Witam, pytanie do znawców tematu: jutro biorę się za przeczyszczenie zaworu egr (125tyś km i nigdy nie był czyszczony) i jako ze we wczesniejszych autach (benzyna) zaślepiałem EGR-a tu myślę o zrobieniu tego samego ale nie wiem czy komputer zaraz nie zacznie wariować i wywalać błędy. Czy ktoś z kolegów bawił się z EGR-em w tym silniku?
POZDRAWIAM!
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 1150 Skąd jesteś (miejscowość / region): KOŁOBRZEG Posiadane auto: RENAULT ESPACE 4,RENAULT19 16V
Piwa: 113/0
Wysłany: Pon 01 Mar 2010, 19:13
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) EGR
czyscilem ostatnio troche rozkrecania jest ten egr jest chlodzony woda wyczysc nie zaslepiaj do nastepnego czyszczenia twoj silnik nie dozyje niestety to taka ich wada fabryczna _________________ BIENIEK
Oki więc czyszczę nie blokuję, dzieki scenicrt za tutoriala wiem o co chodzi ale na pewno się przyda po prostu w benzyniaku mozna blokować i ani razu nie wyskakiwały zadne błędy a co do dieseli to slyszalem różne "straszne" rzeczy jakie to sie dantejskie sceny działy po zablokowaniu egr-a Dzięki za zainteresowanie tematem, pozdrawiam!
Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica Posiadane auto: Vel Satis 3.0d
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 23 Mar 2010, 11:34
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) EGR
Witam Forumowiczów, mam pytanie też chcę przeczyścic egr-a ale nie mogę go zlokalizować. Czy jest on gdzieś pod turbo? jak się do niego dostać? Widzę rurkę taką pofalowaną to chyba od egr-a ale nie wiem co trzeba wykręcic zeby sie tam dostać?
Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 621 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo Posiadane auto: Vel Satis 3.0 dci 2004r
Piwa: 10/0
Wysłany: Czw 20 Maj 2010, 08:15
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) EGR
No i jak koledzy udało się komuś samemu wyczyścić EGR w 3.0 dci ? Bo ja się przymierzam ale nie jest to takie proste jak w 2.2 dci czy 1.9 dci . Będę bardzo wdzięczny za jakieś info
Witam, Panowie odświeżam temat, gdzie jest ten cholerny EGR!!!! zabieralem sie juz kilka razy i za każdym razem jak widze gdzie idzie rurka do egr-a to wydaje mi sie ze najlepiej to by turbo wykręcić Jak ktoś czyścił to od góry czy jakoś od dołu lepsze dojscie? Oczywiście nie ma najmniejszych szans znaleźć w necie jakiś schemat czy foto relację do wersalki.HELLLLP:'' POzdrawiam
Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 475 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk Posiadane auto: modus 2005 1,6 benz,Vel Satis 2,0,2006
Piwa: 28/3
Wysłany: Pon 10 Sty 2011, 21:08
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) EGR
Wdze że wiele osob chce wyczyscic zawor EGR,a samemu w 3,0 DCi.Jak ktos daje odnosniki to na pojemnosc 2,2 i to nieporozumienie. W 3 litrowce jest on po lewej stronie u gory i prawie na wiezchu.Prawie bo do wyjecia trzeba sie niezle nalugac. efekty na krotko. jesli jeszcze zawor porusza sie i nie wykazuje błedu a pewno nie dlugo tak bedzie -polecam wyjac uszczelke miedzy charmonijką EGR a kolektorem ssącym ,dorobic blaszke na wymiar bez otworu przelotu o grubosci 1 mm i zamontowac zamiast uszczelki . pozdro oj chyba sie wielu obrazi. _________________ jarek
Dobrze mówisz jareksz , ja w poprzednich autach zawsze blokowałem ale to były benzyniaki, nie wiem czy tu nie wywali jakiegos błędu :/
jareksz mam prośbę czy mógłbyś walnąć fote erg-a i zaznaczyć dokladnie gdzie jest ( jak dla przedszkolaka . Nie śpieszy sie ale przy okazji jak byś zaglądał pod maske pstryknij fote i podeslij, jesli nie wejdzie foto na forum to przesle swojego maila. Bede baardzo wdzięczyn pozdrawiam
Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 638 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice/Świerklany Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.0d V6 INITIALE, Renault Clio II 1.5 dCi Privilage Fiat Seicento 1.1 MPI Look, Ford Fusion+ 1.6 TDCI Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde
Piwa: 23/10
Wysłany: Wto 11 Sty 2011, 10:19
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) EGR
To gdzie znajduje się elektrozawór EGR masz dokładnie pokazane (obrazek z opisem) w instrukcjach serwisowych zamieszczonych przez Michal72
Zajrzyj tam i wszystko będzie jasne - jak będzie problem ze ściągnieciem daj znać to podeślę na e-mail
Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 475 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk Posiadane auto: modus 2005 1,6 benz,Vel Satis 2,0,2006
Piwa: 28/3
Wysłany: Wto 11 Sty 2011, 20:37
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) EGR
Myrney jak zdejmiesz plastikową obudowe silnika, po lewejstronie masz wlew oleju i aluminiowy kolektor ssący ktory po prawej stronie sie rozgalezia na tyl i przod i zasila powietrzem z interkulera oba rzedy glowic. Po lewej stronie przed rozgalezieniem zobaczysz małą odnoge na tym kolektorze idącą w dół i spiralnym łącznikiem z nierdzewki wygietym w łuk łączy sie z podstawą żeliwną zaworu EGR . Nad zaworem wystaje ku górze silniczekz dwiema kostkami podłączenia -jedna zasilanie druga sterowanie. według mnie ten podzespół jezeli jeszcze dziala powinien byc zaslepiony poniewaz po przejechaniu 100 000-150 000 km generuje ostre i czasem lepkie nieczystosci nagarowe na czesc ssawną kolektora , prowadnic zaworowych, przylgni stelitowych zaworow . Po spaleniu w suwie wydechu te wlasnie nieczystosci w koncowej fazie przy zamykaniu sie zaworów wylotowych uszkadzają je, pozostajac miedzy stelitem osadzenia a zaworem. EGR nie dobry dla sprawnosci silnika , ale dobry dla szybszego rozgrzewania układu,chłodzenia ,dopalania spalin jak jest jeszcze zimny ALE!! jeśli jest czysty i prawidłowo działa. _________________ jarek
Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.0 DCI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 19 Maj 2011, 18:19
Temat postu:
zaślepienie zaworu egr
jareksz napisał:
Wdze że wiele osob chce wyczyscic zawor EGR,a samemu w 3,0 DCi.Jak ktos daje odnosniki to na pojemnosc 2,2 i to nieporozumienie. W 3 litrowce jest on po lewej stronie u gory i prawie na wiezchu.Prawie bo do wyjecia trzeba sie niezle nalugac. efekty na krotko. jesli jeszcze zawor porusza sie i nie wykazuje błedu a pewno nie dlugo tak bedzie -polecam wyjac uszczelke miedzy charmonijką EGR a kolektorem ssącym ,dorobic blaszke na wymiar bez otworu przelotu o grubosci 1 mm i zamontowac zamiast uszczelki . pozdro oj chyba sie wielu obrazi.
Witam.
Właśnie zakupiłem Vel Satisa 3.0 diesel i zapala się usterka systemu wtrysku paliwa,zakupiłem interfejs diagnostyczny ELV327 na allegro i odczytałem błąd jest to błąd P1401,czyli związany z egr,wymieniłem na początek czujnik ciśnienia doładowania,tak mi doradził kolega od ,którego go kupiłem jemu to pomogło,ale mi nie,teraz po przeczytaniu twojego postu zaślepiłem egr,ale też nie pomogło,może trzeba go jednak wymienić?Czy może jeszcze umyć przepływkę?
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 359 Skąd jesteś (miejscowość / region): Europa Zachodnia Posiadane auto: Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2007
Piwa: 21/2
Wysłany: Pią 20 Maj 2011, 15:32
Temat postu:
Re: ( Renault Vel Satis ) EGR
Witam,
jako ze temat EGR nie jest mi obcy (przeciez jezdze dieslem) a nawet pewnego dnia w akcie desperacji porwalem sie na jego wymiane, podziele sie tu na forum moimi spostrzerzeniami.
Do wymiany zaworu sklonily mnie dwie kwestie: silnik nierowno przyspieszal i kopcil a zaslepiony z bezsilnosci EGR generowal blad. Bylo z tym troche zabawy, jako ze musialem odkrecic rure dolotowa do kolektorow i poluzowac sruby od lapy silnika coby wyjac taki smieszny wspornik, ale po gimnastyce paluszkami obeszlo sie bez rozbierania ukl. wysokiego cisnienia. Nowy EGR mimo ze uzywany, dzialal bez zaciec i byl szczelny ale nie poprawil pracy silnika. Objawy nie zniknely a do tego z biegiem czasu (niestety calkiem niedlugim biegiem) doszly problemy z uruchomieniem silnika i niekiedy dlawienie przy rozpedzaniu. Okazalo sie ze winna jest pompa wtryskowa, ktora zostala wymieniona. Po tym zabiegu problemy z odpalaniem i dlawieniem ustaly ale silnik w dalszym ciagu kopcil i nierowno przyspieszal. Traf chcial, ze pewnego pieknego poranka obudzilem sie z mysla aby sprawzic przeplywomierz poprzez jego odpiecie (wielce zaawansowana metoda diagnostyczna stosowana w 1.9 dci) uruchomilem auto z odpieta co naturalnie spowodowalo okrzyczenie mnie przez jedna pania co siedzi gdzies w aucie i odzywa sie przez glosniczek w najmniej sprzyjajacych okolicznosciach i oczywiscie wyswietlenie odpowiedniego sympatycznego komunikatu na pomaranczowo. Po takim napomnieniu nie bylo innego wyjscia, podpiecie przeplywki skasowanie bledow. Jednakze jakiez bylo moje zdziwienie, kiedy zorientowalem sie ze auto od tego momentu przestalo dymic, a silnik nabral dynamiki i wyrownala sie jego praca. Jakby komputer na nowo zrobil adaptacje przeplywomierza i dopasowal jego wskazania. Ot czary mary jak w Windows.
Na wymienionym Zaworze przejezdzilem ze dwa lata i ostatnio objawy slabego przyspieszania i maskowania sie chmura czarnego dymu zaczely powracac. Jako ze jezdzilem wtedy w wiekszosci po miescie srednio 40 km/h, to myslalem, ze auto sie zamula, sadza przytyka wydech i... jakiez bylo moje zdziwienie, kiedy okazalo sie ze winnych bylo dwoje: peknieta rura gumowa od turbo do interkulera oraz niedomykajacy sie EGR! Awarie przewodu ujawnila plama oleju pod autem a zacinajacy sie EGR odkrylem dzieki DDT2000. I teraz najciekawsze: przekonany, ze czeka mnie kolejna wymiana egieera, zaslepilem go coby nie przeszkadzal w jezdzie, a pod czujnik polozenia zaworu (selenoid przykrecony na trzy srubki) wlalem WD40 i przez ten otwor, cienkim srubokretem nieco rozruszalem trzpien zaworu. Po tym wszystkim, na jakies 1000 km zapomnialem o sprawie, jako ze waz turbo zostal wymieniony a auto nabralo wiatru w zagle. Jakiez bylo moje zdziwienie, kiedy po tym czasie podpialem DDT i stwierdzilem, ze egier cyka jak nowy. Wyjalem tedy blaszke zaslepiaczke i od tej pory nie wiedzialbym co to EGR gdyby nie posty innych uzytkownikow.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Vel Satis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.