Dołączył: 15 Lis 2011 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska Posiadane auto: Kangoo Long 1.5 DCI
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 15 Lis 2011, 09:51
Temat postu:
Problem z odpalaniem silnika
Mam problem z zapalaniem mojego kangura 1,5 dci 2003.
Wygląda to tak, że nie ważne jaka jest pogoda, czy jest lato czy zima. Podchodzę i odpalam bez problemu od ręki. Jeśli zgaszę auto na zimnym, nie rozgrzanym choć trochę silniku to wtedy zaczynają się przeboje i nie mogę odpalić. Jedyne co pomaga to porządne pompowanie paliwa gruszką przy silniku. Wtedy po dłuższym kręceniu odpala. Jeśli natomiast auto po pierwszym odpaleniu na zimnym silniku nagrzeje się choć do dwóch kresek i zostanie wygaszone to problem z odpaleniem ponownym nie występuje. Latem zdarzyło się kilka razy, że po odpaleniu od razu zgasł i nie chciał później odpalić. W maju 2011 roku robiłem wymianę filtrów w tym i paliwa ale nic to nie dało. Dodam, że silnik delikatnie ale jednak pracuje nierówno na biegu jałowym, podczas jazdy nie ma żadnych problemów z szarpaniem czy przygasaniem. Ma ktoś jakieś sugestie czego szukać? Na co zwrócić uwagę?
Re: ( Renault Kangoo ) Problem z odpalaniem silnika
Moim zdaniem chyba musi byc jakas nieszczelnosc w ukladzie paliwowym i zapowietrza sie uklad podobno czeto to rozszczelnienie wystepuje przy gruszce do pompowania.Mozna sprubowac odpowietrzyc na pracujacym silniku delikatnie popuscis sruby wrtysku az pokaze sie paliwo kazdy z wtryskow osobno i zobaczyc co sie dzieje.\nierowne obroty na jalowym biegu to normalne sam reguluje sobie obroty,ale musza byc plynne a nie szarpanie .pozdrawiam moze cos podpowiedzialem \1
Dołączył: 15 Lis 2011 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska Posiadane auto: Kangoo Long 1.5 DCI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 17 Lis 2011, 07:50
Temat postu:
Re: ( Renault Kangoo ) Problem z odpalaniem silnika
michal72 napisał:
Kończy się pompa wysokiego ciśnienia.
Podepnij clipa i sprawdź ciśnienie startowe.
Auto było sprawdzane na komputerze u znajomego jakos wiosna i nie wykazało żadnych błędów.
Mówisz żeby sprawdzić ciśnienie startowe a w jakim przedziale powinno być wskazanie ?
Nierówna praca silnika na jałowym biegu to norma? Dziwne to dla mnie.
Jak kiedyś za radą znajomego przeczyściłem regulator ciśnienia paliwa to auto zaczęło pracować równo. Czasem tylko zdarzała się nie równa praca albo chwilę po odpaleniu i później już równo. Problem z odpaleniem silnika po zgaszeniu na zimnym mimo wyczyszczenia nie zniknął.
Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska / Kielce / Jędrzejów Posiadane auto: Vel satis 3.5 v6 2003 r / Kangoo II 1,5 dCi 2004 r / Dacia Sandero 2009 r 1.4 MPI
Piwa: 2/1
Wysłany: Czw 17 Lis 2011, 13:49
Temat postu:
kangur 1.5 2004 to samo
Witaj
kolego miałem tak samo z moim kangoorem . Tylko mi do tego kontrolka od świec żarowych świeciła ( żarnik ) a odpalanie katorga . Mój mechanik zobaczył węże od paliwa co idą od pompy iii były bąbelki ,więc wymieniłem gruszkę na nową i to samo nie pomogło . Zrobił mi na krótko zobacz fotę
i mi pomogło tzn nie ma już bąbelków.
podłączyłem clipa - P0089 regulator ciśnienia paliwa ( kupiłem używany ) i mój kangoor żyję na nową też oczyszczałem wcześniej było paliwo jak rdza ale oczyszczenie nie pomogło w moim przypadku .
Zrób na krótko przewody paliwowe + regulator ciśnienia paliwa . To jest moje skromne zdanie
naucz się wstawiać fotki w tekst. jest o tym wątek
mrarek
Dołączył: 30 Maj 2015 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Kangoo I 1.9D 2002r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 02 Wrz 2015, 16:12
Temat postu:
Bardzo podobny problem... auto stoi!
Witam,
Ja mam problem z Kangoo I 1.9d (55KM).
Żeby zrozumieć istotę, opisze cały problem:
Problem pojawił się miesiąc temu... auto jak było solidnie nagrzane (korki , długa jazda, na zewnątrz temp. +35'C) to długo kręcił - ale palił - chodził równo, generalnie - problem żaden - ale za to początek objawów.
Później miewał problem z rozruchem... ale wystarczyło że... pokręcił dłużej (a z racji słabej akumy) - poturlał się 5km/h (na pych) i ruszał w momencie, ale to były sporadyczne przypadki z tym rozruchem.
Teraz zaczął wywijać problemy coraz częściej - rano po nocy palił od kopa - a że zawsze o 4:30 przejeżdżam tylko 1,5km... i po 2-3h nie chce palić. Jak pochodzi 2-3 min, przejadę 1,5 km i znów go zostawie na 2-3 min, a przed zgaszeniem, przygazuję to nie ma problemu.
Zauważyłem w układzie tzn. w przewodach bąbelki z powietrzem, odpowietrzyłem zaworkiem przy filtrze - problem zniknął na tydzień.
Dziś padł definitywnie. Rano zanim zgasiłem otworzyłem maskę (zero bąbli) i zgasiłem... ujrzałem przelatujące bąble w wężyku od popmy jeśli się nie mylę to przez regulator ciśnienia powrotnie do baku... bo w tym "dopływającym do pompy" ich nie ma. I auto już nie odpaliło... nawet na pych...
Po 2 godzinach - odpalił jak gdyby nigdy nic.... pojeździł z godzinę. Zaparkowałem i problem ten sam... kręci i nic, czasem zaskoczy na 1 sek i gaśnie... oczywiście akuma już padła... narazie czekam na kable lub prostownik, ale pytanie brzmi: Od czego zacząć? Pompa się kończy? Błachy czujnik temperatury? Bo dodam że problem nasilił się dziś... gdzie temp. już nie wynosi 30 - 35'C tylko 15'C chyba że to zbieg okoliczności...
Dołączył: 30 Maj 2015 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Kangoo I 1.9D 2002r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 18 Wrz 2015, 12:35
Temat postu:
Padł całkiem
Znów podpisuje się pod postem.
Auto podczas jazdy zgasło skręcając w prawo.... ale po 10 min odpalił i jeździł bez problemu kilka dni...
Po kilku dniach znów nie chciał zapalić.... podładowałem akumę i po 2 h odpalił od kopa...
Kilka dni temu znów zgasł i znów zakręcając w prawo i już zaniemógł...
Odpalił na tzw. samostarcie - z wielkim trudem... zajechałem do mechanika... ten siedzi trzeci dzień i nie może odnaleźć przyczyny... choć docelowo auto pojechało na wymianę sprzęgła...
Ma ktoś jakąś propozycję? To auto które jeździ u nas w firmie, więc jest naprawdę potrzebne. POMOCY!
Dołączył: 30 Maj 2015 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Kangoo I 1.9D 2002r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 02 Paź 2015, 14:25
Temat postu:
Awaria usunięta - poniekąd
Widzę że nikt nie wpadł na możliwe rozwiązania... ale udało się je wyeliminować.
Problemem był nadpalony przekaźnik, który w połączeniu z słabym akumulatorem nie miał wystarczająco prądu do ozruchu. Po wymianie przekaźnika i akumulatora auto pali na dotyk za każdym razem.
Niestety powstał inny problem (ale to już biorę się za szukanie w odrębnych tematach) auto gaśnie czasami gdy wciśnie się gaz w podłogę... po 1-2 sekundach. Wystarczy że postoi 15-30 sekund - odpala i jedzie dalej... Jak narazie robi taką niespodziankę raz czasem dwa razy dziennie - a jeździ sporo po mieście 60 - 90 km dziennie
Dołączył: 30 Maj 2015 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Kangoo I 1.9D 2002r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 18 Lis 2015, 09:15
Temat postu:
Re: ( Renault Kangoo ) Problem z odpalaniem silnika
Problem stanowił uszkodzony sterownik.
Gdy auto było nagrzane - głupiał... auto jeździło gdy było całkowicie zimne.
Nowy sterownik - auto pali na dotyk czy ciepły czy zimny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Kangoo ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.