Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: Renault Master III 140 3,0L 2005
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 12 Maj 2010, 14:16
Temat postu:
Nowy Master!
Jest już nowy, a tu tak cicho! Właśnie wróciłem z salonu, co prawda byłem tam niestety w innym celu (przepływomierz ) ale Ja nie o tym. No wiec jestem sobie w Renault, patrzę a tu stoi sobie na uboczu nowiuśki Masterek No jak dla mnie z wierzchu rewelka! Fajny wygląd, myślałem że będzie facelifting a tu taka niespodziewanka! Całkiem nowa konstrukcja! Nowe nadwozie, nowe wymiary drzwi bocznych i tylnich. Nowy przód! Ma wielgachnego ryja ale to chyba dobrze. Super wielkie światła. I nie tylko z wierzchu. Całkiem zmienili zawieszenie, z przodu McPherson! z tyłu metalowy resor, ale wszystko rozwiązane inaczej. Inne mocowania amortyzatorów i wogóle nowe, nowe nowe. I teraz najprzyjemniejsze! kabina kierowcy noooo zawalista! Normalnie nie mogli mnie wyrwać zza kierownicy Kto jeżdzi masterem w pracy cały dzień wie o czym bede pisał. Wszędzie schowki, zamykane i otwarte! Półka nad przednią szybą super. Jest gdzie postawić kawe nareszcie!!!! Rozkładany pulpit na dokumenty Kładziony środkowy fotel i konsola obrotowa na lapka i miejsce na śniadanko! I jeszcze więcej półek i schowków! Dużych i małych, wszystko fajnie i ergonomicznie. Mała regulowana kierownica. Niech sie schowa nowy Jumper i Dukato razem. Ciekawym będzie nowy i jedyny silnik 2,3L w paru dostępnych mocach, od 100KM do 150KM. No i co wy na to? Jak dla mnie, skończył się już dawno leasing na obecnego to już wiem jaka fura będzie następna Pewnie o wielu rzeczach nie napisałem, ale naprawdę jest nieżle Napewno o dodatkowych opcjach wyposażenia...
edit:
A i sie umówiłem jazde i dzień testów. No zobaczymy na co stać to nowe zwierze
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 230 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Master, Ford C-max, Sprinter 313 - 906
Piwa: 5/3
Wysłany: Nie 13 Cze 2010, 16:02
Temat postu:
Re: Nowy Master!
No ja sledze informacje od pewnego czasu o masterku, ale mnie chodzi po głowie na blizniaku. myslałem o blaszaku H2 ale zrobili pake o wysokosci tylko 1800cm, ( dwa razy podwyższanego neichce bo jak by pociagli blache do samej gory jak w ducato czy jumperze dto by bylo super a tu taka budka nad autkiem) a z napedem na przod nie wystepuje wersja L4. Wiec jak cos to bedzie rozwiazanie blizniak pod kontener 2x2x4,5m
ja narazie wnetrze widzialem z zewnatrz ale juz mi sie podobalo, a zwłaszcza mała kierownica bo w starszej wersji jest jak z jelcza
Witam.
Całkowicie zgadzam się z darioko.
Mam szczęście niebywałe i stałem się szczęśliwym posiadaczem nowego Mastera 2 tygodnie temu.
Kupiłem model L3 H2 z silnikiem 2.3 125 KM.
Samochód jest rewelacyjny pod każdym względem, wygląd, wykonanie , ergonomia, komfort, ładowność, innowacje itd.....
Nowe zawiasy drzwi tylnych 270 stopni zapowiadają się znakomicie, myślę, że rozwiązali w końcu problem z zawiasami .
zastosowali zawiasy na wzór VW i Mercedesa więc nie powinno być już problemu z opadającymi drzwiami.
Mam też mastera z 2004 roku 2.5 DCI L2 - H2 i nie dam złego słowa powiedzieć o tym samochodzie - tyrany codziennie w kurierce na zabój.
Ale nowy master poza wyglądem (choć to kwestia gustu ) jest całkowicie nową konstrukcją, nie jakiś tam face lifting.
Pierwszy przegląd po 40000 tyś km, rozrząd na łańcuchu a kabina to istny raj, schowki, schowki i jeszcze raz schowki - to to czego brakowało masterowi poprzedniej generacji.
Niesamowite wrażenie robi jakość wykonania, wyciszenie wnętrza jak w osobówce klasy wyższej.
Wrażenia odsłuchowe pracy silnika - inna bajka, nie znam się za dobrze ale w moim starym masterze 2.5 DCI jak i w masterze mojego syna też 2.5 DCI słychać wyraźnie pracę diesla i takie mało przyjemne - jakby to opisać rzężenie przy dodaniu ostro gazu, natomiast w nowym słychać tylko przy dodaniu gazu delikatny gwizd turbo.
System audio rewelacja, nie mam pojęcia jakie zamontowali głośniki ale grają przepięknie, głęboki bas i rewelacyjny sopran - po prostu bajka, nie trzeba nic kombinować.
Zużycie paliwa po 1200 km według komputera 9.8 litra na 100 km.
Doskonale dopracowana skrzynia biegów, bardzo rzadko przekraczam 2000 obrotów.
Teraz wady- trochę za wysoko zamontowany podłokietnik fotela kierowcy, jak ktoś lubi wysoko siedzieć to przy rozłożonym podłokietniku niewygodnie wrzuca się biegi, no i kwestia przyzwyczajenia do umiejscowienia wyświetlacza od radia.
Tak czy siak - nie żałuję ani grosza wydanego na nowego mastera.
Polecam aby udać się do salonu i na własne oczy przekonać się o tym o czym napisałem.
Witam. Kupiłem Masterka pod koniec czerwca. Do dzisiaj 15 tys. km. Przez wakacje nie jeździłem. Przez pierwsze 2tyś.spalanie do 10L, ale po całkowitym dotarciu 8.0 L przy jeździe do 110km/h. Ogólnie jeździ się super. komfort, itd. Jedynym minusem jest za blisko umieszczona kolan przekładnia skrzyni biegów i trzeba trochę czasu, żeby wyrobić sobie dobrą pozycję. Do czego się trzeba przyzwyczaić to większy promień skrętu- to co poprzednim Masterem brałem na raz, teraz na dwa. Przy jeździe pow.140km/h słychać świsty i robi się hałas-nieszczelności uszczelek drzwiowych. Ale to są detale, generalnie autko jest świetne, komfortowe w pełnym tego słowa znaczeniu ( dziennie czasami 700-800 km, 15godz. a plecy i nogi nie wydają się być przeciążone), reprezentatywne i funkcjonalne( brak nadkoli na pace, wlewy płynów wyprowadzone do góry, w szczególności oleju jest przy samym grillu na górze, WRESZCIE! , schowki, świetna kierownica, stopnie w zderzaku, nagłośnienie.itd.
Macie rację - nowy Master jest dużo ładniejszy od poprzednika, ergonomia, funkcjonalność - bez dwóch zdań.
Jest jednak pewien haczyk... Koszty napraw. Kto robi kilometry niech już zaciska zęby.
Do mojego mechanika przyjeżdża gość, który tak jak ja robi ok. 30.000km miesięcznie. Kupił nowego Mastera ponieważ był zadowolony tak jak ja z poprzedniego modelu. I tu zaczęły się schody. Po 40.000 padło mu łożysko z przodu. Niby nic wielkiego ale dostępne jest tylko z całą zwrotnicą - ok. 1500zł. Wymiana hamulców przód/tył - ponad 2000zł. I to wszystko po 40.000km!!!
Z opinii mechanika wynika, że więcej tu rozwiązań, które mają podnieść koszty serwisu do niebotycznych rozmiarów.
Niestety Renault poszło w ślady konkurencji i zaprezentowało ładny i funkcjonalny pojazd wyposażony w fabryczne patenty do drenażu kieszeni właściciela.
Ale poczekajmy na opinie innych użytkowników
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Renault Master ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.