Chodzi o Megane I po lifcie '99 1.6 RXE
Problem polega w pracy silnika.
Oczywiście nie jest to reguła, ale zwykle przy zwiększonej wilgotności (niekoniecznie deszczu) auto ma problem z obrotami, skaczą 2000-2500-2000-2500-3000-2500-2000 i tak w kółko (zmiana co 2-3 sekundy). Po 10-15 minutach wszystko ustaje i jest OK. Problem pojawił się na początku jesieni w zeszłym roku. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że po odpaleniu obroty powinny być zwiększone, ale od 6 lat dopiero zaczęły one tak skakać. Zwykle po takim poranku mam problem (najczęściej w gorące dni) z pracą silnika po południu. Auto odpala bez problemu obroty chodzą prawidłowo, ale z kolei auto gaśnie po dodaniu gazu. Wyjeżdżam z parkingu - zgasł. Dojeżdżam do świateł - zgasł, czasami potrafi przejechać 10 km i na światłach zgaśnie. Oczywiście po jakimś czasie wszystko ustaje i nie ma problemu. W chłodne, suche dni, nawet przy rzęsistym deszczu wszystko pracuje jak należy. Co zajadę do mechanika i mu przedstawiam problem to patrzy na mnie jak na kosmitę, bo auto pracuje elegancko. I tak za każdym razem. Jak miał auto na tydzień to wg niego ani razu nie wystąpił ww. opisany problem. Nie wiem, może ktoś z Was mierzył się z czymś takim i coś doradzi, wskaże...?
Dołączył: 18 Cze 2021 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Ranault Mégane II EM0U, CC, 2005, 2,0 Aut
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Cze 2021, 00:38
Temat postu:
Re: ( Renault Megane ) Problemy z silnikiem
Nie znam i nie widziałem silnika Meganki I. Ale mogę podpowiedzieć, co było w takich samych przypadkach w innych silnikach. Moim zdaniem podsysa gdzieś "lewego" powietrza, albo nie dostaje wystarczająco powietrza. Po rozgrzaniu szczeliny się uszczelniają i jest ok. Najlepiej zostawić, aby silnik się wychłodził i po tym podłączyć analizator spalin. Dodawaj gazu tak, aby problem się pojawiał (jak zgaśnie odpalaj i dalej obserwuj) i patrz na wskazania analizatora (NOx i O2). Za zwyczaj tlenu przy zimnym siniku jest mniej w porównaniu z rozgrzanym. W sumie to najlepiej, aby to zrobić w stacji diagnostycznej, gdzie gość wie na co ma patrzeć, a jeszcze lepiej zrobić to z innym samochodem z tym samym silnikiem, przy tych samych warunkach.
Jeżeli nie chcesz się doktoryzować, to wymień filtr powietrza i sprawdź układ dolotowy, czy nie ma nieszczelności. Chociaż są to gadki bez sensu, bo niektóre nieszczelności nie da się gołym okiem zauważyć, dla tego najlepszy jest analizator spalin. Rozgrzany silnik z nieodpowiednią mieszankę będzie chodził (źle, ale będzie), ale zimny nie będzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Megane ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.