborem modelu. Na przykład tu:
Czekam właśnie na przesyłkę podobnego i mam nadzieję, że nie będzie problemu z moim renaultem.
Chyba nie przeczytałeś dokładnie wszystkich postów.
Oto pierwszy lepszy z elektrody:
"Od niedawna jestem właścicielem Renault Trafic 2003r 1.9dci - ostatnio znajomy podpiął mi autko pod elm 327 wykasował jakiś błąd i teraz zapaliła mi się kontrolka świec/lambda i elm podaje błąd podgrzewania sondy lambda.
Pytanie czy to autko ma can czy zwykłym kkl powinienem się do niego dobrać pod ddt???"
Tak własnie wygląda diagnostyka tymi programami.
Nawet w dieslu potrafi wykryć błąd sondy lambda (szkoda tylko że nie występuje).
Właściciele warsztatów to idioci.Kupują urządzenia po 5-30 tyś PLN zamiast kabelek i program za pare groszy z allegro. _________________ Pozdrawiam.
Na pierwszym odczycie byłem z tego co pamiętam u znajomego elektryka na laptopie + kablu. Nie wiem czy był z allegro czy nie ale odczytał błędy napinaczy pasów, wykasował błąd poduszki i odczytał kilka innych.
Nie było najmniejszych problemów z Renaultem.
Kabel działa z tego co piszą z rocznikami do 2004, z nowszymi może być problem - pracują chyba w innym standardzie.
Tak, jak przedmówca napisał posiadam raczej wiedzę książkową, przyjdzie kabel potestuję i będę z Wami dyskutował dalej.
Co do LPG, jaki to ma związek - napisałem. Niejeden by się spierał w przypadku komputerów LPG, że jest potrzebny wyspecjalizowany sprzęt do regulacji, że kable z allegro palą komputery samochodowe (?). Otóż ja owym kabelkiem już kilka razy kalibrowałem i grzebałem sobie w instalacji i wszystko działało. To tylko interfejs (przeważnie na MAX232), podobnie jak kabelek komputer <> telefon.
Uciekam już ze swoją wiedzą książkową Zdam sprawozdanie za jakiś czas jak u mnie kabelek się sprawdził. _________________ Uniden 520 - najlepszy przyjaciel kierowcy.
Tu masz rację.Do diagnostyki sterowników trzeba mieć dużą wiedze.
Trzeba wiedzieć co z czego wynika i dlaczego odczyty parametrów są takie a nie inne.Zależności miedzy czujnikami są dość skomplikowane i usterka wcale nie musi znajdować w miejscu które wskazał komputer.
Żadna wiedza książkowa nie zastąpi w tym temacie wieloletniej praktyki.
Diagnostyka sterowników nie kończy się na odczycie i kasowaniu błędów jak niektórym się wydaje. _________________ Pozdrawiam.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.