Niedawno stałem się posiadaczem thalii. Coraz mnie szczęśliwym należało by dodać.
Od początku silnik nie chodził do końca równo. Zrobiłem sobie na początku hamulce, poprosiłem o "poprawienie pracy silnika", wymieniłem tłumik tylni.
Wymieniłem przewody i świece.
Problem jest taki (a może jest ich kilka):
- na biegu jałowym czuć nieregularne szarpnięcia silnikiem. Normalnie podejrzewał bym świece albo przewody, ale przewody kupiłem nowe, a świece już drugi komplet sprawdziłem. Nie ma znaczenia czy jest to na benzynie czy gazie. Na gazie szarpanie jest troszkę mocniej odczuwalne.
- Generalnie cała buda (silnik) lekko drży i jest to wyraźnie odczuwalne.
- jeśli nie ruszy się naprawdę powolutku, strasznie buda podskakuje przy ruszaniu.
- raz w tygodniu muszę dolać płynu chłodniczego, ale to chyba nie ma związku z powyższym.
Dwa razy auto było pod komputerem i właściwie nic on nie pokazał. Raz ostrzeżenie o czujniku spalania stukowego a drugi raz, elektryk stwierdził, że na "zimnym" dochodzi gdzieś lewe powietrze chyba.
Lewe powietrze uznałem że raczej nie, bo tak samo się zachowuje jak jest zimny czy zagrzany.
Jakby jeden gar "słabiej" palił. Ale dlaczego?
diagnostyka:
- Ciśnienie sprawdzone i wszędzie ok, wszędzie równo.
- przewody, świece wymienione, zakładana nowa cewka dla próby i to samo.
Co jest grane? Spod auta jak się jedzie słychać lekki "świst metalu" jak by jakaś osłona wydechu źle przygięta. Teść zasugerował mi, że to może być lewe powietrze ?! Takie objawy by były?
Co to może być? Szarpanie nie jst winą sprzęgła na mój gust. Wydaje mi się, że któryś gar źle pali, ale dlaczego? Czy przy lewym powietrzu tak właśnie silnik by się zachowywał?
Obroty są równe, nie za niskie, nie za wysokie, auto nie gaśnie.
Silnikiem tak trzęsie przy ruszaniu na obrotach poniżej 2000 obrotów, że katalizator mi się tłucze i buda skacze..
Re: ( Renault Thalia ) Trzęsący się silnik i szarpanie przy ruszaniu
Dobra tam będę szukał przyczyny. Jest jakaś metoda na sprawdzenie czy zawory są dobrze wyregulowane? Przed wymianą wydechu i regulacją zaworów nie słyszałem kata, a czy aż takie drgania byly trudno mi ocenić bo zbyt krótko nim jeździłem.
Na pewno na zimnym była "dziura" w gazie na benzynie, a na gazie był bardzo silny. Teraz dziury w gazie nie ma, ale drga na obydwu typach paliwa.
Zawory nie są hydrauliczne i nie regulują się same w tym aucie?
Re: ( Renault Thalia ) Trzęsący się silnik i szarpanie przy ruszaniu
Zawory były wczoraj ponownie regulowane. Wymieniono urwaną środkową poduszkę silnika (od spodu z aluminiowym mocowaniem). Szarpanie przy ruszaniu zostało. Lekkie drgania (?) - bo takie wrażenie odnoszę, również. Przy obrotach 1200-1500 tłucze się kat.
Mechanik stwierdził, że na 90% jest "nadpalone sprzęgło" i pozostaje mi z tym jeździć bo się nie ślizga, albo zafundować sobie nowe. Tylko czemu silnik lekko drży, a przy wyższych obrotach dostaje przez to kat po [cenzura], gdyby to było sprzęgło to byłby przecież problem tylko przy ruszaniu, czyż nie?
Cewki niestety nie sprawdziliśmy ponownie bo zamówienie "nie dotarło", a w głębi serca cały czas wydaje mi się, że problem jest gdzieś w układzie zapłonowym... Komp był podpinany, po 3 tygodniach od kasowania nie zapisał żadnych błędów.
Uio - nie odpowiedziałeś mi na priva, za jakiś tydzień bym do Ciebie podjechał (wcześniej nie dam rady) bo ręce mi już opadają.
Re: ( Renault Thalia ) Trzęsący się silnik i szarpanie przy ruszaniu
Prawa poduszka (ta widoczna pod maską niedaleko mocowania amora) wygląda całkiem dobrze.
Dwóch mechaników u których ostatnio byłem jednoznacznie orzekło iż nie jest to kolektor ponieważ obroty są równe i są w normie, więc żaden z nich nie chciał dobierać się do kolektora. Sam Pan zobaczy jak podjadę co i jak, bo powoli się już poddaję.
Re: ( Renault Thalia ) Trzęsący się silnik i szarpanie przy ruszaniu
uio - w Thalii benzynowej poduszka prawa nie jest olejowa więc wylać się nie wylała. A wymienić pewnie wymienię. Przyznam także, że po powrocie ze świec NGK na Eque.. coś tam jest troszkę lepiej. Ciut mniej szarpie, lepiej wkręca się na obroty.
Re: ( Renault Thalia ) Trzęsący się silnik i szarpanie przy ruszaniu
Poduszka nowa francuska, rozrząd nowy, cewka nowa... a drgania jak były tak zostały. Przy ruszaniu pochodzą od sprzęgła, ale tłukący się kat w zakresie 1500-2000 obrotów, to nie.. przyczyny dalej nie udało się zlokalizować.
Było troszkę lepiej (tylko na gazie) przy innym składzie mieszanki, nie dało się takowej zostawić, bo silnik wariował jak ostygł...
Wnet wymienię pół samochodu a problemu nie rozwiążę... _________________ Uniden 520 - najlepszy przyjaciel kierowcy.
Nie jestem pewien czy mój opis pomoże ale sam miałem podobne przygody z Thalią. U mnie objawy były podobne: delikatne szarpanie podczas ruszania z czasem coraz większe, nasilały się w dni kiedy padał deszcz co troszkę mnie zmyliło ponieważ stawiałem na elektrykę. Po kolei wymieniłem filtr paliwa, filtr powietrza, świece ale nie pomogło przyzwyczaiłem się nawet do tego jednak pewnego razu przy dodaniu gazu samochód zaczął skakać jak kangur. Samochód nawet po nagrzaniu nie schodził poniżej 1200 obrotów. W ASO powiedzieli mi, że może to być albo jakiś czujnik sterujący mieszanką albo silnik krokowy. Samo spr. miało kosztować 180 zł plus część i wymiana. Zapytałem ile kosztuje silnik krokowy powiedzieli ze cos koło 300 zł z wymiana i sprawdzeniem wychodziło za dużo gdyż były tylko dwie możliwości. Kupiłem silnik krokowy, zamiennik, chyba za 35zł założyłem i było dużo lepiej ale nie idealnie. Wyciągnąłem więc obudowe filtra powietrza przepustnicę okazało się ze uszczelka jest pęknięta i łapie lewe powietrze. Uszkodzenia uszczelki było widoczne dopiero po jej delikatnym rozciągnięciu. Chodzi o uszczelkę między obudową filtra pow. a przepustnicą. Jest ona dość gruba ale cała magia polega na tym, że wkładając obudowę filtra wciska się tą uszczelkę dlatego nie widać uszkodzenia. _________________ renault thalia 911 carrera
Re: ( Renault Thalia ) Trzęsący się silnik i szarpanie przy ruszaniu
Kiedyś podejrzewałem lewe powietrze, choć obroty mam stabilne i w normie. Tak czy owak nie omieszkam sprawdzić uszczelek w najbliższym czasie.
Nie podoba mi się właśnie spalanie silnika, może nim nie rzuca, ale trzęsie wg mnie zbyt mocno (kat się tłucze w środku na niskich obrotach!). Jeszcze bardziej mnie zastanawia, że było dużo lepiej przy ręcznie kombinowanej mieszance u gaziarza... Być może mieszanka jest nieprawidłowa, tylko czemu komp sobie nią nie wysteruje czy cokolwiek pokaże?
Jedyny problem który odpuściłem a pokazywał komp to czujnik spalania stukowego, niestety żaden z mechaników nie umie do końca wytłumaczyć po co on jest i do czego służy
Tymczasem dziękuję za sugestię z uszczelką dolotu. _________________ Uniden 520 - najlepszy przyjaciel kierowcy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Thalia ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.