Dołączył: 30 Cze 2016 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): jastrzębie - zdroj Posiadane auto: renault espace III 2,2 dci 2002 r.
Piwa: 0/3
Wysłany: Pią 01 Lip 2016, 09:58
Temat postu:
Spadek mocy i kontrolka ''zygzak'' na wyświetlaczu.
Witam 2 tyg. temu miałem przeczyszczony zawór egr , śmigal jak nic aż do wczoraj i nagle w drodze stracil moc i po 10 min. wyświetliła się ta ikonka. Spadek mocy nie był aż tak duzy ale odczuwalny.
Macie jakieś pomysły co to moze być ? 2,2 dci.
Jade dzisiaj na diagnostyke komputerową ciekawe czy coś konkretnego się dowiem.
Dołączył: 30 Cze 2016 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): jastrzębie - zdroj Posiadane auto: renault espace III 2,2 dci 2002 r.
Piwa: 0/3
Wysłany: Pią 01 Lip 2016, 13:11
Temat postu:
Re: ( Renault Espace ) Spadek mocy i kontrolka ''zygzak'' na wyświetlaczu.
the_1piotr napisał:
co sie działo z silnikiem ze musiałes grzebac w egr ...w prawidłowej eksploatacji samooczyszcza się.....
był przymulony a znajomy od którego kupiłem powiedział żebym przeczyscił egr , niewiem jakoś sam sie nie przeczyścił a był naprawde zawalony syfem, po przeczyszczeniu faktycznie ruszyl z miejsca.
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość / region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
Wysłany: Pią 01 Lip 2016, 14:26
Temat postu:
Re: ( Renault Espace ) Spadek mocy i kontrolka ''zygzak'' na wyświetlaczu.
a numer błedu ci podał DF .....ile
to zapamietane czy obecne..? w jakim kontescie wystpiły..? czy stany biezące w normie temp. oleju , chłodziwa , czy utrzymanie obrotów w normie czy clip wykrył trudnosc z utrzymaniem obrotow, czy robiliscie tesst sprezania clipem, jak test w czasie jazdy , w jakim stanie clip okreslił wtryski
zamulenie egr jest skutkiem a nie przyczyną .....cos sie złego z motorem dzieje....zmien styl jazdy zeby dobrze spalal i czyscił sie z nagaru
Dołączył: 30 Cze 2016 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): jastrzębie - zdroj Posiadane auto: renault espace III 2,2 dci 2002 r.
Piwa: 0/3
Wysłany: Pią 01 Lip 2016, 18:39
Temat postu:
Re: ( Renault Espace ) Spadek mocy i kontrolka ''zygzak'' n
Podał numery błędów na wydruku ale zostawiłem go u mechanika, jak go odbiore to napisze jakie to byly błędy w sumie było ich 5 , 3 zostały skasowane a 2 zostały, nie robił mi odczytu temp. oleju , chłodziwa ani sprężania .
Jak byś radził zmienić styl jazdy aby sam się oczyszczał egr, na bardziej agresywną jazde ? Ja jeżdżę dosyć spokojnie
zawsze tak jeżdziłem może to żle nie wiem.
Dołączył: 30 Cze 2016 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): jastrzębie - zdroj Posiadane auto: renault espace III 2,2 dci 2002 r.
Piwa: 0/3
Wysłany: Pią 01 Lip 2016, 18:44
Temat postu:
Spadek mocy i kontrolka ''zygzak'' na wyświetlaczu.
Mam to auto od 1,5 miesiąca , nie wiem czy to nie był błąd kupując dci. Tu u mnie sporo mechaników nie chce ich robić
albo zbyt skomplikowany temat albo ... brak wiedzy , doświadczenia nie wiem .
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość / region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
Wysłany: Pią 01 Lip 2016, 19:18
Temat postu:
Re: ( Renault Espace ) Spadek mocy i kontrolka ''zygzak'' na wyświetlaczu.
dla tego podaj błedy z clipa ...albo zgraj sobie na dysk karty diagnostyczne bedą tam błedy i kontekst w jakch wystepują
dokladnie jaki blad bo czesto wystepuja podpunkty do jednego głownego błedu jako podpowiedzi
np DF 019 to przepływomiez
ale czy CO.0 - przerwany obwod
czy CC.1 - zwarcie
oba moga oznaczac jego uszkodzenie samego przeplywomierza ale nie koniecznie....bo tez przerwe w kosce lub przetarcie wiazki ze starosci a takze pękniecie kabla wewnątrz takze ze starosci
machaniki nie lubia tego robic bo mało kto ma dane do niego poza tym bez clipa to se mozna tylko klocki wymienic bo juz odpowietrzanie ukladu abs esp trzeba juz przy jego pomocy robić
styl jazdy dalej spokojny ale z wysokimi obrotami w miiescie max tyko 3 przez pewien okres obroty 3500-4000 jesli mozliwe co wcale nie oznacza szybkiej jazdy tylko niskie biegi
-temp. oczyszcz komory i wtryskiwacze i uklad wydechowy
-olej ma pełne cisnienie i zbiera nagar z kanałów do filtra wszystko jest prawidłowo smarowane
-100% wykorzystanie trubosprezarki...jej siłowniki wychylaja się w pełnym wymiarze (musza sie rozruszać) przy małych obrotach małe wychylenie i czesto stają
-komputer odzczytuje pełne podcisnienia w kanałach dolotowych i wylotowych i koryguje swoje parametry bieżące
tu nie ma tajemnicy turbo diesel lubi obroty i dobry olej...to sa dobre auta tylko czesto zamulane przez włascicieli spokojną jazdą i małymi obrotami (spowodu wygody luksusu ciszy podczas jazdy sam go za to polubiłem jak pierwszy raz usiadłem za kółkiem) ale to zabójcze dla tak duzego silnika
Ostatnio zmieniony przez the_1piotr dnia Pią 01 Lip 2016, 19:34, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 30 Cze 2016 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): jastrzębie - zdroj Posiadane auto: renault espace III 2,2 dci 2002 r.
Piwa: 0/3
Wysłany: Pią 01 Lip 2016, 19:31
Temat postu:
: Re: ( Renault Espace ) Spadek mocy i kontrolka ''zygzak''
Dzięki za odpowiedż , już boje się do niego wsiadać czy coś znowu nie wyskoczy, może faktycznie za mało go przeganiam , aha mam takie pytanie czy ta kontrolka ten zygzak inni mówią wykres ekg , on konkretnie coś mówi czy tak ogólnie skontaktuj się z servisem ?
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość / region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
Wysłany: Pią 01 Lip 2016, 19:45
Temat postu:
Re: ( Renault Espace ) Spadek mocy i kontrolka ''zygzak'' na wyświetlaczu.
..nie ma co bojać ...ktoś go poprostu zaniedbal i ci wcisnął .....zeby sie pozbyc bo 2.2 miały pewna wade konstukcyjna zwiazana z opuszczeniem sie tlujei cylindrowych co skolei powodowało przedmuch uszczelki głowicowej i pobieranie płynu .. przy nie ostroznej jezdzie powodowało masowe zatarcia tych motorów
mozna to w pore naprawic niedrogo wymieniajac uszczelke elastyczna od saaba bo unich był identyczny motor oryginalnie byla aluminiowa i niewielkie opuszczenie tulei to byl przedmuch w tej od saab nie ma to miejsca...
http://autokult.pl/13311,saab-9-5-i-awarie-i-problemy
jestes swierzak wiec warto mu zrobic dokladny test na zawartosc co2 w płynie tak zeby pochodził ze 20- 30 min na podwyzszonych z rurka pomiarową bo moze był do sprzedazy przygotowany i teraz wychodzą kwiatki...
w kazdym razie jak zrobisz to juz cie rzadne niespodzianki nie bedą raczej czekać .. mójma ponad 350tys i jescze mechanikow nie widział
podstawą jest tez dobry akumulator 85 Aha i 900 amper rozruchowego
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość / region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
Wysłany: Pią 01 Lip 2016, 22:24
Temat postu:
Re: ( Renault Espace ) Spadek mocy i kontrolka ''zygzak'' na wyświetlaczu.
lampka awarii elektroniki
istnieje taka mozliwosc ze w połączeniu z błedami które mialeś komputer wtrysku traci łaczność z can i czujnikami dlatego zgłaszaja one bledy
..powód moze byc prozaiczny korozja złacza ..odnajdz komputer (wczesniej odłacz akumuator) przyjrzyjscie złaczu uzyj contacy w spraju albo wd 40 mozesz przeczyscic tez styki
obejrzyj wiaski czy wszystko jest hermetyczne ...popraw mase na silniku i te do karoserii...oraz masy elektroniczne
obejrzyj tez zlacza czyjników które zgłaszały bład i takze zakonserwuj złacza
a moze któraś z wiązek byla obluzowwana (przeciez grzzebaliscie) i przypaliła sie na rurze wydechowej .kolektorze lub egr..obejrzyj silnik bo moze zwarcie masz bo kable się stopiły
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 1150 Skąd jesteś (miejscowość / region): KOŁOBRZEG Posiadane auto: RENAULT ESPACE 4,RENAULT19 16V
Piwa: 112/0
Wysłany: Sob 02 Lip 2016, 18:04
Temat postu:
Re: ( Renault Espace ) Spadek mocy i kontrolka ''zygzak'' na wyświetlaczu.
the_1piotr napisał:
..nie ma co bojać ...ktoś go poprostu zaniedbal i ci wcisnął .....zeby sie pozbyc bo 2.2 miały pewna wade konstukcyjna zwiazana z opuszczeniem sie tlujei cylindrowych co skolei powodowało przedmuch uszczelki głowicowej i pobieranie płynu .. przy nie ostroznej jezdzie powodowało masowe zatarcia tych motorów
mozna to w pore naprawic niedrogo wymieniajac uszczelke elastyczna od saaba bo unich był identyczny motor oryginalnie byla aluminiowa i niewielkie opuszczenie tulei to byl przedmuch w tej od saab nie ma to miejsca...
http://autokult.pl/13311,saab-9-5-i-awarie-i-problemy
jestes swierzak wiec warto mu zrobic dokladny test na zawartosc co2 w płynie tak zeby pochodził ze 20- 30 min na podwyzszonych z rurka pomiarową bo moze był do sprzedazy przygotowany i teraz wychodzą kwiatki...
w kazdym razie jak zrobisz to juz cie rzadne niespodzianki nie bedą raczej czekać .. mójma ponad 350tys i jescze mechanikow nie widział
podstawą jest tez dobry akumulator 85 Aha i 900 amper rozruchowego
OD kiedy to 2,2 dci ma opadające tuleje pomyliło ci się z 3,0dci.Wada 2,2 dci to cały ten silnik pomyłka konstrukcyjna _________________ BIENIEK
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość / region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
Wysłany: Sob 02 Lip 2016, 18:26
Temat postu:
Re: ( Renault Espace ) Spadek mocy i kontrolka ''zygzak'' na wyświetlaczu.
RAFAL397 napisał:
the_1piotr napisał:
..nie ma co bojać ...ktoś go poprostu zaniedbal i ci wcisnął .....zeby sie pozbyc bo 2.2 miały pewna wade konstukcyjna zwiazana z opuszczeniem sie tlujei cylindrowych co skolei powodowało przedmuch uszczelki głowicowej i pobieranie płynu .. przy nie ostroznej jezdzie powodowało masowe zatarcia tych motorów
mozna to w pore naprawic niedrogo wymieniajac uszczelke elastyczna od saaba bo unich był identyczny motor oryginalnie byla aluminiowa i niewielkie opuszczenie tulei to byl przedmuch w tej od saab nie ma to miejsca...
http://autokult.pl/13311,saab-9-5-i-awarie-i-problemy
jestes swierzak wiec warto mu zrobic dokladny test na zawartosc co2 w płynie tak zeby pochodził ze 20- 30 min na podwyzszonych z rurka pomiarową bo moze był do sprzedazy przygotowany i teraz wychodzą kwiatki...
w kazdym razie jak zrobisz to juz cie rzadne niespodzianki nie bedą raczej czekać .. mójma ponad 350tys i jescze mechanikow nie widział
podstawą jest tez dobry akumulator 85 Aha i 900 amper rozruchowego
OD kiedy to 2,2 dci ma opadające tuleje pomyliło ci się z 3,0dci.Wada 2,2 dci to cały ten silnik pomyłka konstrukcyjna
oba silniki wywodzą sie z isuzu tylko 3.0 był rozwiecony ...i maja podobne wady konstrukcyjne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Espace ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.