Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 914 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zakopane Posiadane auto: Renault Clio 1,4 16V 2003 98KM, Renault Trafic 2,0 dCi 2009 140 KM
Piwa: 75/29
Wysłany: Pon 15 Lip 2013, 11:41
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Problemy 2.5 dCi ?
Temat leży bez odpowiedzi od dłuższego czasu, ale go odświeże i może ktoś się zlituje i coś podpowie. No i dokładam do tego pytanko dla tych co śmigają tymi autkami. Jak myślicie z praktyki, czy warto "pakować się" w Trafika 2007 z przebiegiem 230 tys.?
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 914 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zakopane Posiadane auto: Renault Clio 1,4 16V 2003 98KM, Renault Trafic 2,0 dCi 2009 140 KM
Piwa: 75/29
Wysłany: Czw 10 Kwi 2014, 07:25
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Problemy 2.5 dCi ?
Są spece, którzy odczytają Ci przebieg nie tylko z licznika. Oszuści najczęściej kręcą tylko licznik - bo to łatwo i tanio. Ślady przebiegu pozostają w KAŻDYM sterowniku, trzeba tylko umieć to sczytać. W zasadzie to w aucie zapisany jest każdy ruch kierowcy; pompa hamulcowa rejestruje każde dotknięcia pedału hamulca, tak samo stacyjka - zapisuje ilość uruchomień silnika itd.. Przyjmuje się średnio że na każdy kilometr hamulca dotykamy 2 razy. Jeśli hamulec był użyty xx razy to może nie dowiesz się czy masz 230 tys czy 250 ale na pewno czy masz 230 czy 430. Jeśli w trakcie eksploatacji wyskakiwały jakieś błędy np. w sterowniku pompy abs to było to powiązane już z konkretnym przebiegiem i można się dowiedzieć jakim. Koszt takiej diagnozy to ok 200,- zeta. Nie trudno się domyślić, że nie zrobi Ci tego byle łajza z komputerkiem.
dalem do mechanika do przegladu i wymiany plynow filtrow itd.
i co ?-zmartwil mnie
cos mu w silniku-pracy nie podoba ze lepiej sie go pozbyc
tylko nic konkretnego.
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 914 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zakopane Posiadane auto: Renault Clio 1,4 16V 2003 98KM, Renault Trafic 2,0 dCi 2009 140 KM
Piwa: 75/29
Wysłany: Pon 21 Kwi 2014, 11:18
Temat postu:
Re: ( Renault Trafic ) Problemy 2.5 dCi ?
Wszyscy, których znam (mowa oczywiście o jeżdżących 2,5 DCI) bardzo sobie chwalą. Większość już od dawna chce sobie zmienić Trafika na nowszy ale nie robią tego ze względu właśnie na silnik. A teraz to będzie chyba jeszcze gorzej. Jeśli dalej w następnym modelu (już chyba tego lata) Trafic będzie to samo co Vivaro to trochę ludzi ucieknie do innych firm. Widzialem nowego Vivaro, nie powiem prezentuje się super. Rysy podobne do nowego Transita Custom (tylko ładniejszy) ale silniki ...... 1,6 turbo i mocniejszy 1,6 biturbo. Toż to będzie toczydełko nie samochód.
Ale wracając do sedna sprawy. Gdybym miał wybór to wybrałbym silnik 2,5. Jeśli Twój jest coś nie bardzo to raczej przebieg razy X albo intensywnie ciągał przyczepy.
U mnie w Trafic-u właśnie padły 2 wtryski i turbina więc słabo, przebieg na liczniku 208 tyś ale auto podpięciu do komputera pokazało 450 tyś :/.
AAAA i w mieszku zmiany biegów podczas wrzucania 2 lub 4 biegu słychać metaliczny stuk. Wiecie co to może być ?
silnik 2.5 czyli g9u jest najlepsza opcja w tym vanie,jezdzilem 1.9 80-o i 100 konnym ale tylko 2.5 sie nadaje a przy tym nieco mniej pali.
dlugo polowalem na ten silnik z wersja niska dluga az znalazlem i raczej nim pojezdze jeszcze troche
wady silnika? plastikowy kolektor ssacy ktory sie rozszczelnia ale gumki sa tanie
jak zwykle bywa drogie kolo pasowe na wale ktore sie rozwulkanizowuje ale podchodzi z mastera
w niektorych wersjach jest 2masa ale jest tez dostepne zwykle kolo zamachowe
z tym silnikiem niema pompki w baku i troche zchodzi przy odpowietrzaniu
najwiekszym minusem jest mala ilosc uzywek
rozrzad pracuje na pasku, raczej nie znajdziesz nikogo komu by sie zerwal jak to bywa w 1.9 czy nawet na lancuchu w 2.0
nowe vany beda z 4 silnikami,ten w biturbo ma ciekawe osiagi ale pomijajac koszty to jestem zwolennikiem pojemnosci skokowych od 2 litrow
na filmie moze jest to znieksztalcone ale zawory zbyt mocno wala
ps popraw link
Koniecznie przed zakupem sprawdzajcie przebiegi !!!
Cześć, chciałbym wszystkich przestrzec, przed zakupem Trafica/Vivaro jedzcie do serwisu najbliższego lub do jakiegoś Mietka z komputerem i koniecznie zobaczcie jaki auto ma przebieg, ponieważ ja kupując swojego trafica który miał na liczniku 170 tyś, a miał naprawdę 400 tyś i po roku jazdy przebieg podskoczył na liczniku do 210 tyś a naprawdę do 440 tyś, i się zaczęło wszystko je*bać. Najpierw turbina, później wtryski, pompa wtryskowa z zaworem i listwą wtryskową, po wszystkich naprawach skrzynia zaczęła szwankować tzn : 2 i 4 bieg ciężko wchodzą.... i tydzień temu stanął silnik i wszystko psu w DUPE !
Oleje zmieniane po 12-15 tyś, wszystko regularnie serwisowane.
Aaaa i jeszcze jedno, gdy słyszycie stuki delikatne w silniku to albo sprzedajcie to auto lub go nie kupujcie, ponieważ prawdopodobnie panewka któraś puszcza.
Pozdrawiam i życzę szczęścia, a ja szukam silnika
Witam
mam problem z zapaleniem auta na zimno krecac rozrusznikiem ale na popych pali na 1 metrze. Gdzie szukac problemu?
Dodam ze problem nie wystepuje codziennie.
Co zauwazylem ze gasnie na wysprzeglonym
i po popchaniu zapala na styk ale wtedy nie dziala wspomaganie oraz nawiewy.
Mozecie podpowiedziec gdzie szukac?
Czasami gasnie na zakrecie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Trafic ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.