Chciałbym podzielić się opinią na temat samochodu Renault Vel Satis.
rok produkcji: 2006 (salon opuścił w 2007),
silnik: 3.0 dci
wersja: Iniciale
1. Zakup pojazdu
Pojazd kupiony w grudniu 2015 roku. Sprowadzony z zagranicy d pierwszego właściciela. Serwisowany w ASO Renault do 2015 roku. Bogata historia serwisowa potwierdzona w salonie Renault. Przebieg około 280.000 km.
Nie brałem pod uwagę zakupu tego modelu, ale gdy zacząłem oglądać poszczególne egzemplarze i przejechałem się pierwszy raz to już wiedziałem, że muszę sobie kupić takie auto.
Poszukiwania trwały kilka miesięcy i wynikały z kilku założeń:
Zakup auta po lifcie (uwaga nie wszystkie auta po lifcie mają zmiany w silniku i układzie dolotowym) oraz z silnikiem V6.
2. Użytkowanie pojazdu:
Auto mnie zaskoczyło pozytywnie. Fotele przednie są bardzo komfortowe (po 2 tygodniach jazdy ciężko było mi przesiąść się do innego auta, gdzie czułem się jak w foteliku dla dziecka). Miękko zestrojone zawieszenie może nie przypaść do gustu amatorom pokonywania górskich zakrętów jednak w większości sytuacji drogowych jest rewelacyjne i nastawione na komfort.
Silnik 3.0 dci posiadający 400 NM pozwala płynnie zmieniać pasy ruchu. Kierowca nie odczuwa szarpania ani mocy drzemiącej w aucie do momentu gdy ruszając na światłach nie spojrzy w lusterko wsteczne aby zobaczyć pozostające tam pojazdy.
3. Przeprowadzone wymiany i naprawy:
Po zakupie auta okazało się, ze nie działa klimatyzacja (w trakcie zakupu wydawało się, że działa). Problemem okazał się nieszczelny przewód klimatyzacji, który został wymieniony, klimatyzacja oczyszczona i nabita.
Wymienione zostały wszystkie filtry oraz olej w silniku.
Ostatnio (przy przebiegu 294000 km) wymienione zostało przednie zawieszenie: łączniki stabilizatorów, końcówki drążków kierowniczych, gumowe osłony, łożyska, poduszki i oryginalne amortyzatory Renault.
4. Planowane wymiany i naprawy w 2016 rku:
Wymiana tylnych amortyzatorów i łączników stabilizatorów ( wynika z chęci posiadania idealnego zawieszenia).
Kupiłem już nową chłodnicę wody, pompę wody oraz kompletny oryginalny rozrząd z myślą o jego wymianie w przyszłym roku.
Zdecydowanie polecam ten model samochodu innym planującym zakup.
Re: ( Renault Vel Satis ) Relacja z zakupu i użytkowania Vel Satis 3.0 dci
Rok 2017 rozpocząłem od:
- wymiany kompletnego rozrządu z pompą wody,
- wymianą oleju w silniku na nowy wraz z filtrem oleju firmy Mann Filter
- zamontowaniu nowej chłodnicy wody wraz z wymianą płynu chłodzącego na nowy,
Sądzę, że prace zostały wykonane prawidłowo, gdyż nie ma żadnych niepokojących objawów.
Płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest klarowny, nie ubywa go ani nie przybywa.
W okresie zimowym silnik auta na wolnych obrotach delikatne nierówno pracował i po diagnostyce okazało się, że nie wszystkie świece żarowe są sprawne. Zamówiłem już komplet nowych świec Denso DG-312, które zamierzam w najbliższym czasie wymienić w ASO Renault.
Jednocześnie wymyśliłem sobie montaż dodatkowego filtra paliwa między gruszką a oryginalnych filtrem paliwa Renault. Zdecydowałem się na filtr Meyle nr 3143230002. Myślę, że rozwiązanie to pozwoli na optymalne czyszczenie paliwa z jednoczesnym zapewnieniem jego prawidłowego obiegu. Chętnie zapoznam się z opiniami innych osób na ten temat.
pozdrawiam
Re: ( Renault Vel Satis ) Relacja z zakupu i użytkowania Vel Satis 3.0 dci
październik 2017
z tylnego zawieszenia dobiegały odgłosy pukania i obawiałem się najgorszego,
na szczęście winowajcą okazały się tylne łączniki stabilizatora, które zostały wymienione na nowe firmy Sasic,
dodatkowo została wykonana geometria kół,
podczas powyższych prac okazało się, że należy wymienić gumową osłonę półosi, gdyż się zużyła i pękła,
ujawniła się również usterka foteli polegająca na braku grzaniu fotela kierowcy i pasażera (po włączeniu przycisków lampka kontrolna świeci, ale fotele nie grzeją) - może ktoś mądry podpowie co zrobić ?
w przeciwnym razie czeka mnie wizyta w ASO Renault
początek roku 2018 okazał się okresem kilku awarii:
w okolicy 2400 obrotów auto dławiło się i traciło moc,
przy próbie gwałtownego przyspieszania czasami pojawiał się komunikat o błędzie wtrysku paliwa.
W związku z powyższym udałem się do ASO Renault w Długołęce, gdzie przeprowadzono pełną diagnostykę komputerową auta (można skorzystać z podstawowej lub pełnej, różnią się ceną i zakresem diagnozy).
W tym miejscu muszę przyznać, że byłem miło zaskoczony zarówno profesjonalizmem pracowników serwisu jak i niewygórowanymi kosztami. Przedstawiono mi wydruki komputerowe z diagnozy auta, opisano problem oraz wyjaśniono technologię naprawy na którą wyraziłem zgodę.
Auto przeszło profesjonalne czyszczenie układu wtryskowego. Dodatkowo zweryfikowano działanie podgrzewania foteli.
Dodatkowo zalecono czyszczenie kierownicy zmiennej geometrii turbosprężarki. Czynność ta została wykonana poza ASO, które nie wykonują takich czynności.
W chwili obecnej auto odzyskało wigor i ponownie cieszę się z jazdy moim Vel Satisem.
Z uwagi na fakt iż auto nie sprawiało problemów zostało nagrodzone wymianą oleju silnikowego wraz z filtrem oleju, powietrza, paliwa i przeciw pyłowego.
Przy okazji wymiany klocków hamulcowych na tylnej osi wymieniono płyn hamulcowy DOT-4 w układzie hamulcowym. Wcześniej dałem się skusić na reklamę klocków nowego producenta niemieckiej myśli technicznej i wiem, że ponownie tego nie zrobię. Teraz Raźniej Wszystkim tarczą hamulcowym mającym sprawdzone klocki hamulcowe jednego producenta. Szczególne uznanie należy się klockom ceramicznym tej firmy, które sprawdzają się w 100% na przedniej osi pojazdu.
Obecnie auto jest po przeglądzie technicznym i oby tak dalej.
Sierpień 2018 roku – okres niespodzianek - Vel Satis
Powrócił temat dławienia się auta i utraty mocy podczas mocnego przyspieszania. Auto zostało naprawione w renomowanym zakładzie specjalizującym się w układach wtryskowych diesel w Sobótce, który szczerze polecam. (Przeprowadzona została diagnostyka oraz wymienione zostały zawory paliwa Denso na pompie wtryskowej).
relacja z użytkowania auta październik - listopad 2018 roku
Mamy prawie listopad 2018 roku i chciałbym podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do tego, że modele Renault Vel Satis z silnikiem 3.0 dci można kupić za 50% wartości z porównywalnymi pojazdami innych marek, bo inaczej nigdy nie miałbym możliwości docenić walorów Renault.
relacja z użytkowania auta Vel Satis 3.0dci - grudzień 2018r
Spalanie realne (mierzone w ostatnim czasie):
trasa (autostrada, prędkość 110 - 130 km/h) = 6 litrów / 100km
miasto (korzystając z elastyczności auta w miarę przepisów) = 11 litrów / 100km
trasa (drogi krajowe, jazda w terenie górzystym) = 7,5 litra / 100km
Najbliższe czynności serwisowe:
wymiana elementów przedniego zawieszenia (wymieniam wszystko, aby mieć spokój w dłuższym okresie czasu):
wahacze oryginalne 280zł. sztuka Renault
końcówki drążków kierowniczych 60 zł. sztuka Sasic
drążki kierownicze 120zl. sztuka Renault
Łącznie koszt części 920zł. (ktoś powie, że to drogo?)
(amortyzatory i łączniki są "świeże", dlatego nie ma potrzeby ich wymieniać)
Obowiązkowa geometria podwozia i w drogę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.